• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • babytjejen
    Thorax skrev 2018-06-22 17:56:30 följande:

2 veckor till ÄL och tiden går sjukt långsamt.

Ändå då håller man igång hela dagarna med påhitt så tiden tickar på.

Så trist att vara en av de med BIm i slutet sv månaderna jämt :D

En vecka till äl o tycker oxå att tiden går långsamt..Hoppas verkligen det är våran månad nu även om jag inte tror jag har någon chans. Dom 2 ggr jag lyckats bli gravid har det tagit 1 respektive 3 år så tror inte vi lyckas på bara någon månad denna gången...
  • Thorax
    Missmli skrev 2018-06-22 18:12:56 följande:

Hur gör ni nu på midsommar, hade ägglossning igår men vill gärna ta ett glas vin vågar man det ?

Ägget har inte färst än så är ju fritt från din kropp så sätt.
  • Periksson90

Då börjar två veckors väntande, ägglossning skedde mest troligt igår. Hoppas att tiden går snabbt och att testet visar på att de blir en bebis till i mars nästa år :)

Hur tusan gör ni för att ha tankar på annat under den eviga väntan på BIM?

• Månflicka
    Periksson90 skrev 2018-06-22 22:26:12 följande:

Då börjar två veckors väntande, ägglossning skedde mest troligt igår. Hoppas att tiden går snabbt och att testet visar på att de blir en bebis till i mars nästa år :)

Det är ju omöjligt att inte tänka på det. Jag undviker alkohol, värktabletter, sömntabletter och allergitabletter osv från dagarna innan ägglossning till BIM... dessutom har jag lagt till rosenrot och bisolvon och nu tar jag även ägglossningstest. Å mitt i allt ska man liksom ?glömma? att man försöker haha! XD
  • emmaaaaaaa

FLOappen säger att jag hade ÄL 20/6 så jag satsade på sex runt där. P-Tracker laddade jag ner för nån dag sedan och den säger 23/6.. NU fick jag klippiga vad jag tror är älflytningarna.. om jag inte blir gravid denna månaden så får det nog bli ältest och gå efter p-Tracker .. hade senast sex 19/6 och sambon är borts över helgen.. kanske fortfarande har en chans?

Något tips att tänka på till nästa försök om det inte blir nåt nu?

Har precis börjat försöka så har inte kommit igång med ältest och sånt.. :)

• emmaaaaaaa
    Periksson90 skrev 2018-06-22 22:26:12 följande:

Omöjligt att inte tänka på det, men försöker väl njuta och längta tills det där + kommer.. försöker se det som en längtan istället för att bara vänta. Kikar in här och läser och ja.. dagarna går :) men visst.. det är jobbigt..
  • Periksson90
    Månflicka skrev 2018-06-22 22:58:59 följande:

Det är ju omöjligt att inte tänka på det. Jag undviker alkohol, värktabletter, sömntabletter och allergitabletter osv från dagarna innan ägglossning till BIM... dessutom har jag lagt till rosenrot och bisolvon och nu tar jag även ägglossningstest. Å mitt i allt ska man liksom ?glömma? att man försöker haha! XD

Tyvärr är det ju omöjligt att glömma att man försöker x) man känner ju efter i varje lite vrå i kroppen ju närmare BIM man kommer (var så i väntan på att jag plussade med dottern 2016 iallafall). Märker du av någon effekt av rosenrot och bisolvon? Jag har denna cykel använd mig av ägglossningstest samt känna på livmodertappen och hålla koll på flytningarna. Gjorde samma när vi försökte med dottern plus att jag tempade och använde NC :)
  • Periksson90
    emmaaaaaaa skrev 2018-06-22 23:17:51 följande:

Omöjligt att inte tänka på det, men försöker väl njuta och längta tills det där + kommer.. försöker se det som en längtan istället för att bara vänta. Kikar in här och läser och ja.. dagarna går :) men visst.. det är jobbigt..

Haha, ja att titta in här och läser gör man ju dagligen numera x) tur att man har en dotter på 14 månader som får dagarna att gå lite snabbare iallafall :)
  • Thorax
    babytjejen skrev 2018-06-22 18:59:04 följande:

En vecka till äl o tycker oxå att tiden går långsamt..Hoppas verkligen det är våran månad nu även om jag inte tror jag har någon chans. Dom 2 ggr jag lyckats bli gravid har det tagit 1 respektive 3 år så tror inte vi lyckas på bara någon månad denna gången...

Hoppas också det, första gången tog 10 år så känner inte för att vänta så länge igen.

Så hoppet finns men är lågt.

Men mars är perfekt månad, eller april som de lutar mot här, lagomt innan sommaren och så :)
  • XAHHA92

BIM-lista

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon

2 juli - johannastroberg, Fotbollsbebbe, MammaKA

3 juli - längtan efter ett syskon, sosarora

4 juli - Issari, Periksson90, AllaGodaTingÄrTre

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida

12 juli- Månflicka