• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Thorax
    emmaaaaaaa skrev 2018-07-09 10:41:24 följande:

Är på BIM+4, ingen mens men negativt på gravtest.. enligt FLOappen hade jag ägglossning den 20:e. Den brukar alltid komma i tid, vad händer?

Kan ju vara låghormonare eller att äl kom senare än tänkt. Kroppen följer ju inte alltid apparna ;)
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • emmaaaaaaa
    Thorax skrev 2018-07-09 10:45:10 följande:

Kan ju vara låghormonare eller att äl kom senare än tänkt. Kroppen följer ju inte alltid apparna ;)

Ja så kan det va, tänkte på ÄL den 23 men är inte säker om den var då, men isåfall borde mensen komma igår eller idag tror jag.

Mensen har alltid kommit när apparna säger det hahah, och så just denna månaden när vi försöker så kommer den inte i tid..
  • Jagerika
    mammatill2boys skrev 2018-07-09 10:24:44 följande:

Okej tack! jag har tänkt testa mig den 20.e om inte mensen kommit då, vilket är ca 18 dagar efter när jag tror jag haft ÄL, så då borde det kunna visa. Men är så rädd att jag ska missa nästa ÄL i med att jag inte vet om dess flytningar va min mens eller inte. Jag har aldrig planerat ett barn trots att jag har två så känner mig väldigt ny på detta.

Ett tips från mig är att använda ägglossningstester tills du känner din kropp såpass att du kan sluta! Jag använde dom i 3 månader tills jag på månad 4 var så säker på min kropp att dom inte behövdes längre och jag kände mig säker på min cykel! Är på mitt 7:e försök och vet precis när jag hade ägglossning denna månaden ( en speciel kramp i magen och rå äggvita liknande flytningar). Så prova dom testerna så vet du snart när du har ÄL :)
  • mammatill2boys
    Jagerika skrev 2018-07-09 11:48:35 följande:
    Ett tips från mig är att använda ägglossningstester tills du känner din kropp såpass att du kan sluta! Jag använde dom i 3 månader tills jag på månad 4 var så säker på min kropp att dom inte behövdes längre och jag kände mig säker på min cykel! Är på mitt 7:e försök och vet precis när jag hade ägglossning denna månaden ( en speciel kramp i magen och rå äggvita liknande flytningar). Så prova dom testerna så vet du snart när du har ÄL :)
    Tack för tipset! Har faktiskt funderat på att köpa hem sånna även om jag också känner av min ägglossning ganska tydligt. Men har du tips på vilket märke man ska köpa? Antar man får ta ett test varje dag så man vill ju inte köpa dom dyraste helst;)
  • Frökenglad

Plussade idag på bim-1, tog digitalt CB fick 2-3veckor :D har inga ymtom alls. Har alltid mensvärk och känner tydligt när mensen är på ingång. Men känner mig precis som vanligt :)

• mor till 2 väntan på nr3
    Thorax skrev 2018-07-09 08:33:12 följande:

Så sjukt trött i tre dagar nu. Jag sover visserligen inte så bra på helgerna men somnat flera gånger i soffan nu.

Ställt in mig på minus då vi inte försökt så länge så nog bara vädret men så drygt med noll energi till att göra nåt.

När hade du äl? Min skulle vara i lördagens enligt flo appen o enligt en annan app igår. Har ju bim 22/7

Jag har ont i huvudet o är oxå Svintrött!!
  • soffipropp1987

Jag skulle haft bim idag men mensen kom i lördags morse istället. Nu på mensdag nr 3 har jag fått kraftiga blödningar och även stora klumpar (äckelinfo men det är så det är). Jag hade inga symptom alls innan mensen kom så jag är ganska säker på att jag inte var gravid. Men har mensvärk och vågar knappt röra mig för det kommer såna mängder med både klumpar och färskt blod. Upplevde samma sak i våras innan vi började med att försöka bli gravida. Någon annan som upplevt detta? Problemet är att jag blir så matt och att jag nästan blir låst till hemmet då jag verkligen behöver en toalett och rinnande vatten hela tiden.

• Thorax
    mor till 2 väntan på nr3 skrev 2018-07-09 13:02:54 följande:

När hade du äl? Min skulle vara i lördagens enligt flo appen o enligt en annan app igår. Har ju bim 22/7

Jag har ont i huvudet o är oxå Svintrött!!

Inte hundra men tror den 2/7. Bim den 20/7

Då är de förmodligen vädret för oss :D de är ju helkonstigt med varmt kallt varmt kallt så kroppen blir knäpp
  • Ereya
    emmaaaaaaa skrev 2018-07-09 10:41:24 följande:

Är på BIM+4, ingen mens men negativt på gravtest.. enligt FLOappen hade jag ägglossning den 20:e. Den brukar alltid komma i tid, vad händer?

Då är vi på samma dag. Men jag tror jag precis plussade väldigt svagt.... :)
  • Thorax
    Ereya skrev 2018-07-09 13:33:12 följande:

Då är vi på samma dag. Men jag tror jag precis plussade väldigt svagt.... :)

Oj vad kul, stort grattis :)
Svar på tråden BIM juli 2018