• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Esofe
    Lindsey77 skrev 2018-06-23 21:01:52 följande:

Jag har inte testat ännu. :) För tidigt. Jag tänker att jag testar ÄL +8.

Jag skulle säga tidigast onsdag för att inte stressa upp dig helt i onödan. Testen är inte garanterade innan det datumet, så för säkerhetsskull så ta det efter den dagen. Men lycka till, hoppas det gömmer sig en liten krabat där.
  • Lindsey77
    MammaKA skrev 2018-06-23 20:12:32 följande:

Jag har också BIM 2 juli. Väntan är extremt lång. Haha. Jag känner som du ökad hunger/aptit och har även molvärk i mage och rygg vilket jag bara har vid mens annars. Första graviditeten hade jag det några dagar innan BIM, så hoppas.

Angående TSH-värdet vet jag inte alls, jag vet inte vad jag har. Hoppas någon annan kan svara på det.

Ja, det är konstigt vad dagarna går långsamt mellan ÄL och BIM... Konstigt det där med hungern. Det har varit ett säkert gravtecken för mig alla ggr. De graviditeterna där det gått bra har jag även varit extra kissnödig veckan före plus.
  • Lindsey77
    Esofe skrev 2018-06-23 21:04:21 följande:

Jag skulle säga tidigast onsdag för att inte stressa upp dig helt i onödan. Testen är inte garanterade innan det datumet, så för säkerhetsskull så ta det efter den dagen. Men lycka till, hoppas det gömmer sig en liten krabat där.

Tack :) Jag vet, men är lite utav en testnarkoman. Jag tar alltid så många test att jag inte ens blir besviken om det är negativt, eftersom jag vet att jag testar för tidigt.
  • Lindsey77
    Anonym (Syskon) skrev 2018-06-23 20:51:39 följande:

Jag har bil den första och jag känner definitivt extra hunger på ett sätt som jag inte känt sen innan jag plussade med dottern. Men även jag kanske är skengravid :)

Gällande TSH så vet jag faktiskt inget om det. Hoppas du får bra svar av andra!

Vi får hoppas att vi är gravida på riktigt. :)
  • Thorax

Antingen ÄL nångång mellan 2-6. Så här är det ÄL test som går åt mer än vad gravtest går åt, tur dom är billigare haha.

Så väldigt drygt med oregelbunden cykel.

• Elsaida
    Lindsey77 skrev 2018-06-23 17:28:20 följande:

Någon som är synkad med mig? ÄL +5 och det börjar närma sig testning. Jag har fått supersvagt positivt runt ÄL +8 flera graviditeter i rad (missfall dock, men men), ökar fram till dag 12, men sen har ju graviditeterna inte utvecklats. Men hoppet finns kvar. :)

2 juli har jag BIM.

Jag är ju kanske lite skengravid. Har känt extra hunger, det brukar vara mitt första gravtecken före jag testat positivt.

Jag undrar dock om mitt TSH värde sätter stopp för graviditeterna. Har 2,9, det ska tydligen helst vara 1,0 vid graviditet, absolut under 2,0 annars är det ökad missfallsrisk. Ska ringa vårdcentralen och kolla, men de gör säkert ingenting då det är inom referensvärdet.

Någon med högre TSH värde där det gått bra??

Det kan absolut gå bra trots ditt tsh, de är ju inte högt i sig, men fortsätter du få mf så borde du testa levaxin i alla fall 25 och se, finns även naturliga sett att försöka sänka sina tsh värden.

Har äl i dag så är tyvärr inte synkar med dig men testa inte innan bim om de stressar utan vänta ut mensen, fast om du vill hålla koll på ev fler mf så hade jag nog börjat testa på bim+9 som tidigast.

Lycka till nu :)
  • Elsaida

ÄNTLIGEN!! En tidigare än än vanligt, de är så segt att bara gå och vänta men i dag så, av en slump tog jag ett test och de var nästan positivt i morse på dag 15 och nu i kväll slog de över till helt positivt, en hel vecka innan vad jag egentligen brukar ha.

I vanliga fall börjar jag testa på dag 17, då hade jag ju missat allt denna gång.

I bland är de bra att följa sin magkänsla :) :)

Men få borde bim bli tidigare?

• MaalinJ

Borde fått äl nu i helgen om min cykel hamnade på 28 dagar efter behandlingen. Men än så länge har jag inte haft någon äl... Antingen så blir cyklen ändå längre än vad vi hoppades på eller så är det kanske fortfarande för tätt mellan äl å bim.. Blev lite deppig ikväll. :(

• Lindsey77
    Elsaida skrev 2018-06-23 23:38:46 följande:

ÄNTLIGEN!! En tidigare än än vanligt, de är så segt att bara gå och vänta men i dag så, av en slump tog jag ett test och de var nästan positivt i morse på dag 15 och nu i kväll slog de över till helt positivt, en hel vecka innan vad jag egentligen brukar ha.

I vanliga fall börjar jag testa på dag 17, då hade jag ju missat allt denna gång.

I bland är de bra att följa sin magkänsla :) :)

Men få borde bim bli tidigare?

Om du har samma antal dagar mellan ÄL och BIM borde du få det. :) De allra flesta har 14 dagar. Lycka till!
  • Elsaida
    Lindsey77 skrev 2018-06-24 07:35:15 följande:

Om du har samma antal dagar mellan ÄL och BIM borde du få det. :) De allra flesta har 14 dagar. Lycka till!

Har i genomsnitt 11 dagar, men de varierar lite, så säg att ägget släpper i morgon kanske, då borde bim bli 6:e i stället för 10:e :)
Svar på tråden BIM juli 2018