• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • babytjejen
    Thorax skrev 2018-06-23 00:05:06 följande:

Hoppas också det, första gången tog 10 år så känner inte för att vänta så länge igen.

Så hoppet finns men är lågt.

Men mars är perfekt månad, eller april som de lutar mot här, lagomt innan sommaren och så :)

Oj,10 år, måste känts jobbigt att försöka så länge...då är ju mina tre år ingenting. Men hoppas att det var min övervikt dom påverkade att det tog så lång tid. Nu är jag ju 20kg lättare o hoppas på snabbare förlopp....
  • Ereya

Hej tjejer,

Jag hade ägglossning från 21-22/6 riktigt rejält och hade sex 19&20:nde. Bim blir 6-7/7. Vi försöker inte aktivt men jag kör rosenrot för att stabilisera ägglossningen och vi har inte använt skydd sedan maj 2017. Den här månaden är vår månad

• Ereya

BIM-LISTA

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon

2 juli - johannastroberg, Fotbollsbebbe, MammaKA

3 juli - längtan efter ett syskon, sosarora

4 juli - Issari, Periksson90, AllaGodaTingÄrTre

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa

6 juli - JenniB, Ereya

7 juli - missmli, Ereya

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida

12 juli- Månflicka

13 juli - babytjejen

14 juli - Nicciz, niiskuneiti

15 Juli - Mist

16 Juli - Esofe

18 Juli - lyckligast80

20 juli - Thorax, XAHHA92

21 juli - Ejjami, S0mmarb3bisen

22 juli EmmalinneaS, Smultronbär

28 juli - lindabinda

• Ereya

BIM-LISTA

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon

2 juli - johannastroberg, Fotbollsbebbe, MammaKA

3 juli - längtan efter ett syskon, sosarora

4 juli - Issari, Periksson90, AllaGodaTingÄrTre

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa

6 juli - JenniB, Ereya

7 juli - missmli, Ereya

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida

12 juli- Månflicka

13 juli - babytjejen

14 juli - Nicciz, niiskuneiti

15 Juli - Mist

16 Juli - Esofe

18 Juli - lyckligast80

20 juli - Thorax, XAHHA92

21 juli - Ejjami, S0mmarb3bisen

22 juli EmmalinneaS, Smultronbär

28 juli - lindabinda

• Lindsey77

Någon som är synkad med mig? ÄL +5 och det börjar närma sig testning. Jag har fått supersvagt positivt runt ÄL +8 flera graviditeter i rad (missfall dock, men men), ökar fram till dag 12, men sen har ju graviditeterna inte utvecklats. Men hoppet finns kvar. :)

2 juli har jag BIM.

Jag är ju kanske lite skengravid. Har känt extra hunger, det brukar vara mitt första gravtecken före jag testat positivt.

Jag undrar dock om mitt TSH värde sätter stopp för graviditeterna. Har 2,9, det ska tydligen helst vara 1,0 vid graviditet, absolut under 2,0 annars är det ökad missfallsrisk. Ska ringa vårdcentralen och kolla, men de gör säkert ingenting då det är inom referensvärdet.

Någon med högre TSH värde där det gått bra??

• MammaKA
    Lindsey77 skrev 2018-06-23 17:28:20 följande:

Någon som är synkad med mig? ÄL +5 och det börjar närma sig testning. Jag har fått supersvagt positivt runt ÄL +8 flera graviditeter i rad (missfall dock, men men), ökar fram till dag 12, men sen har ju graviditeterna inte utvecklats. Men hoppet finns kvar. :)

2 juli har jag BIM.

Jag är ju kanske lite skengravid. Har känt extra hunger, det brukar vara mitt första gravtecken före jag testat positivt.

Jag undrar dock om mitt TSH värde sätter stopp för graviditeterna. Har 2,9, det ska tydligen helst vara 1,0 vid graviditet, absolut under 2,0 annars är det ökad missfallsrisk. Ska ringa vårdcentralen och kolla, men de gör säkert ingenting då det är inom referensvärdet.

Jag har också BIM 2 juli. Väntan är extremt lång. Haha. Jag känner som du ökad hunger/aptit och har även molvärk i mage och rygg vilket jag bara har vid mens annars. Första graviditeten hade jag det några dagar innan BIM, så hoppas.

Angående TSH-värdet vet jag inte alls, jag vet inte vad jag har. Hoppas någon annan kan svara på det.
  • Esofe

2 juli har jag BIM.

Äl+5 är väldigt tidigt. De bästa testen mäter från BIM-5 och senare för ett mer säkert resultat.

Att du endast har hunger som symptom känns att det är helt normalt. Men prova igen om några dagar så får du se!
  • Anonym (Syskon)

2 juli har jag BIM.

Jag har bil den första och jag känner definitivt extra hunger på ett sätt som jag inte känt sen innan jag plussade med dottern. Men även jag kanske är skengravid :)

Gällande TSH så vet jag faktiskt inget om det. Hoppas du får bra svar av andra!
  • Anonym (Syskon)
    Anonym (Syskon) skrev 2018-06-23 20:51:39 följande:

Jag har bil den första och jag känner definitivt extra hunger på ett sätt som jag inte känt sen innan jag plussade med dottern. Men även jag kanske är skengravid :)

Gällande TSH så vet jag faktiskt inget om det. Hoppas du får bra svar av andra!

Jag har BIM den 1 juli menar jag såklart:)
  • Lindsey77
    Esofe skrev 2018-06-23 20:45:49 följande:

Äl+5 är väldigt tidigt. De bästa testen mäter från BIM-5 och senare för ett mer säkert resultat.

Att du endast har hunger som symptom känns att det är helt normalt. Men prova igen om några dagar så får du se!

Jag har inte testat ännu. :) För tidigt. Jag tänker att jag testar ÄL +8.
Svar på tråden BIM juli 2018