• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Esofe
    Anonym (Syskon) skrev 2018-06-20 17:20:22 följande:
    Härligt med utlandssemester! Lite avundsjuk faktiskt, Vi kommer bara resa i Sverige I sommar.

Ja jag är ju längre fram i cykeln men jag tror faktiskt att vi missade ÄL. Känns ännu tråkigare att vänta då.
    Vi får hålla tummarna på att någon liten spermie höll sig kvar!

Ja, det behövs verkligen i allt kaos.. Heltidsarbete hela sommaren, flytt och samtidigt bebisverkstad... Det går undan här haha!
  • Elsaida
    Lindsey77 skrev 2018-06-20 16:28:15 följande:

Nä, man kunde välja vilka tester man ville ha. Fick svar idag. Sköldkörtelprovet var normalt. Ett prov som jag är osäker på om det är bra är progesteoron, det var 12. Men det var mitt under ÄL så det var nog inte konstigt att det var lågt. Det känns annars för lågt. Alla tester var normala, verkar inte som om jag närmar mig klimateriet ännu. :)

Aha, vad skönt att de såg bra ut :)

Vet inte exakt hur värdena ska ligga på progrestoron men läste någonstans att under 15 inte var bra och under 10 betydde att äl knte varit, men som sagt så är jag inte så haj på just de värdet.

Vad fick du för värde på tsh och t4? :)
  • Lindsey77
    Elsaida skrev 2018-06-20 19:35:13 följande:

Aha, vad skönt att de såg bra ut :)

Vet inte exakt hur värdena ska ligga på progrestoron men läste någonstans att under 15 inte var bra och under 10 betydde att äl knte varit, men som sagt så är jag inte så haj på just de värdet.

Vad fick du för värde på tsh och t4? :)

Tyvärr tog jag progesteronprovet runt ÄL dagen. Så helt fel dag i cykeln. Men det är inte för lågt just nu, det måste höjas inom en vecka :) Det höjs ju efter ÄL. Men det vet ju inte jag. TSH var 2,9. Inom referensvärdet, men när jag googlat visar det sig vara lite för högt?? Är p-tyroxin samma som T4? Hade 16 i så fall. Har du testat TSH och p-tyroxin och vad hade du i så fall? Jag hade 243 i östradiol. Vet du om det är för lågt?
  • Smultronbär

BIM-lista

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon

2 juli - johannastroberg, Fotbollsbebbe, MammaKA

3 juli - längtan efter ett syskon

4 juli - Issari, Periksson90, AllaGodaTingÄrTre

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida

12 juli- Månflicka

13 juli - babytjejen

14 juli - Nicciz, niiskuneiti

15 Juli - Mist

16 Juli - Esofe

18 Juli - lyckligast80

20 juli - Thorax

21 juli - Ejjami, S0mmarb3bisen

22 juli EmmalinneaS, Smultronbär

• lindabinda
    BIM-lista 

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon 

2 juli - johannastroberg, Fotbollsbebbe, MammaKA 

3 juli - längtan efter ett syskon 

4 juli - Issari, Periksson90, AllaGodaTingÄrTre 

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa 

6 juli - JenniB 

7 juli - missmli 

9 juli - soffipropp1987 

10 Juli - Elsaida 

12 juli- Månflicka 

13 juli - babytjejen 

14 juli - Nicciz, niiskuneiti 

15 Juli - Mist 

16 Juli - Esofe 

18 Juli - lyckligast80 

20 juli - Thorax 

21 juli - Ejjami, S0mmarb3bisen 

22 juli EmmalinneaS, Smultronbär

28 juli - lindabinda
  • Elsaida
    Lindsey77 skrev 2018-06-20 21:49:07 följande:

Tyvärr tog jag progesteronprovet runt ÄL dagen. Så helt fel dag i cykeln. Men det är inte för lågt just nu, det måste höjas inom en vecka :) Det höjs ju efter ÄL. Men det vet ju inte jag. TSH var 2,9. Inom referensvärdet, men när jag googlat visar det sig vara lite för högt?? Är p-tyroxin samma som T4? Hade 16 i så fall. Har du testat TSH och p-tyroxin och vad hade du i så fall? Jag hade 243 i östradiol. Vet du om det är för lågt?

Ja ditt tsh är lite högt för att bli gravid, ska ligga under 2 helst runt 1, mitt var uppe på 13, men nu vid medicinering är de nere på 1.65, mitt t4 låg på 10, men är nu uppe på 18 sist jag kollade.

Ditt T4 (p-tyroxin) ligger bra men skulle kunna höjas mer.

Östrogenet har jag ingen riktig koll på men låter normalt, ev lite högt?

Är osäker faktiskt.
  • emmaaaaaaa

Börjar bli så nervig nu haha.. har så stressigt på jobbet och inom mig och är rädd att det ska påverka om jag blir gravid eller inte. Någon som har samma i sitt liv?

• Månflicka
    emmaaaaaaa skrev 2018-06-21 15:07:47 följande:

Börjar bli så nervig nu haha.. har så stressigt på jobbet och inom mig och är rädd att det ska påverka om jag blir gravid eller inte. Någon som har samma i sitt liv?

Är på väg ut ur en utmattning och otroligt stresskänslig, så oroar mig ibland för att det ska påverka. Å andra sidan blev vi gravida på första försöket 2014 med dottern, då var jag också väldigt stressad, hade tappat jätte mycket hår och sov knappt.

Jag tror inte man behöver oroa sig för kortvarig stress, kroppen är byggd för att klara sånt, långvarig stress är sämre som vid utmattning.

Det bästa vid stress är sömn som återhämtning, så maxa sömnkontot om du kan:)
  • Månflicka

Trodde jag skulle ha ägglossning på tisdag... så jag och sambon har planerat efter det. Nu har jag haft molvärk sedan igår och tempen steg 0,25 grader idag, så nu blir jag stressad över att jag har ägglossning redan nu.

Stressade till apoteket och tömde kontor på dom sista kronorna för att köpa ägglossningstest.

Nu sitter jag och väntar på att 4 timmar ska ha passerat så jag kan kissa och ta test...

Gud vad man håller på, haha, men här får man känna sig lite normalare iallafall.

Men testet ska ju detektera en stegring, kan den se en ägglossning om den är pågående vid första gången msn testar? Jag är helt ny på det här området med ägglossningstest, köpte clearblue med glad gubbe, den verkade lättast.

Svar på tråden BIM juli 2018