• Steffqw

Han älskar mig inte längre.....

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-18 11:45:35 följande:

Jag ser det som jag har två alternativ.

1. Låta bli att skriva, härda ut. Fast det gör så jäkla ont. Trodde det skulle kännas ok men gör verkligen inte det! 2. Skriva och då får jag förhoppningsvis mitt svar och det kommer göra så jävla ont!

Min syster sa alternativ 2. Vad tycker ni? Behöver verkligen tips och råd!

Då det nu har gått 4 veckor sen han sa han behöve betänketid och inte hört av sig tror jag såklart att han tänker fortfarande. Kärleken gör en blind och jag kan verkligen inte sluta hoppas. Jag har ju hoppet kvar. Så jävla jobbigt, jag måste få slut på mina förhoppningar och jag antar att han är den enda som kan släcka mina förhoppningar helt. Vad tror ni??!!

Jag tycker inte du ska ta kontakt med honom.
    Jag gjorde så med mitt ex och bad att få träffa honom och försöka prata.
    Det blev inte bättre. Snarare tvärtom. Jag blev bara ännu mer sårad och mådde bara ännu sämre.
    Jag gick också omkring och byggde upp luftslott eftersom han gav mig falska förhoppningar.
    Men mina vänner gav mig rådet att försöka släppa taget och gå vidare.
    Och det gjorde jag. Även om det var svårt.
    Men det är inget jag ångrar idag.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-18 12:47:08 följande:

Jag tycker inte du ska ta kontakt med honom.

Jag gjorde så med mitt ex och bad att få träffa honom och försöka prata.

Det blev inte bättre. Snarare tvärtom. Jag blev bara ännu mer sårad och mådde bara ännu sämre.

Jag gick också omkring och byggde upp luftslott eftersom han gav mig falska förhoppningar.

Men mina vänner gav mig rådet att försöka släppa taget och gå vidare.

Och det gjorde jag. Även om det var svårt.

Men det är inget jag ångrar idag.

Jag går ju runt och bygger luftslott. Jag tror han ska höra av sig. Jag kan ju inte släppa honom och gå vidare hur mycket jag än försöker! Har försökt i 1 månad!

Jag vill inte träffa honom och prata. Det skulle bara bli jobbigt. Jag vill bara ha det bekräftat från honom att han har funderat klart. Det räcker med ett sms. Sen kan jag förhoppningsvis gå vidare.

Jag tror att det där lilla hoppet gör det svårt för mig. Jag sitter ju å tror att han ska ändra sig.

Som sagt jag vet varken ut eller in läbgre..
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-18 13:21:08 följande:
    Jag går ju runt och bygger luftslott. Jag tror han ska höra av sig. Jag kan ju inte släppa honom och gå vidare hur mycket jag än försöker! Har försökt i 1 månad!

Jag vill inte träffa honom och prata. Det skulle bara bli jobbigt. Jag vill bara ha det bekräftat från honom att han har funderat klart. Det räcker med ett sms. Sen kan jag förhoppningsvis gå vidare.

Jag tror att det där lilla hoppet gör det svårt för mig. Jag sitter ju å tror att han ska ändra sig.

Som sagt jag vet varken ut eller in läbgre..
    Jo,men vad tror du händer om han inte svarar eller om han svarar att han vill att det ska vara slut? Eller att han behöver fortsätta fundera?
    Hur länge ska du då gå och ha förhoppningar?
    Det har bara gått en månad. Har man varit tillsammans ett längre tag så brukar det ta längre tid än så för att kunna glömma och släppa taget.
    Om man inte,som ditt ex,har gått och funderat ett tag och kommit fram till att ens känslor har svalnat t ex.
    Det tar tid. Och låt det göra det.
    Riktiga,starka känslor kan man inte stänga av med en knapptryckning.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-18 13:33:58 följande:
    Jo,men vad tror du händer om han inte svarar eller om han svarar att han vill att det ska vara slut? Eller att han behöver fortsätta fundera?
    Hur länge ska du då gå och ha förhoppningar?
    Det har bara gått en månad. Har man varit tillsammans ett längre tag så brukar det ta längre tid än så för att kunna glömma och släppa taget.
    Om man inte,som ditt ex,har gått och funderat ett tag och kommit fram till att ens känslor har svalnat t ex.
    Det tar tid. Och låt det göra det.
    Riktiga,starka känslor kan man inte stänga av med en knapptryckning.
    Jag har skrivit till honom nu om mina nycklar. Jag skrev enbart om mina nycklar. Frågade om vi skulle posta, mötas eller någon slags mellanhand, vilken lösning han tyckte var bäst.

