• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Anonym (Försök 3)
    Ereya skrev 2018-07-08 13:28:45 följande:

Negativt test men ingen mens. Tror jag är gravid men att det bara inte syns nåt än :) så spännande att vänta!

Rackarns! Då fortsätter jag hålla tummarna för dig :)
  • silk_spectre
    S0mmarb3bisen skrev 2018-07-08 18:34:03 följande:
    Fast blinkande gubben kom ju i fredags efter flera negativa tester vilket betyder att lh-hormonet har ökat lite men stickorna har ju inte blivit ett dugg starkare snarare tvärt om vilket jag tycker är konstigt. Förstår att jag inte har ägglossning än men det känns konstigt att den skulle komma om flera dagar när jag redan är på cykeldag 18 och brukar ha väldigt regelbunden äl och mens. :/ Blir förvirrad bara haha.
    Fast det är inte att det är LH-stegring när gubben blinkar utan att det reagerar på att östrogenet ökar. Därför du kanske inte tycker att stickorna blivit starkare. Testet blinkar tills det hittar din LH-topp och då får du istället en fast gubbe. Fortsätt testa så får du nog en fast gubbe snart!
  • S0mmarb3bisen
    silk_spectre skrev 2018-07-08 19:56:09 följande:

Fast det är inte att det är LH-stegring när gubben blinkar utan att det reagerar på att östrogenet ökar. Därför du kanske inte tycker att stickorna blivit starkare. Testet blinkar tills det hittar din LH-topp och då får du istället en fast gubbe. Fortsätt testa så får du nog en fast gubbe snart!

Okej, har inte använt äl-tester tidigare så förstår inte riktigt än, blir så förvirrad av allt haha.

Tack för svar! :)
  • silk_spectre
    S0mmarb3bisen skrev 2018-07-08 19:59:53 följande:
    Okej, har inte använt äl-tester tidigare så förstår inte riktigt än, blir så förvirrad av allt haha.

Tack för svar! :)
    Tycker fortfarande det kan vara förvirrande också, speciellt stickor där man ska kolla och jämföra styrkor. De digitala har jag använt så mycket så de känner jag mig trygg med.
  • Thorax
    silk_spectre skrev 2018-07-08 20:04:20 följande:

Tycker fortfarande det kan vara förvirrande också, speciellt stickor där man ska kolla och jämföra styrkor. De digitala har jag använt så mycket så de känner jag mig trygg med.

Haha här är de tvärt om :D

Föredrar stickor där man kan se stegringen och när de är som starkast :D
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Blåstjärna

Hmm.. min cykel har fortfarande inte rättat till sig sedan mitt MA i oktober. Denna gång var cykeln enbart 19 dagar lång och lutealfasen var 8 dagar. Har nu försökt sedan maj 2017 dvs över ett år så nu blir det att söka hjälp (åtminstone att försöka återställa cykeln eftersom jag vet att vi kan bli gravida iom missfallet i höstas). Är nu inne på försök 10 efter missfallet. NC räknar nu bara med en cykel på 22 dagar. Får se hur det blir denna gång..

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne, Theresu 

2 juli -Glädje5, Fotbollsbebbe, Natalie87W, Jevi87 

3 juli - , sosarora 

3 juli- mjj, hoppas på ett andra barn 

4 juli - Periksson90 

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna (blev 1 juli), emmaaaaaaa 

6 juli - JenniB 

7 juli - missmli, Anna82, MissBaglady

9 juli - soffipropp1987 

10 Juli - Elsaida, babytjejen? 

12 juli- Månflicka, niiskuneiti 

13 juli- babytjejen? 

14 juli - Nicciz, Ejjami, anvandarnamnetarupptaget 

15 Juli - Mist 

16 Juli - Esofe, Silk-Spectre

18 Juli - lyckligast80 

19 juli - IBS (har ett annat konto där heter jag VIFEM) 

20 juli - Thorax, Försök 3 

21 juli - S0mmarb3bisen , Jagerika 

22 juli - EmmalinneaS, Smultronbär, mor till 2 väntan på nr3, Hoppfanten 

22 Juli - Incognita, Försök 1 

23 Juli - Blåstjärna

25 Juli - längtan efter ett syskon

28 juli - Syskon, zion 

29 juli - johannastroberg 

31 juli - MammaKA, Issari, lindabinda 

PLUS 

25/6 Sosarora BIM-4 (ivf-testdag -8)

