• Anonym (69"-man)

Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?

Nu är våren här och kjolarna har äntligen kommit fram och med dem strumpbyxorna. Som man verkar detta plagg väldigt opraktiskt jämfört med stay-ups. Så kort och gott varför föredrar ni kvinnor strumpbyxor före stay-ups?

Det finns säkert de kvinnor som föredrar stay-ups eller stockings oxå. Ni är förståss välkomna att berätta varför oxå.

• Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?
  • Meriall
    Gaskarl skrev 2018-04-16 10:16:26 följande:

Du är så härlig i dina inlägg.. Säg några fördelar med stay-ups?

Um tack :P

Stay ups är svalare om det är jättevarmt och kanar inte ner i grenen som nylonstrumpbyxor alltid gör. Jag är inte så stor av mig - 162 cm och 56 kg men jag behöver köpa nylonstrumpbyxor storlek xl minst för att de inte ska kännas för korta i benen eller hasa ner. Dessutom slipper man ett streck på magen av kanten som syns igenom om man har tight klänning med stay ups.

Tycker inte det är något problem med kjollängden heller om man inte har minikjol. Jag brukar ha kjolar över knät eller ibland halva låret i längd och drar upp stay upsen så de sitter högt upp och det är inga problem. Låren är oftast bredast mitt på. Om de sitter just ovanför det så håller de sig uppe längre.
  • Meriall
    OlgaElvira skrev 2018-04-16 10:22:21 följande:

Varför inte, vad hindrar dig?

Ja, de glider ner, silikonbandet ger hudirritation, för att de ska sitta upp någon längre stund behöver man välja ett märke som sitter åt rejält, med svullnad och blodstockning som följd.

Men jag har förstått att vissa män ser stay-ups som Guds gåva till männen, helt ok om de väljer att bära dem själva.

Så blir det inte för mig. De sitter uppe bra. Undrar vad som gör skillnaden. Mina sitter inte åt alls. Jag har inte hudlotion eller något sånt på och smörjer inte in ben efter dusch, kan det vara något sånt?
  • Gaskarl
    Meriall skrev 2018-04-16 10:28:30 följande:

Um tack :P

Stay ups är svalare om det är jättevarmt och kanar inte ner i grenen som nylonstrumpbyxor alltid gör. Jag är inte så stor av mig - 162 cm och 56 kg men jag behöver köpa nylonstrumpbyxor storlek xl minst för att de inte ska kännas för korta i benen eller hasa ner. Dessutom slipper man ett streck på magen av kanten som syns igenom om man har tight klänning med stay ups.

Tycker inte det är något problem med kjollängden heller om man inte har minikjol. Jag brukar ha kjolar över knät eller ibland halva låret i längd och drar upp stay upsen så de sitter högt upp och det är inga problem. Låren är oftast bredast mitt på. Om de sitter just ovanför det så håller de sig uppe längre.

Du blev inte stött för att jag ofta gillar dina inlägg hoppas jag?

Bra där med att du drar upp dom, dom ska sitta högt, snyggast då, gärna under skinkorna.. Det är väl som med det mesta, lägger man ner tid på rätt storlek blir det väl bättre... Tror jag, jag är ju man.. När jag var yngre ville jag att min tjejer skulle ha det vid sex och så men jag tycker det är läckraste med kvinnor som bär stay-ups i vardagen, för att de själva vill och gillar det..
  • OlgaElvira
    Meriall skrev 2018-04-16 10:30:24 följande:

Så blir det inte för mig. De sitter uppe bra. Undrar vad som gör skillnaden. Mina sitter inte åt alls. Jag har inte hudlotion eller något sånt på och smörjer inte in ben efter dusch, kan det vara något sånt?

Nej jag använder inte lotion på mina ben, utom på vintern när luften är torr. Jag har inte hittat några stay-ups som är tillräckligt långa för mig och jag får röda kliande utslag av silikon/klisterremsan. Det är nog så enkelt som att allt inte passar för alla, vi är alla olika. Det är ju det som är så härligt med människor, att vi är olika.
  • Anonym (Me)

Tycker inte om stay ups då det har en förmåga att kan ner el rulla sig. Bättre med strumpor o strumpebandshållare . Både snyggare i sexigare.

• Meriall
    Gaskarl skrev 2018-04-16 10:36:47 följande:

Du blev inte stött för att jag ofta gillar dina inlägg hoppas jag?

Bra där med att du drar upp dom, dom ska sitta högt, snyggast då, gärna under skinkorna.. Det är väl som med det mesta, lägger man ner tid på rätt storlek blir det väl bättre... Tror jag, jag är ju man.. När jag var yngre ville jag att min tjejer skulle ha det vid sex och så men jag tycker det är läckraste med kvinnor som bär stay-ups i vardagen, för att de själva vill och gillar det..

