BIM juli 2018
Hej!
Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3
Hej!
Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3
BIM-lista
1 juli - Jagvetdåinte , Syskon
2 juli - johannastroberg, Fotbollsbebbe, MammaKA
3 juli - längtan efter ett syskon, sosarora
4 juli - Issari, Periksson90, AllaGodaTingÄrTre
5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa
6 juli - JenniB
7 juli - missmli
9 juli - soffipropp1987
10 Juli - Elsaida
12 juli- Månflicka
13 juli - babytjejen
14 juli - Nicciz, niiskuneiti
15 Juli - Mist
16 Juli - Esofe
18 Juli - lyckligast80
20 juli - Thorax
21 juli - Ejjami, S0mmarb3bisen
22 juli EmmalinneaS, Smultronbär
28 juli - lindabinda
Hur tolkar ni äl-test som har såna här testresultat?
Så här såg min stegring ut denna cykel.
Hade jag tagit enstaka test de dagar jag brukar ha ÄL hade jag helt missat stegringen eftersom ÄL kom fem dagar tidigare än vanligt.
Jag börjar alltid testa dag 10 i cykeln (räknat från mensens första dag alltså).
Så här såg min stegring ut denna cykel.
Hade jag tagit enstaka test de dagar jag brukar ha ÄL hade jag helt missat stegringen eftersom ÄL kom fem dagar tidigare än vanligt.
Jag börjar alltid testa dag 10 i cykeln (räknat från mensens första dag alltså).
Börjar bli så nervig nu haha.. har så stressigt på jobbet och inom mig och är rädd att det ska påverka om jag blir gravid eller inte. Någon som har samma i sitt liv?
Mitt liv är en enda stor stress. Mest psykiskt... Jag har pluggat heltid sedan februari, samtidigt jobbat ca 70 %, renoverat hemma, har en 2 årig son, sambo och hund. Många dagar har jag pluggat på dagen fram till 15.15, åkt på jobbet till 21, hem och renovera till 23.30, ätit och lagt mig. Så hade jag 3 dagar i veckan ena veckan och andra veckan hade jag två sånna dagar och 2 dagar jag jobbade 07.30-21 och sedan renovera till 23.30... Nu är skolan slut och det har blivit lugnare. Vet inte om detta varit orsken till att jag inte blivit gravid. Vi hsr kaos i huset så jag har sovit i soffan senaste tiden för att må bättre (slipper se allt på övervåningen). Nu hoppas jag att kroppen anstränger sig att göra allt som krävs för att jag ska bli gravid...
Var lite orolig igår att ägglosdningen var igång 5 dagar tidigare än den brukar vara pga molvärk och temp stegring.... idag var dock tempen lite lägre igen så hoppas det var falskt alarm.
Stressköpte clearblue digitalt ägglossningstest men eftersom jag inte mätat tidigare i veckan kan den ju inte ge utslag på stegring även om jag hade ägglossning igår.... det jag funderade på var om strecken på CB test stickorna funkar ungefär som andra teststickor, att de två röda strecken ska vara starka vid ägglossning?
Det ena strecket var väldigt svagt, så vill gärna hoppas på att det betyder att ägglossningen kanske ändå inte varit än?
Äggblåsorna blir väll ganska stora egentligen innan ägget släpper så kanske inte så konstigt om det molar länge innan ägglossning, brukar ni känna av ägglossningen samma dag det sker?
Ja herregud, jag jobbar inom vården och långa pass. Kämpar med en del psykiskt och försöker hinna städa och tvätta och få i mig mat som inte är snabbmat.. samtidigt som man ska vara sugen på mys, hinna koppla av och känna att man har ett liv och fritid.. hmm jaa.. svårt det här! Hoppas kroppen klarar av mer än man tror, för just nu vill min kropp bara sova. Men ååh va jag ändå längtar efter barn, trots att jag vet att man kanske inte alls får sova då :)
2 veckor till ÄL och tiden går sjukt långsamt.
Ändå då håller man igång hela dagarna med påhitt så tiden tickar på.
Så trist att vara en av de med BIm i slutet sv månaderna jämt :D
Hur gör ni nu på midsommar, hade ägglossning igår men vill gärna ta ett glas vin vågar man det ?