Meriall skrev 2018-04-16 10:30:24 följande:
Så blir det inte för mig. De sitter uppe bra. Undrar vad som gör skillnaden. Mina sitter inte åt alls. Jag har inte hudlotion eller något sånt på och smörjer inte in ben efter dusch, kan det vara något sånt?
Nja,har använt stay ups både med och utan hudlotion osv., gör ingen direkt skillnad vad jag märkt. Men tycker ändå inte de håller upp särskilt bra, glider ner liksom efter ett tag oavsett. Har provat både större och mindre storlekar (rimligtvis borde man ju ha för stora om de åker ner), men har inte heller gjort någon skillnad. Är dock rätt lång, 177-178 cm eller så, där framförallt benen är rätt långa snarare än överkroppen. Så skulle kunna vara det isåfall, att jag helt enkelt är för lång för standardstorlekarna.
Anonym (69"-man) skrev 2018-04-16 09:48:43 följande:
Nu är våren här och kjolarna har äntligen kommit fram och med dem strumpbyxorna. Som man verkar detta plagg väldigt opraktiskt jämfört med stay-ups. Så kort och gott varför föredrar ni kvinnor strumpbyxor före stay-ups?
Det finns säkert de kvinnor som föredrar stay-ups eller stockings oxå. Ni är förståss välkomna att berätta varför oxå.
Eftersom du lagt tråden i leksaker/hjälmepdel - sex och samlevnad så förstår man din syn på stay ups. Men nej, skulle gissa att de allra flesta kvinnor finner strumpbyxor mer praktiska. Som andra påpekat håller de upp bättre helt enkelt. Skulle jag gå runt hela dagarna i stay ups skulle jag ständigt behöva gå och dra upp de. Reserverar stay ups för sexigare stunder hemma eller om jag ska iväg på en mysig middag eller mingelfest där jag vet att jag inte kommer vara uppe och gå runt alltför mycket. Gillar stockings också rätt mycket, med strumpebandhållare. Men de som säljs i kedjorna idag är egentligen mest till för att se sexiga ut och spännena gjorda av dålig plast som inte håller så bra. De mer rejäla spännena (ofta i metall) som fanns förut är svåra att få tag på idag om man inte specialbeställer (och priset därefter).