Det tog emot att skriva det. Det tog verkligen emot. Fattar inte hur svårt det ska vara att skriva om ett par nycklar till en person? För det var precis det jag satt och försökte intala mig själv. Han är bara en person, en person i mängden, inget annat, så varför göra det så jävla svårt om ett par nycklar?

Men egentligen är han inte bara en person i mängden för mig just nu. Han är en person jag tycker otroligt mycket om och fortfarande bryr mig så otroligt mycket om. Förhoppningsvis kommer dessa känslor minska  nu när jag får mina nycklar och inte har något som "binder" mig till honom längre.

Idag är jag så jävla skör. Om en månad kanske jag inte är lika skör. Jag hade då kunnat skriva till honom. Men jag vet hur skör och ledsen jag skulle bli även när han svarar, om det är om en månad eller två. 

Så lika bra att dra av plåstret nu när jag är som skörast så slipper det nästan läkta infekterade såret bli uppkliat om en månad eller två....
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-19 00:55:36 följande:
    Jag har skrivit till honom nu om mina nycklar. Jag skrev enbart om mina nycklar. Frågade om vi skulle posta, mötas eller någon slags mellanhand, vilken lösning han tyckte var bäst.

Det tog emot att skriva det. Det tog verkligen emot. Fattar inte hur svårt det ska vara att skriva om ett par nycklar till en person? För det var precis det jag satt och försökte intala mig själv. Han är bara en person, en person i mängden, inget annat, så varför göra det så jävla svårt om ett par nycklar?

Men egentligen är han inte bara en person i mängden för mig just nu. Han är en person jag tycker otroligt mycket om och fortfarande bryr mig så otroligt mycket om. Förhoppningsvis kommer dessa känslor minska  nu när jag får mina nycklar och inte har något som "binder" mig till honom längre.

Idag är jag så jävla skör. Om en månad kanske jag inte är lika skör. Jag hade då kunnat skriva till honom. Men jag vet hur skör och ledsen jag skulle bli även när han svarar, om det är om en månad eller två. 

Så lika bra att dra av plåstret nu när jag är som skörast så slipper det nästan läkta infekterade såret bli uppkliat om en månad eller två....
    Men vad hände med att din syster skulle ordna med era nycklar?
    Om du tycker det känns så svårt bara att be honom om nycklarna,hur svårt tror du då inte att det skulle bli att be honom om ett svar?

Såret är fortfarande infekterat. Och om du skulle bestämma dig för att be honom om ett svar så skulle du bara strö salt i det.
    Dvs det skulle göra ännu mer ont.
    Försök fokusera på dig själv och vad du förtjänar. Inte på honom.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-19 10:53:40 följande:

Men vad hände med att din syster skulle ordna med era nycklar?

Om du tycker det känns så svårt bara att be honom om nycklarna,hur svårt tror du då inte att det skulle bli att be honom om ett svar?

Såret är fortfarande infekterat. Och om du skulle bestämma dig för att be honom om ett svar så skulle du bara strö salt i det.

Dvs det skulle göra ännu mer ont.

Försök fokusera på dig själv och vad du förtjänar. Inte på honom.

Fast jag ska inte fråga honom något mer än bara nycklarna. Jag är klar med honom. Han har inte hört av sig till mig på 4 veckor, jag tycker det är dålig stil. Han är inte värd mig, jag är värd någon som bryr sig om mig. Han bryr sig inte om mig.

Jag vill enbart ha mina nycklar från honom, inget annat. Så fort jag fått nycklarna kan jag stänga dörren för alltid.

