• Anonym (69"-man)

Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?

Nu är våren här och kjolarna har äntligen kommit fram och med dem strumpbyxorna. Som man verkar detta plagg väldigt opraktiskt jämfört med stay-ups. Så kort och gott varför föredrar ni kvinnor strumpbyxor före stay-ups?

Det finns säkert de kvinnor som föredrar stay-ups eller stockings oxå. Ni är förståss välkomna att berätta varför oxå.

• Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?
  • Gaskarl
    Anonym (Turid) skrev 2018-04-16 10:44:33 följande:

Strumpbyxor har man för att man fryser annars. Dessutom, om kjolen/klänningen är kort kan det hända att kanten på stay-upsen syns vilket ger ett vulgärt intryck.

Det får faktiskt inte se billigt eller vulgärt ut.
  • Anonym (M)
    Meriall skrev 2018-04-16 10:45:28 följande:
    Åh är du känslig i huden så är det ju annorlunda förstås, då kan man inte ha det. Bra att det finns olika alternativ :) Kanske därför de hasar ner för dig, för att huden försöker "putta bort" dem.

Jag är rätt kort så kan säkert vara mindre bra om man är lång. Men då borde strumpbyxor vara ännu svårare. Jag känner mig för lång för strumpbyxor i strl L liksom.
    Strumpbyxor hålls ju upp ända vid midjan. Därför, om man köper rätt storlek, så sitter de kvar ändå oavsett. Men köper man för stora eller för små så kommer de åka ner.
  • Gaskarl
    Meriall skrev 2018-04-16 10:43:02 följande:

Nejdå det är väl bara bra att bli uppskattad. Mm det är ju praktiskt ifall det som känns bäst även kan vara snyggt. Men många verkar tycka det är snyggare då de sitter längre ner.

Helt ok med stay ups vid sex också men det hade känts konstigt att ta på sig bara därför men däremot om man haft på dem och sedan ska ha sex är det helt ok att lämna dem på när man tar av andra kläder.

Jag tycker inte storleken är så petigt vid just stay ups. Jag kan ha S och M och L och det blir inte mkt skillnad. Värre med strumpbyxor då så det har jag nästan lagt ner och kör leggings när jag vill ha varmare. Men snart är det stay ups-säsong :)

Japp, snart säsong, kul för er som gillar att bära detta plagg. Men du gillar överlag att dom sitter så högt det går?

Färg, har du ngn favoritfärg.. Jag gillar Tan och svärta såklart.
  • Anonym (obekvämt)

Strumpbyxor använder jag för att de är sköna, sitter fast mot kroppen, skyddar är praktiska. Tränar i dem, har de under jeans för att det är kallt t ex. 

Stay ups endast i sexuella sammanhang. De är opålitliga, glider ner, korvar sig och jag skulle känna mig naken att gå omkring så ute. Skulle inte kunna tänka mig gå barbent i en klänning eller kjol t ex kvällstid. Alldeles för otryggt med så lite kläder. Har aldrig någonsin trivts i sådana typiskt kvinnliga plagg, ser inte bra ut i dem heller.

Föredrar jeans och brallor alla dagar. Men när det ska sexas är det härligt att klä upp sig och låta fantasin leka!

• Anonym (Me)

Men som ni andra skriver det får absolut inte synas att man har strumpor o strumpebandshållare . Har jag väldigt kort kjol väljer jag strumpbyxor .

• Anonym (Turid)
    Gaskarl skrev 2018-04-16 10:48:11 följande:
    Det får faktiskt inte se billigt eller vulgärt ut.
    Nej, Jag köper hellre en storlek större än jag egentligen borde och har dem högt upp. Som sagt tycker jag alltid att det är krångligt med strumpbyxor när man ska på toa och grenen har en tendens att sno sig. Därför tycker jag egentligen att stay-ups är bekvämast. Plus, om man har stay-ups av samma färg och märke behöver man bara slänga den ena om man får ett hål på benet.

Däremot är jag frusen av mig och så här års är strumpbyxor varmare.
  • Meriall
    Gaskarl skrev 2018-04-16 10:50:47 följande:

Japp, snart säsong, kul för er som gillar att bära detta plagg. Men du gillar överlag att dom sitter så högt det går?

