BIM juli 2018
Hej!
Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3
Hej!
Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3
Är på väg ut ur en utmattning och otroligt stresskänslig, så oroar mig ibland för att det ska påverka. Å andra sidan blev vi gravida på första försöket 2014 med dottern, då var jag också väldigt stressad, hade tappat jätte mycket hår och sov knappt.
Jag tror inte man behöver oroa sig för kortvarig stress, kroppen är byggd för att klara sånt, långvarig stress är sämre som vid utmattning.
Det bästa vid stress är sömn som återhämtning, så maxa sömnkontot om du kan:)
Trodde jag skulle ha ägglossning på tisdag... så jag och sambon har planerat efter det. Nu har jag haft molvärk sedan igår och tempen steg 0,25 grader idag, så nu blir jag stressad över att jag har ägglossning redan nu.
Stressade till apoteket och tömde kontor på dom sista kronorna för att köpa ägglossningstest.
Nu sitter jag och väntar på att 4 timmar ska ha passerat så jag kan kissa och ta test...
Gud vad man håller på, haha, men här får man känna sig lite normalare iallafall.
Men testet ska ju detektera en stegring, kan den se en ägglossning om den är pågående vid första gången msn testar? Jag är helt ny på det här området med ägglossningstest, köpte clearblue med glad gubbe, den verkade lättast.
Trodde jag skulle ha ägglossning på tisdag... så jag och sambon har planerat efter det. Nu har jag haft molvärk sedan igår och tempen steg 0,25 grader idag, så nu blir jag stressad över att jag har ägglossning redan nu.
Stressade till apoteket och tömde kontor på dom sista kronorna för att köpa ägglossningstest.
Nu sitter jag och väntar på att 4 timmar ska ha passerat så jag kan kissa och ta test...
Gud vad man håller på, haha, men här får man känna sig lite normalare iallafall.
Men testet ska ju detektera en stegring, kan den se en ägglossning om den är pågående vid första gången msn testar? Jag är helt ny på det här området med ägglossningstest, köpte clearblue med glad gubbe, den verkade lättast.
Om tempen stigit innebär det att ägglossningen redan har varit. Ägglossningstest visar när du är som mest fertil ca 24-48 timmar innan ägget släpper så har ägget redan släppt kommer ägglossningstester bli negativt. Jag håller tummarna för att tempen steg av andra anledningar och att ägglossningstester visar att ägglossningen är på g!
Får nog försöka förföra mannen för säkerhetsskull då, haha XD
Hej, får jag vara med här? :) mkt roligare att vänta tillsammans. För visst är dagarna fram till mens/kunna testa de ABSOLUT längsta tänkbara!!
Vi har gjort IVF och hade äggåterförande i går. Har testdag den 3 Juli.
Lycka till till er alla!!
BIM-lista
1 juli - Jagvetdåinte , Syskon
2 juli - johannastroberg, Fotbollsbebbe, MammaKA
3 juli - längtan efter ett syskon
4 juli - Issari, Periksson90, AllaGodaTingÄrTre
5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa
6 juli - JenniB
7 juli - missmli
9 juli - soffipropp1987
10 Juli - Elsaida
12 juli- Månflicka
13 juli - babytjejen
14 juli - Nicciz, niiskuneiti
15 Juli - Mist
16 Juli - Esofe
18 Juli - lyckligast80
20 juli - Thorax
21 juli - Ejjami, S0mmarb3bisen
22 juli EmmalinneaS, Smultronbär
25 juli Sommar15
28 juli - lindabinda
Fick precis mens på bim-4 :(((( ny bim 25/7 ungefär
Hur tolkar ni äl-test som har såna här testresultat?

Hoppar in här :)
Fick tyvärr min mens igår trots att vi gjorde en insemination! Nu har avdelningen på sjukhuset sommarstängt och vi ska försöka själva igen under sommaren. Med 99% säkerhet lär det ju inte bli något, men man kan aldrig sluta att hoppas. Hoppet är det sista som lämnar mig, trots över två år av kämpande!
Äl 6/7 & bim 20/7
BIM-lista
1 juli - Jagvetdåinte , Syskon
2 juli - johannastroberg, Fotbollsbebbe, MammaKA
3 juli - längtan efter ett syskon
4 juli - Issari, Periksson90, AllaGodaTingÄrTre
5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa
6 juli - JenniB
7 juli - missmli
9 juli - soffipropp1987
10 Juli - Elsaida
12 juli- Månflicka