• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Anonym (Syskon)

Hur hanterar ni väntan? Jag tycker att det känns som en halv evighet till den 1 juli och då har vi ju precis börjat.

Tänkte börja använda mig av ägglossningstester nästa månad om inte det tog sig redan nu, när i cykeln ska man börja testa med dom? Provade lite denna månad men tror jag missade/Inte fick någon ÄL så mitt hopp är till att vi lyckades pricka in ändå.

• emmaaaaaaa

Börjar bli mer och mer nervös nu haha.. längtar till ett +..

men hur har ni andra förberett er? Själv äter jag folsyra och det är det.. några tankar och känslor just nu? :)

• Esofe
    emmaaaaaaa skrev 2018-06-20 15:34:10 följande:

Börjar bli mer och mer nervös nu haha.. längtar till ett +..

men hur har ni andra förberett er? Själv äter jag folsyra och det är det.. några tankar och känslor just nu? :)

Jag äter en tablett dagligen med de olika vitaminerna och ämnena som folsyra osv. (Borde kanske äta 2, men anser att 100& RDI är lagom tills jag faktiskt är gravid)

Jag har även slutat tagit min allergimedicin och ipren. 
  • Esofe
    Anonym (Syskon) skrev 2018-06-20 15:33:58 följande:

Hur hanterar ni väntan? Jag tycker att det känns som en halv evighet till den 1 juli och då har vi ju precis börjat.

Tänkte börja använda mig av ägglossningstester nästa månad om inte det tog sig redan nu, när i cykeln ska man börja testa med dom? Provade lite denna månad men tror jag missade/Inte fick någon ÄL så mitt hopp är till att vi lyckades pricka in ändå.

Vi har en flytt på gång och en härlig utlandssemester nästa vecka då ÄL beräknas.... Tiden ska nog gå ;) Dock önskar jag att det redan är BIM (16 Juli) men här sitter jag på bara dag 4 i menscykeln ;)
  • Anonym (Längtan efter syskon)

Jag behöver hjälp att förstå!?!

Jag hade sex 28/5, fick mens 29/5 sedan hade jag inre sex förrän 19/6 och fick mens 20/6. Jag har haft en cykel på 35-36 dagar sedan januari (före det obefintlig sedan augusti pga av rubbning sedan uttag av p-stav) men denna cykel varade bara 22 dagar. Hur kommer det sig att jag får mens efter sex? Förra mensen var inte riktigt mens utan mer blodig flytning och denna gång verkar bli liknande. Någon som varit med om liknande eller har någon aning om varför det blir så? Istället för att jag skulle ha äl så kom mensen...?

• Lindsey77
    Elsaida skrev 2018-06-20 11:21:08 följande:

Vad skönt! Då kan du utesluta det om de skulle vara något :)

Var de något paket du köpte då?

Nä, man kunde välja vilka tester man ville ha. Fick svar idag. Sköldkörtelprovet var normalt. Ett prov som jag är osäker på om det är bra är progesteoron, det var 12. Men det var mitt under ÄL så det var nog inte konstigt att det var lågt. Det känns annars för lågt. Alla tester var normala, verkar inte som om jag närmar mig klimateriet ännu. :)
  • emmaaaaaaa
    Esofe skrev 2018-06-20 15:52:56 följande:

Jag äter en tablett dagligen med de olika vitaminerna och ämnena som folsyra osv. (Borde kanske äta 2, men anser att 100& RDI är lagom tills jag faktiskt är gravid)

Jag har även slutat tagit min allergimedicin och ipren. 

Ja okej, går det bra att äta alvedon? Har problem med huvudvärk just nu så äter Naproxen som är inflammationsdämpande och ibland alvedon :)
  • Esofe
    emmaaaaaaa skrev 2018-06-20 16:50:03 följande:
    Ja okej, går det bra att äta alvedon? Har problem med huvudvärk just nu så äter Naproxen som är inflammationsdämpande och ibland alvedon :)

Alvedon och läkemedel som innehåller paracetamol ska inte vara några problem. Jag har gått över till Alvedon efter att ha gått på ipren. 

Unga kvinnor som vill bli gravida, gravida kvinnor samt äldre människor bör undvika medicin som innehåller ibuprofen .

"Alla så kallade NSAID-preparat tycks kunna påverka ägglossningen så att förmågan att bli gravid minskar.

NSAID är en grupp av inflammationshämmande och smärtstillande läkemedel som Ipren och Ibumetin tillhör. Andra exempel på läkemedel i samma grupp är Voltaren, Diklofenak och Naproxen." (Taget från 1177.se: www.1177.se/Stockholm/Stall-en-anonym-fraga/Fragor/Ska-jag-undvikaibuprofen-om-jag-vill-bli-gravid/ )

• Anonym (Syskon)
    Esofe skrev 2018-06-20 15:54:15 följande:

Vi har en flytt på gång och en härlig utlandssemester nästa vecka då ÄL beräknas.... Tiden ska nog gå ;) Dock önskar jag att det redan är BIM (16 Juli) men här sitter jag på bara dag 4 i menscykeln ;)

Härligt med utlandssemester! Lite avundsjuk faktiskt, Vi kommer bara resa i Sverige I sommar.

Ja jag är ju längre fram i cykeln men jag tror faktiskt att vi missade ÄL. Känns ännu tråkigare att vänta då.
  • emmaaaaaaa
    Esofe skrev 2018-06-20 17:02:59 följande:

Alvedon och läkemedel som innehåller paracetamol ska inte vara några problem. Jag har gått över till Alvedon efter att ha gått på ipren. 

Unga kvinnor som vill bli gravida, gravida kvinnor samt äldre människor bör undvika medicin som innehåller ibuprofen .

"Alla så kallade NSAID-preparat tycks kunna påverka ägglossningen så att förmågan att bli gravid minskar.

NSAID är en grupp av inflammationshämmande och smärtstillande läkemedel som Ipren och Ibumetin tillhör. Andra exempel på läkemedel i samma grupp är Voltaren, Diklofenak och Naproxen." (Taget från 1177.se: www.1177.se/Stockholm/Stall-en-anonym-fraga/Fragor/Ska-jag-undvikaibuprofen-om-jag-vill-bli-gravid/ )

Åh tack så mycket, då ska jag skippa Naproxen för jag är dessutom ung haha!! Som tur är har jag inte tagit så många och inte varje dag.
Svar på tråden BIM juli 2018