BIM juli 2018
Hej!
Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3
Hej!
Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3
Nä, man kunde välja vilka tester man ville ha. Fick svar idag. Sköldkörtelprovet var normalt. Ett prov som jag är osäker på om det är bra är progesteoron, det var 12. Men det var mitt under ÄL så det var nog inte konstigt att det var lågt. Det känns annars för lågt. Alla tester var normala, verkar inte som om jag närmar mig klimateriet ännu. :)
Aha, vad skönt att de såg bra ut :)
Vet inte exakt hur värdena ska ligga på progrestoron men läste någonstans att under 15 inte var bra och under 10 betydde att äl knte varit, men som sagt så är jag inte så haj på just de värdet.
Vad fick du för värde på tsh och t4? :)
Hoppar in här BIM 22/7
Hoppas på bättre lycka nästa månad :))
BIM-lista
1 juli - Jagvetdåinte , Syskon
2 juli - johannastroberg, Fotbollsbebbe, MammaKA
3 juli - längtan efter ett syskon
4 juli - Issari, Periksson90, AllaGodaTingÄrTre
5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa
6 juli - JenniB
7 juli - missmli
9 juli - soffipropp1987
10 Juli - Elsaida
12 juli- Månflicka
13 juli - babytjejen
14 juli - Nicciz, niiskuneiti
15 Juli - Mist
16 Juli - Esofe
18 Juli - lyckligast80
20 juli - Thorax
21 juli - Ejjami, S0mmarb3bisen
22 juli EmmalinneaS, Smultronbär
Tyvärr tog jag progesteronprovet runt ÄL dagen. Så helt fel dag i cykeln. Men det är inte för lågt just nu, det måste höjas inom en vecka :) Det höjs ju efter ÄL. Men det vet ju inte jag. TSH var 2,9. Inom referensvärdet, men när jag googlat visar det sig vara lite för högt?? Är p-tyroxin samma som T4? Hade 16 i så fall. Har du testat TSH och p-tyroxin och vad hade du i så fall? Jag hade 243 i östradiol. Vet du om det är för lågt?
Börjar bli så nervig nu haha.. har så stressigt på jobbet och inom mig och är rädd att det ska påverka om jag blir gravid eller inte. Någon som har samma i sitt liv?
Börjar bli så nervig nu haha.. har så stressigt på jobbet och inom mig och är rädd att det ska påverka om jag blir gravid eller inte. Någon som har samma i sitt liv?
Trodde jag skulle ha ägglossning på tisdag... så jag och sambon har planerat efter det. Nu har jag haft molvärk sedan igår och tempen steg 0,25 grader idag, så nu blir jag stressad över att jag har ägglossning redan nu.
Stressade till apoteket och tömde kontor på dom sista kronorna för att köpa ägglossningstest.
Nu sitter jag och väntar på att 4 timmar ska ha passerat så jag kan kissa och ta test...
Gud vad man håller på, haha, men här får man känna sig lite normalare iallafall.
Men testet ska ju detektera en stegring, kan den se en ägglossning om den är pågående vid första gången msn testar? Jag är helt ny på det här området med ägglossningstest, köpte clearblue med glad gubbe, den verkade lättast.