• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Rhubarb
    mor till 2 väntan på nr3 skrev 2018-07-23 15:11:47 följande:

Tog ett test i lördags som var väldigt negativt! Sen skulle mensen komma som igår (måndag) men ingen mens. Den är väldigt exakt alltid! Och idag kom det ingen mens, och igen mensvärk.. mkt märkligt! Jag som inte alls känner några symtom alls. Visserligen så har jag försökt totalt stänga av o njuta av semestern denna gången.

Inatt drömde jag att jag födde en son, men så när jag o barnen var iväg imorse var jag så besviken o ledsen att det inte blir någon bebis för testet var neg!

Så när vi kom hem vid lunch så tänkte jag, fan mensen känns inte ens i närheten, får testa igen!

Åh stort grattis!! :D

Har du haft några andra symtom och när började du isåfall känna av dem?
  • mor till 2 väntan på nr3
    Rhubarb skrev 2018-07-23 15:50:18 följande:

Åh stort grattis!! :D

Har du haft några andra symtom och när började du isåfall känna av dem?

Tack! Nej har inte haft några andra symtom än dom andra gångerna vi försökt! Lite spända bröst o molnande värk men det har jag haft annars utan + oxå! Så jag var verkligen inställd på negativt för jag inte kände mig gravid alls!
  • Daria111
    mor till 2 väntan på nr3 skrev 2018-07-23 15:11:47 följande:

Tog ett test i lördags som var väldigt negativt! Sen skulle mensen komma som igår (måndag) men ingen mens. Den är väldigt exakt alltid! Och idag kom det ingen mens, och igen mensvärk.. mkt märkligt! Jag som inte alls känner några symtom alls. Visserligen så har jag försökt totalt stänga av o njuta av semestern denna gången.

Inatt drömde jag att jag födde en son, men så när jag o barnen var iväg imorse var jag så besviken o ledsen att det inte blir någon bebis för testet var neg!

Så när vi kom hem vid lunch så tänkte jag, fan mensen känns inte ens i närheten, får testa igen!

Åh stort grattis !!!

• AnonymAB
    Rhubarb skrev 2018-07-23 07:59:10 följande:

Tänk på att ÄL testen ger utslag upp till 48 h -innan- äl sker, så du kanske behöver börja testa tidigare? Många har skrivit att de ser tydligare stegring om de provar på eftermiddagsurin och har haft toauppehåll några timmar innan.

Åh jag vet inte. Hade jag haft regelbunden mens hade jag nog inte tagit rr, många som fått problem med cykeln efter det.

Förstår din frustration :( flera av mina vänner har barn i plural och de som inte har det är gravida nu..

Det bästa är att få en tid hos en fertilitetsklinik för båda två, vilket jag tänkte ordna eftersom vi försökt i ett år men de har sommarstängt. Kände mig nedstämd att behöva vänta på en utredning till hösten och provar rr och Apiforce för att se om de kan hjälpa mig med menscykeln och samtidigt få en skjuts i bebisverkstaden, men vi får se..

Vet du om du har lättflytande eller segt sekret? Ta detta med en nypa salt men det är ett gammalt husmorsknep att ta bisolvon (slemlösande) för att underlätta att bli gravid. Sekretet blir lättare för simmarna att ta sig igenom. Kvinnor som vet att de redan har relativt lättflytande sekret ska inte förlita sig på denna metod, då den i så fall ger motsatt effekt.

jag funderar på om jag ska köpa vanliga stickor från testlagret eller om jag ska köpa från CB med indikator på? (dom är så jäkla dyra bara) men värt om det funkar denna gång.

jag har ätit folsyra i 4 månader nu i alla fall..

nej jag vet inte om jag har lätt eller trögflytande.. inget jag tänkt på.
  • WanderChild

BIM+2/3 idag o neg på testa-tidigt tester samt ingen mens i sikte! Tycker NÅGOT borde synas på tidigt tester nu iaf men de är rent vita... Slutade med Zoely för 1 månad sedan o läste att i en studie så hade 79% av kvinnorna återfått äl inom 28 dagar efter sista pillret, jag verkar dock inte vara en av dessa :(((. (Studien innehöll bara 32 kvinnor, men ändå!) Sjukt segt! Hade lite ömma bröstvårtor första 2 veckorna efter då jag trodde äl inträffade men det har lagt sig nu. Inbillar mig lite värk i nedre regionerna då o då men tänker som sagt nu att det bara är inbillning... Kände mig även ovanligt gråtmild igår (brukar va rätt cool men fick en tår i ögat när jag såg en film på de polska brandbilarna på väg norrut! ?!?!?) men äh, det va nog bara en dåligt dag!

Så! Nu har jag beställt äl-stickor o så får vi se om de kan visa på nånting! T.o.m. mens hade jag varit glad för nu, bara för att få NÅT tecken!

