• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • mammatill2boys
    Ereya skrev 2018-07-09 13:33:12 följande:
    Då är vi på samma dag. Men jag tror jag precis plussade väldigt svagt.... :)
    Va kul!! grattis:):)
  • Anonym (Försök 3)
    Ereya skrev 2018-07-09 13:33:12 följande:

Då är vi på samma dag. Men jag tror jag precis plussade väldigt svagt.... :)

Åh va roligt!! Grattis!! :)
  • Ereya
    Thorax skrev 2018-07-09 13:38:32 följande:

Oj vad kul, stort grattis :)

Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-09 16:46:57 följande:

Åh va roligt!! Grattis!! :)

mammatill2boys skrev 2018-07-09 13:45:29 följande:

Va kul!! grattis:):)

Underbara ni!

Håll tummarna för ett fint resultat på det digitala på onsdag, jag håller ut ännu lite till då plusset verkligen var jättesvagt (kanske spök??) Får införskaffa CB digital som sagt, det kan väl inte ljuga så himla mycket tycker man ;)
  • Thorax
    Ereya skrev 2018-07-09 17:14:30 följande:

Underbara ni!

Håll tummarna för ett fint resultat på det digitala på onsdag, jag håller ut ännu lite till då plusset verkligen var jättesvagt (kanske spök??) Får införskaffa CB digital som sagt, det kan väl inte ljuga så himla mycket tycker man ;)

Vad spännande :)

Haha nej dom borde inte kunna det
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Anonym (Oplanerat)
    soffipropp1987 skrev 2018-07-09 13:16:57 följande:

Jag skulle haft bim idag men mensen kom i lördags morse istället. Nu på mensdag nr 3 har jag fått kraftiga blödningar och även stora klumpar (äckelinfo men det är så det är). Jag hade inga symptom alls innan mensen kom så jag är ganska säker på att jag inte var gravid. Men har mensvärk och vågar knappt röra mig för det kommer såna mängder med både klumpar och färskt blod. Upplevde samma sak i våras innan vi började med att försöka bli gravida. Någon annan som upplevt detta? Problemet är att jag blir så matt och att jag nästan blir låst till hemmet då jag verkligen behöver en toalett och rinnande vatten hela tiden.

Så har jag ungefär hälften av gångerna jag har mens. Innan jag bytte till menskopp sprang jag fram och tillbaka till toan på jobbet konstant, och vågade aldrig ha annat än mycket mörka byxor. När det är som värst nu kan jag fortfarande behöva tömma koppen efter 1,5-2 timmar, men det blir åtminstone inte lika ofta som med tampong.

Det jobbigaste är som du skriver att man blir så matt, och koncentrationen är ju definitivt inte på topp när man varken kan gå, stå eller sitta utan att smärtan är enorm. Jag tycker (eller inbillar mig) att både flöde och smärta minskar med Ipren.
  • soffipropp1987
    Anonym (Oplanerat) skrev 2018-07-09 18:58:34 följande:

Så har jag ungefär hälften av gångerna jag har mens. Innan jag bytte till menskopp sprang jag fram och tillbaka till toan på jobbet konstant, och vågade aldrig ha annat än mycket mörka byxor. När det är som värst nu kan jag fortfarande behöva tömma koppen efter 1,5-2 timmar, men det blir åtminstone inte lika ofta som med tampong.

Det jobbigaste är som du skriver att man blir så matt, och koncentrationen är ju definitivt inte på topp när man varken kan gå, stå eller sitta utan att smärtan är enorm. Jag tycker (eller inbillar mig) att både flöde och smärta minskar med Ipren.

Jag bytte också till menskopp förra året. Sist det var såhär illa behövde jag tömma den 3 gånger på två timmar mitt i natten, fattar inte hur mycket blod det kan vara där inne. Men skönt att höra att fler har det så(tolka mig rätt), då är det inget onormalt. Ringde tom 1177 en gång för jag blev orolig, de frågade om missfall direkt men det var det inte då.
  • Thorax

Mysko, jag fick sån kolossal mensvärk, sån jag brukar ha första dagen av mensen när jag mest ligger i soffan och tycker synd om mig själv. Gick på toan men Nope, snustorrt.

Sen poff försvann den lika plötsligt efter kanske 2 min.

• Anonym (Försök 3)
    Thorax skrev 2018-07-09 20:23:56 följande:

Mysko, jag fick sån kolossal mensvärk, sån jag brukar ha första dagen av mensen när jag mest ligger i soffan och tycker synd om mig själv. Gick på toan men Nope, snustorrt.

Sen poff försvann den lika plötsligt efter kanske 2 min.

Märkligt, kanske något som fastnade ;)

Jag är helt utan några symptom på äl +10 så jag börjar misströsta även om jag vet att inte alla får det. Är nästan två veckor till BIM så jag håller tummarna att något händer :)
  • Thorax
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-09 21:33:22 följande:

Märkligt, kanske något som fastnade ;)

Jag är helt utan några symptom på äl +10 så jag börjar misströsta även om jag vet att inte alla får det. Är nästan två veckor till BIM så jag håller tummarna att något händer :)

Hoppas det, kändes då mer som halva livmodern lossnade hahaha

Kanske en lugn bebis som håller sig tyst ;)

När tänkte du testa? Har för mig du sagt de men jag har typ en senildements minne :D
  • Ereya
    Thorax skrev 2018-07-09 21:44:40 följande:

Hoppas det, kändes då mer som halva livmodern lossnade hahaha

Kanske en lugn bebis som håller sig tyst ;)

När tänkte du testa? Har för mig du sagt de men jag har typ en senildements minne :D

Hahahaha alltså dina kommentarer. Love them.
Svar på tråden BIM juli 2018