6/7 AllaGodaTingÄrTre BIM+2

8/7 MissBaglady BIM+1

• Frökenglad

Bim 10/7.. hoppas på ett litet syskon nu! :)

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne, Theresu

2 juli -Glädje5, Fotbollsbebbe, Natalie87W, Jevi87

3 juli - , sosarora

3 juli- mjj, hoppas på ett andra barn

4 juli - Periksson90

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna (blev 1 juli), emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli, Anna82, MissBaglady

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida, babytjejen? , frökenglad

12 juli- Månflicka, niiskuneiti

13 juli- babytjejen?

14 juli - Nicciz, Ejjami, anvandarnamnetarupptaget

15 Juli - Mist

16 Juli - Esofe, Silk-Spectre

18 Juli - lyckligast80

19 juli - IBS (har ett annat konto där heter jag VIFEM)

20 juli - Thorax, Försök 3

21 juli - S0mmarb3bisen , Jagerika

22 juli - EmmalinneaS, Smultronbär, mor till 2 väntan på nr3, Hoppfanten

22 Juli - Incognita, Försök 1

23 Juli - Blåstjärna

25 Juli - längtan efter ett syskon

28 juli - Syskon, zion

29 juli - johannastroberg

31 juli - MammaKA, Issari, lindabinda

PLUS

25/6 Sosarora BIM-4 (ivf-testdag -8)

6/7 AllaGodaTingÄrTre BIM+2

8/7 MissBaglady BIM+1

• Ejjami

Hej tjejer!

Jag Här en fråga som är äcklig (Men ni är väl vana, hihi). Jag är nu på äl+8 och har sedan igår (äl+7) haft mycket rikliga mjölkiga/vattniga flytningar. Jag är konstant blöt. Det är inte som dom vattniga genomskinliga flytningarnaman får innan ägglossning. Det ut som typ minimjölk och är något hala (luktar inget). Det känns som jag går runt och har glömt torka mig efter att ha kissat.

Min fråga är inte om jag är gravid eller inte då det är omöjligt att spå i flytningar lixom :p

Jag undrar bara om det är någon annan som har sånt här efter äl. För jag kan inte minnas att jag har haft det innan. Eller ska jag uppsöka läkare!? Hahaha!

Tack för svar!

• darin2018
    Ejjami skrev 2018-07-08 21:34:23 följande:

Hej tjejer!

Jag Här en fråga som är äcklig (Men ni är väl vana, hihi). Jag är nu på äl+8 och har sedan igår (äl+7) haft mycket rikliga mjölkiga/vattniga flytningar. Jag är konstant blöt. Det är inte som dom vattniga genomskinliga flytningarnaman får innan ägglossning. Det ut som typ minimjölk och är något hala (luktar inget). Det känns som jag går runt och har glömt torka mig efter att ha kissat.

Min fråga är inte om jag är gravid eller inte då det är omöjligt att spå i flytningar lixom :p

Jag undrar bara om det är någon annan som har sånt här efter äl. För jag kan inte minnas att jag har haft det innan. Eller ska jag uppsöka läkare!? Hahaha!

Tack för svar!

Jag har exakt så denna gången också! Känner mig ofräsch hela tiden... får se om det kanske leder till ett plus..
  • Anonym (Anna82)

Jag har en fundering. Jag har alltid som mest värk på själva BIM dagen när mensen kommit. Sen avtar värken rätt fort. Blöder som mest dag 1, mycket på dag 2 också men inte lika mycket. Dag 3 lite mindre.

Natten mellan dag 1-2 måste jag ha binda pga en del mens.

Men nu har jag inte blött nånting inatt, (lördag-söndag), blödde inte särskilt nämnvärt på bimdagen, 3 tamponger på hela dan (små), som knappt var täckta.

Idag ännu mindre :-O eller nästan inget, hela eftermiddag har jag gått och haft lika mycket värk (som på BIMdag), men haft trosskydd istället. Inget blod bara lite på pappret vid toabesök.

Kanske borde testa igen? Aldrig vart med om sån här knepig mens (??) förut...

Svar på tråden BIM juli 2018