Nejdå det är väl bara bra att bli uppskattad. Mm det är ju praktiskt ifall det som känns bäst även kan vara snyggt. Men många verkar tycka det är snyggare då de sitter längre ner.

Helt ok med stay ups vid sex också men det hade känts konstigt att ta på sig bara därför men däremot om man haft på dem och sedan ska ha sex är det helt ok att lämna dem på när man tar av andra kläder.

Jag tycker inte storleken är så petigt vid just stay ups. Jag kan ha S och M och L och det blir inte mkt skillnad. Värre med strumpbyxor då så det har jag nästan lagt ner och kör leggings när jag vill ha varmare. Men snart är det stay ups-säsong :)
  • Anonym (Turid)
    Anonym (69"-man) skrev 2018-04-16 09:48:43 följande:

Nu är våren här och kjolarna har äntligen kommit fram och med dem strumpbyxorna. Som man verkar detta plagg väldigt opraktiskt jämfört med stay-ups. Så kort och gott varför föredrar ni kvinnor strumpbyxor före stay-ups?

Det finns säkert de kvinnor som föredrar stay-ups eller stockings oxå. Ni är förståss välkomna att berätta varför oxå.

Strumpbyxor har man för att man fryser annars. Dessutom, om kjolen/klänningen är kort kan det hända att kanten på stay-upsen syns vilket ger ett vulgärt intryck.
  • Meriall
    OlgaElvira skrev 2018-04-16 10:39:22 följande:

Nej jag använder inte lotion på mina ben, utom på vintern när luften är torr. Jag har inte hittat några stay-ups som är tillräckligt långa för mig och jag får röda kliande utslag av silikon/klisterremsan. Det är nog så enkelt som att allt inte passar för alla, vi är alla olika. Det är ju det som är så härligt med människor, att vi är olika.

Åh är du känslig i huden så är det ju annorlunda förstås, då kan man inte ha det. Bra att det finns olika alternativ :) Kanske därför de hasar ner för dig, för att huden försöker "putta bort" dem.

Jag är rätt kort så kan säkert vara mindre bra om man är lång. Men då borde strumpbyxor vara ännu svårare. Jag känner mig för lång för strumpbyxor i strl L liksom.
  • Anonym (M)
    Meriall skrev 2018-04-16 10:30:24 följande:
    Nja,har använt stay ups både med och utan hudlotion osv., gör ingen direkt skillnad vad jag märkt. Men tycker ändå inte de håller upp särskilt bra, glider ner liksom efter ett tag oavsett. Har provat både större och mindre storlekar (rimligtvis borde man ju ha för stora om de åker ner), men har inte heller gjort någon skillnad. Är dock rätt lång, 177-178 cm eller så, där framförallt benen är rätt långa snarare än överkroppen. Så skulle kunna vara det isåfall, att jag helt enkelt är för lång för standardstorlekarna.
    Anonym (69"-man) skrev 2018-04-16 09:48:43 följande:

Eftersom du lagt tråden i leksaker/hjälmepdel - sex och samlevnad så förstår man din syn på stay ups. Men nej, skulle gissa att de allra flesta kvinnor finner strumpbyxor mer praktiska. Som andra påpekat håller de upp bättre helt enkelt. Skulle jag gå runt hela dagarna i stay ups skulle jag ständigt behöva gå och dra upp de. Reserverar stay ups för sexigare stunder hemma eller om jag ska iväg på en mysig middag eller mingelfest där jag vet att jag inte kommer vara uppe och gå runt alltför mycket. Gillar stockings också rätt mycket, med strumpebandhållare. Men de som säljs i kedjorna idag är egentligen mest till för att se sexiga ut och spännena gjorda av dålig plast som inte håller så bra. De mer rejäla spännena (ofta i metall) som fanns förut är svåra att få tag på idag om man inte specialbeställer (och priset därefter). 
  • Anonym (Turid)
    Gaskarl skrev 2018-04-16 10:11:08 följande:

Även fast jag är man så tror jag att kvinnor, precis tvärtemot vad TS anser, tycker strumpbyxor är mer praktiska än stay-ups.. Jag tror dessutom att strumpor och stay-ups tyvärr fått en stämpel som "porrkläder" av kanske förståeliga anledningar. Dock verkar det som att stay-ups har en liten renässans..

Stay-ups kan vara praktiskt, när det blivit tillräckligt varmt, eftersom det blir mindre krånglande när man ska på toa plus att man inte behöver bry sig om hur passformen i grenen är. Har jag stay-ups till vardags är det "osynliga" hudfärgade.
Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?