• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • emmaaaaaaa
    Månflicka skrev 2018-06-21 17:39:23 följande:

Är på väg ut ur en utmattning och otroligt stresskänslig, så oroar mig ibland för att det ska påverka. Å andra sidan blev vi gravida på första försöket 2014 med dottern, då var jag också väldigt stressad, hade tappat jätte mycket hår och sov knappt.

Jag tror inte man behöver oroa sig för kortvarig stress, kroppen är byggd för att klara sånt, långvarig stress är sämre som vid utmattning.

Det bästa vid stress är sömn som återhämtning, så maxa sömnkontot om du kan:)

Va skönt att höra, då slipper jag stressa upp mig över det också :) vi måste ta hand om våra kroppar, men visst klarar dom mer än vad man tror :D
  • Lunamoon
    Månflicka skrev 2018-06-21 17:46:57 följande:

Trodde jag skulle ha ägglossning på tisdag... så jag och sambon har planerat efter det. Nu har jag haft molvärk sedan igår och tempen steg 0,25 grader idag, så nu blir jag stressad över att jag har ägglossning redan nu.

Stressade till apoteket och tömde kontor på dom sista kronorna för att köpa ägglossningstest.

Nu sitter jag och väntar på att 4 timmar ska ha passerat så jag kan kissa och ta test...

Gud vad man håller på, haha, men här får man känna sig lite normalare iallafall.

Men testet ska ju detektera en stegring, kan den se en ägglossning om den är pågående vid första gången msn testar? Jag är helt ny på det här området med ägglossningstest, köpte clearblue med glad gubbe, den verkade lättast.

Om tempen stigit innebär det att ägglossningen redan har varit. Ägglossningstest visar när du är som mest fertil ca 24-48 timmar innan ägget släpper så har ägget redan släppt kommer ägglossningstester bli negativt. Jag håller tummarna för att tempen steg av andra anledningar och att ägglossningstester visar att ägglossningen är på g!
  • emmaaaaaaa
    Månflicka skrev 2018-06-21 17:46:57 följande:

Trodde jag skulle ha ägglossning på tisdag... så jag och sambon har planerat efter det. Nu har jag haft molvärk sedan igår och tempen steg 0,25 grader idag, så nu blir jag stressad över att jag har ägglossning redan nu.

Stressade till apoteket och tömde kontor på dom sista kronorna för att köpa ägglossningstest.

Nu sitter jag och väntar på att 4 timmar ska ha passerat så jag kan kissa och ta test...

Gud vad man håller på, haha, men här får man känna sig lite normalare iallafall.

Men testet ska ju detektera en stegring, kan den se en ägglossning om den är pågående vid första gången msn testar? Jag är helt ny på det här området med ägglossningstest, köpte clearblue med glad gubbe, den verkade lättast.

Inte stressa sa vi ju ;) haha!

Ja visst man blir lite galen, men det är helt okej! Själv har jag inte börjat med ältest men kommer göra det om det inte blir nåt nu. Då kan jag vara galen med dig ;)

Inte så duktig på detta, men den mäter ju LH-mängden och om den är hög så detekterar ju testet ägglossning.. sen kan man nog inte veta om det är just nu eller imorgon men inom 24h har jag för mig att det är! :) kanske nån annan kan rätta mig om jag har fel
  • Månflicka
    Lunamoon skrev 2018-06-21 18:14:31 följande:

Om tempen stigit innebär det att ägglossningen redan har varit. Ägglossningstest visar när du är som mest fertil ca 24-48 timmar innan ägget släpper så har ägget redan släppt kommer ägglossningstester bli negativt. Jag håller tummarna för att tempen steg av andra anledningar och att ägglossningstester visar att ägglossningen är på g!

Får nog försöka förföra mannen för säkerhetsskull då, haha XD
  • Lunamoon
    Månflicka skrev 2018-06-21 19:49:44 följande:

Får nog försöka förföra mannen för säkerhetsskull då, haha XD

Haha, kör hårt!
  • Sosarora

Hej, får jag vara med här? :) mkt roligare att vänta tillsammans. För visst är dagarna fram till mens/kunna testa de ABSOLUT längsta tänkbara!!

Vi har gjort IVF och hade äggåterförande i går. Har testdag den 3 Juli.

Lycka till till er alla!!

• Sommar15

BIM-lista

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon

2 juli - johannastroberg, Fotbollsbebbe, MammaKA

3 juli - längtan efter ett syskon

4 juli - Issari, Periksson90, AllaGodaTingÄrTre

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida

12 juli- Månflicka

13 juli - babytjejen

14 juli - Nicciz, niiskuneiti

15 Juli - Mist

16 Juli - Esofe

18 Juli - lyckligast80

20 juli - Thorax

21 juli - Ejjami, S0mmarb3bisen

22 juli EmmalinneaS, Smultronbär

25 juli Sommar15

28 juli - lindabinda

Fick precis mens på bim-4 :(((( ny bim 25/7 ungefär

• XAHHA92

Hoppar in här :)

Fick tyvärr min mens igår trots att vi gjorde en insemination! Nu har avdelningen på sjukhuset sommarstängt och vi ska försöka själva igen under sommaren. Med 99% säkerhet lär det ju inte bli något, men man kan aldrig sluta att hoppas. Hoppet är det sista som lämnar mig, trots över två år av kämpande!

Äl 6/7 & bim 20/7

Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • IBS

BIM-lista

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon

2 juli - johannastroberg, Fotbollsbebbe, MammaKA

3 juli - längtan efter ett syskon

4 juli - Issari, Periksson90, AllaGodaTingÄrTre

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli

9 juli - soffipropp1987