• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Rhubarb
    AnonymAB skrev 2018-07-22 21:11:39 följande:

Hur är det clearblues ägglossningstest? Hur funkar det?

är det någon som äter rosenrot och hjälper naturen på traven?

Har inte Clearblues äl-test, däremot rfsu. Denna månaden var första gången jag fått positivt äl test och dessutom väldigt starkt sådant, två dagar i rad!! Jag är ganska övertygad att Apiforce och rosenrot ligger bakom, började med båda i förhoppning att få mer regelbunden mens (har haft cykel på mellan 29 och 50 dagar senaste året, p-piller innan dess). Dagen efter sista positiva äl-stickan fick jag kännbara smärtor i högra äggstocken vilket jag endast kan tyda vara ägglossning, känner aldrig av några symtom annars. Dessutom har jag haft ömma bröst varje dag sedan äl som jag annars bara får dagarna innan mens. Antingen är det tidiga grav tecken eller så är det för att hormonerna är mycket kraftfullare efter tillskotten.

Oavsett är jag glad att jag provar dem nu, det underlättar oerhört när man känner av äl :) nuppa varannan dag funkar inte riktigt för oss när cyklarna kan vara 50 dagar långa utan att veta om haft äl..
  • AnonymAB
    Rhubarb skrev 2018-07-22 22:11:46 följande:

Har inte Clearblues äl-test, däremot rfsu. Denna månaden var första gången jag fått positivt äl test och dessutom väldigt starkt sådant, två dagar i rad!! Jag är ganska övertygad att Apiforce och rosenrot ligger bakom, började med båda i förhoppning att få mer regelbunden mens (har haft cykel på mellan 29 och 50 dagar senaste året, p-piller innan dess). Dagen efter sista positiva äl-stickan fick jag kännbara smärtor i högra äggstocken vilket jag endast kan tyda vara ägglossning, känner aldrig av några symtom annars. Dessutom har jag haft ömma bröst varje dag sedan äl som jag annars bara får dagarna innan mens. Antingen är det tidiga grav tecken eller så är det för att hormonerna är mycket kraftfullare efter tillskotten.

Oavsett är jag glad att jag provar dem nu, det underlättar oerhört när man känner av äl :) nuppa varannan dag funkar inte riktigt för oss när cyklarna kan vara 50 dagar långa utan att veta om haft äl..

Hur gör man medd ägglossningstest? Jag använde det för någon månad sen men fick inget utslag på dom.. jag har ganska så regelbunden mens.. kan vara exakt eller upp till 5 dagar sen. tror du rosenrot kan hjälpa mig ändå?

känner mig nästan desperat nu när det inte vill sig för oss.. Blir så ledsen:*( Jag har gått o längtat i snart 4 år.. men inte börjar aktivt förrän i april
  • Anonym (AmandaH)
    Anonym (Oe) skrev 2018-07-22 13:50:05 följande:

Bim +2.. negativt test och mensvärk..

Vi har försökt aktivt i 1 år, men de senaste 2 åren bara låtit det vara, alltså inte tänk för mycket på det.

Jag är 26 år.. ibland undrar jag om vi någonsin kommer lyckas :(

Deppig tjej

Är också 26 år , BIM+1 idag men negativt test, fattar precis hur du känner, försökt i snart 1 år och alla runt omkring mig blir gravida varje dag känns det som. Även min bästa vän blev med barn på p-piller och PCOS eller vad det heter och gjorde abort då dom inte ville ha barn på ett tag. Känns så orättvist allting!
  • Anonym (Syskon)
    S0mmarb3bisen skrev 2018-07-23 07:17:21 följande:

Plussade precis på äl+9/10 ????

Stort grattis! Vad roligt :) Hur har du haft med symtom?
  • Rhubarb
    AnonymAB skrev 2018-07-22 22:26:39 följande:

Hur gör man medd ägglossningstest? Jag använde det för någon månad sen men fick inget utslag på dom.. jag har ganska så regelbunden mens.. kan vara exakt eller upp till 5 dagar sen. tror du rosenrot kan hjälpa mig ändå?

känner mig nästan desperat nu när det inte vill sig för oss.. Blir så ledsen:*( Jag har gått o längtat i snart 4 år.. men inte börjar aktivt förrän i april

Tänk på att ÄL testen ger utslag upp till 48 h -innan- äl sker, så du kanske behöver börja testa tidigare? Många har skrivit att de ser tydligare stegring om de provar på eftermiddagsurin och har haft toauppehåll några timmar innan.

Åh jag vet inte. Hade jag haft regelbunden mens hade jag nog inte tagit rr, många som fått problem med cykeln efter det.

Förstår din frustration :( flera av mina vänner har barn i plural och de som inte har det är gravida nu..

Det bästa är att få en tid hos en fertilitetsklinik för båda två, vilket jag tänkte ordna eftersom vi försökt i ett år men de har sommarstängt. Kände mig nedstämd att behöva vänta på en utredning till hösten och provar rr och Apiforce för att se om de kan hjälpa mig med menscykeln och samtidigt få en skjuts i bebisverkstaden, men vi får se..

Vet du om du har lättflytande eller segt sekret? Ta detta med en nypa salt men det är ett gammalt husmorsknep att ta bisolvon (slemlösande) för att underlätta att bli gravid. Sekretet blir lättare för simmarna att ta sig igenom. Kvinnor som vet att de redan har relativt lättflytande sekret ska inte förlita sig på denna metod, då den i så fall ger motsatt effekt.
  • Rhubarb
    S0mmarb3bisen skrev 2018-07-23 07:17:21 följande:

Plussade precis på äl+9/10 ????

Grattis!! :)
  • S0mmarb3bisen
    Anonym (Syskon) skrev 2018-07-23 07:51:55 följande:

Stort grattis! Vad roligt :) Hur har du haft med symtom?

Har inte haft mer symtom än mycket mensvärk redan från äl och att jag inte är så kissnödig som jag brukar vara innan mens :D
  • Zandylina

ÄL+13 idag å tempen steg igen fast runt damma tid tagen som alltid, dock negativt g-test min BIM e mellan 24/7-26/7, så kanske var för tidigt testar med RFSU stickor. Har ej tillgång till andra test just nu. Jag vill så gärna veta eftersom vi e vid vår husvagn nu över sommaren å hade vart kul att veta babyn blev tillverkad i husvagnen haha.

Nej men detta e enerverande mår fortfarande illa om ej äter typ konstant, fått tyngre lite större bröst, känns som en tyngd i livmoder å extremt gasig mot vad brukar vara. Blir täppt i näsan titt som tätt å nyser ibland. Samt tempen högre än vanligt min temp brukar sjunka runt dag ÄL+11-12 men ej denna gång sååå frustrerande mår helskumt å gjort sen ÄL+7 ca.

Svar på tråden BIM juli 2018