• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Issari
    Zandylina skrev 2018-07-23 08:24:44 följande:

ÄL+13 idag å tempen steg igen fast runt damma tid tagen som alltid, dock negativt g-test min BIM e mellan 24/7-26/7, så kanske var för tidigt testar med RFSU stickor. Har ej tillgång till andra test just nu. Jag vill så gärna veta eftersom vi e vid vår husvagn nu över sommaren å hade vart kul att veta babyn blev tillverkad i husvagnen haha.

Nej men detta e enerverande mår fortfarande illa om ej äter typ konstant, fått tyngre lite större bröst, känns som en tyngd i livmoder å extremt gasig mot vad brukar vara. Blir täppt i näsan titt som tätt å nyser ibland. Samt tempen högre än vanligt min temp brukar sjunka runt dag ÄL+11-12 men ej denna gång sååå frustrerande mår helskumt å gjort sen ÄL+7 ca.

Kul att den var högre idag igen! Jag håller tummarna!
  • Zandylina
    Issari skrev 2018-07-23 09:10:06 följande:

Kul att den var högre idag igen! Jag håller tummarna!

Tack! gör jag med men samtidigt vågar jag ej hoppas för blir så besviken jag tror ej på det förrens ser plusset. Försökt aktivt sen dec-Jan ej jöttelänge men många besvikelser det blivit.
  • Grumpycavat
    S0mmarb3bisen skrev 2018-07-23 07:17:21 följande:

Plussade precis på äl+9/10 ????

Åh vad roligt. 
    Stort Grattis, och Lycka till. 
  • Grumpycavat

Bim på fredag. 

Och jag intalar mig varje dag att alla symtom jag har bara är inbillning. 
    Men jag har haft konstant molvärk sen ÄL. 
    Ca 4 dagar efter ÄL så hade jag så ont att jag nästan började gråta (Jag har typ ALDRIG mensvärk annars). 
    Jag är kissnödig jämt. 
    Jag har utåtstående bröstvårtor (Jag har normalt inåtstående, jag vet, inte alls särskilt snyggt).
    Jag är trött - jättetrött.

Jag har dessutom drömt häftigt i 3 nätter. Och alla drömmar har handlat om att jag varit gravid eller ska föda barn. Haha. 

Ja, det är säkert bara inbillning, helt sjukt vad kroppen kan luras. 

• Anonym (Längtan efter syskon)
    Anonym (Oe) skrev 2018-07-22 13:50:05 följande:

Bim +2.. negativt test och mensvärk..

Vi har försökt aktivt i 1 år, men de senaste 2 åren bara låtit det vara, alltså inte tänk för mycket på det.

Jag är 26 år.. ibland undrar jag om vi någonsin kommer lyckas :(

Deppig tjej

Känner lite som dig. Jag är 24 år har en son som tog 13 månader att bli gravid med men det berodde förmodligen på att jag hade så extremt långt mellan mensen efter uttag av p-stav men när den väl blev regelbunden blev jag gravid efter andra mensen... Nu har jag haft regelbunden sedan januari 2018, tog ut p-staven januari 2017 och har försökt sedan dess men ännu inte fått något plus... Jag börjar tvivla på att vi kommer få något syskon eller om jag ska skaffa en valp istället och ge upp hoppet om ett syskon... Du kanske borde be om hjälp och kolla att allt är som det ska så ni inte väntar i onödan :)
  • Zandylina

Hmm sitter med lite värre mensvärk nu å var lite brunaktigt på pappret typ en droppe så trots tempen hög tror jag det kan va kört å att mensen påväg ugh. Dock kraftigare flytningar än vanligt Men lustiga e gör mest ont på högra delen av livmodern mer som konstant tryck. Jaja får väl se imorgon om miss röd dyker upp hatar denna väntan.

Någon annan som haft såhär?

• Grumpycavat
    Zandylina skrev 2018-07-23 13:17:58 följande:

Hmm sitter med lite värre mensvärk nu å var lite brunaktigt på pappret typ en droppe så trots tempen hög tror jag det kan va kört å att mensen påväg ugh. Dock kraftigare flytningar än vanligt Men lustiga e gör mest ont på högra delen av livmodern mer som konstant tryck. Jaja får väl se imorgon om miss röd dyker upp hatar denna väntan.

Någon annan som haft såhär?

Åååh, hoppas hoppas att miss röd håller sig borta. 
    Jag har funderat på detta ang tempen - är det någon som vet om temperaturen är något högre nu när det är så varmt ute?
    Eller är kroppen så fantastisk att den håller temperaturen stabil oavsett om det är 20 eller 30 grader i sovrummet?

Håller tummarna för dig.
  • Zandylina
    Grumpycavat skrev 2018-07-23 13:49:21 följande:

Åååh, hoppas hoppas att miss röd håller sig borta. 

Jag har funderat på detta ang tempen - är det någon som vet om temperaturen är något högre nu när det är så varmt ute?

Eller är kroppen så fantastisk att den håller temperaturen stabil oavsett om det är 20 eller 30 grader i sovrummet?

Håller tummarna för dig.

Vad jag tror så borde ej tempen skifta så mkt pga av det kanske lite men ej så säker. Å tack för lyckönskningarna min smärta jag har har ändrats sig nu å e mest som ett konstant tryck på högra sidan i livmodern å neråt ljumske samt bak ryggen vet ej vart ska ta vägen om trycket ej släpper snart. Så ej nån direkt mensvärk längre.
  • mor till 2 väntan på nr3

Tog ett test i lördags som var väldigt negativt! Sen skulle mensen komma som igår (måndag) men ingen mens. Den är väldigt exakt alltid! Och idag kom det ingen mens, och igen mensvärk.. mkt märkligt! Jag som inte alls känner några symtom alls. Visserligen så har jag försökt totalt stänga av o njuta av semestern denna gången.

Inatt drömde jag att jag födde en son, men så när jag o barnen var iväg imorse var jag så besviken o ledsen att det inte blir någon bebis för testet var neg!

Så när vi kom hem vid lunch så tänkte jag, fan mensen känns inte ens i närheten, får testa igen!

• Zandylina
    mor till 2 väntan på nr3 skrev 2018-07-23 15:11:47 följande:

Tog ett test i lördags som var väldigt negativt! Sen skulle mensen komma som igår (måndag) men ingen mens. Den är väldigt exakt alltid! Och idag kom det ingen mens, och igen mensvärk.. mkt märkligt! Jag som inte alls känner några symtom alls. Visserligen så har jag försökt totalt stänga av o njuta av semestern denna gången.

Inatt drömde jag att jag födde en son, men så när jag o barnen var iväg imorse var jag så besviken o ledsen att det inte blir någon bebis för testet var neg!

Så när vi kom hem vid lunch så tänkte jag, fan mensen känns inte ens i närheten, får testa igen!

Stort grattis! Hoppas här på samma lycka.
Svar på tråden BIM juli 2018