• Anonym (69"-man)

Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?

Nu är våren här och kjolarna har äntligen kommit fram och med dem strumpbyxorna. Som man verkar detta plagg väldigt opraktiskt jämfört med stay-ups. Så kort och gott varför föredrar ni kvinnor strumpbyxor före stay-ups?

Det finns säkert de kvinnor som föredrar stay-ups eller stockings oxå. Ni är förståss välkomna att berätta varför oxå.

• Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?
  • OlgaElvira

Svaret får du enklast om du tar på dig ett par stay-ups och går i dem en dag. Då även iförd ett par shorts i samma längd som en kjol.

• Anonym (69"-man)

Jag har inte möjlighet att utföra några sådana experiment. Vad händer kanar stay-upsen ner?

• Anonym (Hanna)
    OlgaElvira skrev 2018-04-16 09:53:19 följande:

Svaret får du enklast om du tar på dig ett par stay-ups och går i dem en dag. Då även iförd ett par shorts i samma längd som en kjol.

Haha, ja eller hur?!

Stay-ups är förmodligen det mest obekväma och osköna plagg jag någonsin burit. Strumpbyxor däremot går bra.

Sedan har ju inte vi kvinnor kläder på oss för att det ska vara sexigt för i första hand utan för att vi själva ska känna oss bekväma och snygga.

Stay-ups känns mer som något jag skulle ta på mig i sexuella sammanhang om mannen önskade sig det. Men gå omkring med en hel dag, nej tack!
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-16 10:09:58 följande:
    Haha, ja eller hur?!

Stay-ups är förmodligen det mest obekväma och osköna plagg jag någonsin burit. Strumpbyxor däremot går bra.

Sedan har ju inte vi kvinnor kläder på oss för att det ska vara sexigt för i första hand utan för att vi själva ska känna oss bekväma och snygga.

Stay-ups känns mer som något jag skulle ta på mig i sexuella sammanhang om mannen önskade sig det. Men gå omkring med en hel dag, nej tack!
    Sexigt för er män, skulle det stå :)
  • Gaskarl

Även fast jag är man så tror jag att kvinnor, precis tvärtemot vad TS anser, tycker strumpbyxor är mer praktiska än stay-ups.. Jag tror dessutom att strumpor och stay-ups tyvärr fått en stämpel som "porrkläder" av kanske förståeliga anledningar. Dock verkar det som att stay-ups har en liten renässans..

• Anonym (69"-man)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-04-16 10:09:58 följande:

Haha, ja eller hur?!

Ok tack för utförligt svar :D
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (69"-man) skrev 2018-04-16 10:07:11 följande:

Jag har inte möjlighet att utföra några sådana experiment. Vad händer kanar stay-upsen ner?

Skaver, åker ner, är ju kallt! Prova själv så förstår du ;)
  • Meriall

Det finns varmare och mindre genomskinliga strumpbyxor/tights så mer valmöjlighet

De håller längre då de inte har klister

Men stay ups har många fördelar också

• Gaskarl
    Meriall skrev 2018-04-16 10:14:38 följande:

Det finns varmare och mindre genomskinliga strumpbyxor/tights så mer valmöjlighet

De håller längre då de inte har klister

Men stay ups har många fördelar också

Du är så härlig i dina inlägg.. Säg några fördelar med stay-ups?
  • OlgaElvira
    Anonym (69"-man) skrev 2018-04-16 10:07:11 följande:

Varför inte, vad hindrar dig?

Ja, de glider ner, silikonbandet ger hudirritation, för att de ska sitta upp någon längre stund behöver man välja ett märke som sitter åt rejält, med svullnad och blodstockning som följd.

Men jag har förstått att vissa män ser stay-ups som Guds gåva till männen, helt ok om de väljer att bära dem själva.
Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?