Hur ont det än gör, det svider verkligen i mitt hjärta kan jag inte kämpa för någon som inte känner nåt för mig. Det är skit jobbigt och tufft!!!
  • molly50
    Steffqw skrev 2018-06-19 11:10:42 följande:
    Fast jag ska inte fråga honom något mer än bara nycklarna. Jag är klar med honom. Han har inte hört av sig till mig på 4 veckor, jag tycker det är dålig stil. Han är inte värd mig, jag är värd någon som bryr sig om mig. Han bryr sig inte om mig.

Jag vill enbart ha mina nycklar från honom, inget annat. Så fort jag fått nycklarna kan jag stänga dörren för alltid.

Hur ont det än gör, det svider verkligen i mitt hjärta kan jag inte kämpa för någon som inte känner nåt för mig. Det är skit jobbigt och tufft!!!
    Och om han inte svarar nu heller?
    Hur kommer du att reagera då?

Ja,det har du helt rätt i. Det är meningslöst att försöka kämpa för någon som inte har samma känslor som en själv.
    Det finns andra män därute även om du kanske inte är redo att träffa dem nu.
    Carpe Diem
  • Steffqw
    molly50 skrev 2018-06-19 11:38:02 följande:

Och om han inte svarar nu heller?

Hur kommer du att reagera då?

Ja,det har du helt rätt i. Det är meningslöst att försöka kämpa för någon som inte har samma känslor som en själv.

Det finns andra män därute även om du kanske inte är redo att träffa dem nu.

Om han inte svarar på mitt meddelande jag skickade igår kommer jag självklart bli ledsen! Om jag hade väntat eller låtit en vän skriva hade jag blivit lika ledsen om han inte svarar eller skriver bara ok.

Det spelar ingen roll om han inte svarar eller svarar. Spelar ingen roll när jag skriver. Jag kommer bli lika ledsen för jag är så sjukt jävla kär i honom.

Sen om inte svarar är väl ganska knäppt och omoget av honom? Jag skrev att jag vill ha tillbaka mina nycklar. Det kan han ju inte bara ignorera, eller hur???
  • sextiotalist
    Steffqw skrev 2018-06-19 12:36:03 följande:
    Om han inte svarar på mitt meddelande jag skickade igår kommer jag självklart bli ledsen! Om jag hade väntat eller låtit en vän skriva hade jag blivit lika ledsen om han inte svarar eller skriver bara ok.

Det spelar ingen roll om han inte svarar eller svarar. Spelar ingen roll när jag skriver. Jag kommer bli lika ledsen för jag är så sjukt jävla kär i honom.

Sen om inte svarar är väl ganska knäppt och omoget av honom? Jag skrev att jag vill ha tillbaka mina nycklar. Det kan han ju inte bara ignorera, eller hur???

Du är mer nog kär i dina minnen av honom nu. Inte i honom längre, för äkta kärlek behöver bränsle och det har du inte fått på flera veckor.

Du har kommit långt nu, det kanske inte känns så. Men du börjar se honom med andra ögon, börja "nyktra till".

Om ytterligare fyra veckor kommer det kännas bättre.

Kan berätta att två av dom jag dumpades av, där tog det flera månader innan det gick över. Ett ex släppte inte mig förrän efter ett år.

• Anonym (99)

Lek med tanken att han skulle vilja bli ihop igen.

Hur skulle det kännas? Skulle du bara kunna bortse från den senaste månadens tystnad och vad det gjort med dig?

Nej, det skulle ligga där som en tagg och skava, du skulle ha svårt att lita på honom, du skulle ständigt gå och oroa dig för att han skulle lämna dig igen.

Jag tror inte heller du är sådär kär i honom, du är kär i det som aldrig blev, kär i att ha någon att vara kär i, kär i minnena, kär i kärleken helt enkelt.

Det du känner nu är nog snarare separationsångest, besvikelse, känslan av att inte duga, ledsenhet och känslan att ha blivit bortvald.

Försök härleda känslorna, bena upp dem och testa lite andra tankesätt än att bara fastna i hur kär du är i honom.

Det kanske kan få dig att se saker på ett annat sätt.

Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....