• Anonym (69"-man)

Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?

Nu är våren här och kjolarna har äntligen kommit fram och med dem strumpbyxorna. Som man verkar detta plagg väldigt opraktiskt jämfört med stay-ups. Så kort och gott varför föredrar ni kvinnor strumpbyxor före stay-ups?

Det finns säkert de kvinnor som föredrar stay-ups eller stockings oxå. Ni är förståss välkomna att berätta varför oxå.

• Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?
  • Anonym (F)

Använder stay-ups dom gånger jag bär plagg som kräver att man försöker dölja sina fula ben :D. Jag klarar inte riktigt av att trassla in mig i strumpbyxor som dessutom behöver konstant tillsyn för att inte ge gällivarehäng.

• Anonym (anneli)

När man har strumpbyxor på våren så är det väl för att de värmer. Inte de tunnaste strumpbyxorna men de finns ju i många denier. T om de tunnaste värmer lite mer än ett par stay-ups. För mig är stay-ups för festliga tillfällen och inte vardagsbruk.

• Hanna F
    Anonym (Turid) skrev 2018-04-16 10:44:33 följande:
    Strumpbyxor har man för att man fryser annars. Dessutom, om kjolen/klänningen är kort kan det hända att kanten på stay-upsen syns vilket ger ett vulgärt intryck.
    Vulgärt eller sexigt min man gillar när kanten syns och jag känner mig lite mera busig med haha
    Hanna fartdåren persson
  • Hanna F

Det ena behöver ju inte utesluta det andra använder både och på jobb strumpor och strumpebandshållare ute och leker med dottern eller kallt så strumpbyxor 

Hanna fartdåren persson
  • Gaskarl
    Hanna F skrev 2018-04-18 08:18:27 följande:

Det ena behöver ju inte utesluta det andra använder både och på jobb strumpor och strumpebandshållare ute och leker med dottern eller kallt så strumpbyxor 

Coolt
  • Anonym (anneli)
    Hanna F skrev 2018-04-18 08:18:27 följande:

Men varför krångla med strumpebandshållare? Var det inte för att kvinnor skulle SLIPPA den skiten som stay-up strumpan kom?
  • Anonym (Bh)

Jag upplever det som att strumpebandshållaren är på modet igen sant eller falskt???.

• Gaskarl
    Anonym (anneli) skrev 2018-04-18 08:54:14 följande:

Men varför krångla med strumpebandshållare? Var det inte för att kvinnor skulle SLIPPA den skiten som stay-up strumpan kom?

Jo, eller var det därför, strumpbyxan kom ju och löste av höfthållaren.. Stay-ups kom väl först på 80-talet.? Men jag tror några kvinnor kanske har en lite fäbless för det lite gammalmodig, retro är stort idag och som många skriver, det känns mer säkert med höfthållare, ingen risk att dom hasar ner.
Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?