Har ätit ihop en hel del kartor senaste året för att slippa blödning, kan det kanske ha haft ngn påverkan? Sista 2 månaderna tog jag dock uppehåll som ?man ska?. Zoely ska ju va mindre hormoner o med lika kroppens egna så de sägs inte påverka lika hårt som traditionella p-piller eller minipiller...

Ngn annan som har liknande erfarenheter, eller råd att dela med sig av?

• matilda8990

Hej! 

Följt tråden nu ett tag och känner att det är dags att skriva. Idag är jag på äl + 12 (glad gubbe och tempökning). Sedan äl +8 har min ena bröstvårta varit sjukt känslig (denna andra känslig men inte alls på samma nivå) och det håller fortfarande i sig. Tänkte gå och köpa gravtest idag men blev så sur så här 2 dagar innan löning på alla pengar jag slängt på neg gravtest, så gick bestämt därifrån. Har dock en jäkla massa äl testet hemma så provade detta, och fick glad gubbe. Vet att ÄL tester kan visa graviditet men absolut inget säkert. Har testat en annan gång och fått positivt men då dagen innan mens och då har man ju andra hormoner i sig, men nu ska jag inte ha mens förens på lördag (normalt äl+17). Någon av av er som plussat nu eller innan som fått positivt äl test ca 5 dagar innan bim, eller har någon annan erfarenhet av detta? Ja, jag är medveten om jag bara borde gå köpa ett gravtest men är SÅ trött på att de bara är negativa.. :) 

(Andra "symtom": en tempkurva som inte alls varit lika svängig som tidigare utan legat på 36,47-36,57 från ÄL, och en sjukt körig mage de senaste dagarna, dock ingen molvärk som jag brukar ha nån vecka innan mens. )

• MaoaM

Tog ju ett negativt testa tidigt i fredags och jag kunde hålla mig tills idag. Bim imorgon :)

När jag stod i kassan på apoteket kom det sån mensvärk att jag kände mig jättefånig. Men gick ändå hem och testade!

Har haft väldigt rikliga flytningar idag och mitt första tecken på graviditet var att jag en vecka efter ÄL kastade mat på min sambo när jag blev arg på honom. Sist det hände var jag gravid hahaha

• AnonymAB
    WanderChild skrev 2018-07-23 18:43:26 följande:

BIM+2/3 idag o neg på testa-tidigt tester samt ingen mens i sikte! Tycker NÅGOT borde synas på tidigt tester nu iaf men de är rent vita... Slutade med Zoely för 1 månad sedan o läste att i en studie så hade 79% av kvinnorna återfått äl inom 28 dagar efter sista pillret, jag verkar dock inte vara en av dessa :(((. (Studien innehöll bara 32 kvinnor, men ändå!) Sjukt segt! Hade lite ömma bröstvårtor första 2 veckorna efter då jag trodde äl inträffade men det har lagt sig nu. Inbillar mig lite värk i nedre regionerna då o då men tänker som sagt nu att det bara är inbillning... Kände mig även ovanligt gråtmild igår (brukar va rätt cool men fick en tår i ögat när jag såg en film på de polska brandbilarna på väg norrut! ?!?!?) men äh, det va nog bara en dåligt dag!

Så! Nu har jag beställt äl-stickor o så får vi se om de kan visa på nånting! T.o.m. mens hade jag varit glad för nu, bara för att få NÅT tecken!

Har ätit ihop en hel del kartor senaste året för att slippa blödning, kan det kanske ha haft ngn påverkan? Sista 2 månaderna tog jag dock uppehåll som ?man ska?. Zoely ska ju va mindre hormoner o med lika kroppens egna så de sägs inte påverka lika hårt som traditionella p-piller eller minipiller...

Ngn annan som har liknande erfarenheter, eller råd att dela med sig av?

Hoppas du snart får ett positivt test eller att tant röd kommer så att du slipper nå i ovisshet..

Åh jag tycker min mage beter sig konstigt.. känns som att magen blivit större och rundare.. mer lutande. vet inte om jag blivit totalt galen eller om det kan vara så märkligt att jag är gravid trots mens?.. kan vara så att jag gått upp i vikt också.. men känns otroligt..
  • WanderChild
    AnonymAB skrev 2018-07-23 20:11:12 följande:

Hoppas du snart får ett positivt test eller att tant röd kommer så att du slipper nå i ovisshet..

Åh jag tycker min mage beter sig konstigt.. känns som att magen blivit större och rundare.. mer lutande. vet inte om jag blivit totalt galen eller om det kan vara så märkligt att jag är gravid trots mens?.. kan vara så att jag gått upp i vikt också.. men känns otroligt..

Tack! Ja bara nåt som talar om var jag befinner mig hade varit tacksamt! Testar att tempa också sen några veckor tillbaka för att se om det kan indikera ngt men det har varit jämnt sick-sack mönster hittills.

Mens samtidigt som graviditet är ju möjligt men vad jag förstått rätt ovanligt... Du har kanske samlat på dig vatten i samband med mensen, minns att det hände mig ibland innan jag började med piller. När testade du senast?
Svar på tråden BIM juli 2018