Färg, har du ngn favoritfärg.. Jag gillar Tan och svärta såklart.

Det är väl bara de färgerna som finns väl? Eller kanske vita också. Jag använder oftast svart till vardags och fin fest och ljusbruna/hudfärg (tan?) till sommarklänning och vanlig fest.
    Anonym (M) skrev 2018-04-16 10:47:20 följande:

Nja,har använt stay ups både med och utan hudlotion osv., gör ingen direkt skillnad vad jag märkt. Men tycker ändå inte de håller upp särskilt bra, glider ner liksom efter ett tag oavsett. Har provat både större och mindre storlekar (rimligtvis borde man ju ha för stora om de åker ner), men har inte heller gjort någon skillnad. Är dock rätt lång, 177-178 cm eller så, där framförallt benen är rätt långa snarare än överkroppen. Så skulle kunna vara det isåfall, att jag helt enkelt är för lång för standardstorlekarna.Eftersom du lagt tråden i leksaker/hjälmepdel - sex och samlevnad så förstår man din syn på stay ups. Men nej, skulle gissa att de allra flesta kvinnor finner strumpbyxor mer praktiska. Som andra påpekat håller de upp bättre helt enkelt. Skulle jag gå runt hela dagarna i stay ups skulle jag ständigt behöva gå och dra upp de. Reserverar stay ups för sexigare stunder hemma eller om jag ska iväg på en mysig middag eller mingelfest där jag vet att jag inte kommer vara uppe och gå runt alltför mycket. Gillar stockings också rätt mycket, med strumpebandhållare. Men de som säljs i kedjorna idag är egentligen mest till för att se sexiga ut och spännena gjorda av dålig plast som inte håller så bra. De mer rejäla spännena (ofta i metall) som fanns förut är svåra att få tag på idag om man inte specialbeställer (och priset därefter). 

Det kan nog vara en längdgrej helt enkelt. Kanske strumpbyxor sitter bättre på långa personer också :)
  • Anonym (M)
    Meriall skrev 2018-04-16 10:55:23 följande:
    Det kan nog vara en längdgrej helt enkelt. Kanske strumpbyxor sitter bättre på långa personer också :)
    Ett tips kan vara att prova köpa på barnavdelningen isåfall, de är ju specifikt gjorda för kortare människor helt enkelt :) värt att prova! Plus, barnavdelningen är i princip alltid billigare, så det är ju enbart ett plus ;)
  • Anonym (M)
    Anonym (Turid) skrev 2018-04-16 10:53:38 följande:
    Nej, Jag köper hellre en storlek större än jag egentligen borde och har dem högt upp. Som sagt tycker jag alltid att det är krångligt med strumpbyxor när man ska på toa och grenen har en tendens att sno sig. Därför tycker jag egentligen att stay-ups är bekvämast. Plus, om man har stay-ups av samma färg och märke behöver man bara slänga den ena om man får ett hål på benet.

Däremot är jag frusen av mig och så här års är strumpbyxor varmare.
    Det är sant, stay ups är sköna på det sättet! Allt som innebär mindre krångel vid toabesök är ett plus, haha. Jobbigaste plagget som finns är jumpsuits/rompers som inte har öppning i grenen, så man måste sitt helt naken på toan Drömmer

Men undrar bara, om du köper större storlek, åker de inte ner? Hur lång är du? Börjar misstänka att stay ups kanske inte vill stanna på mig pga hur lång jag är. Isåfall är det ju lätt värt att leta upp någon "tall" kollektion online och beställa hem.
  • Gaskarl

Som man har jag alltid älskat strumklädda lår, fetisch, jag vet inte, det funkar utan också.. Lite nyfiken nu vad det är för ålder på er kvinnor som svarat TS... Och eftersom jag såg att det nämnts i frågan.. Är det ngn som frivilligt, till vardags ibland använder riktiga strumpor och höfthållare, alltså inte HM-grejor utan riktig höfthållare? Inget snusk jag är bara nyfiken.

Svar på tråden Kvinnor, varför använder ni strumpbyxor?