• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Thorax
    mor till 2 väntan på nr3 skrev 2018-07-11 08:28:10 följande:

Jag skulle ha äl som i söndags 8/7 , men äl kom igår. Så nu har vi haft sex 7 dagar med en dags uppehåll .. hoppas verkligen det blir något denna gången..

Jag brukar skriva upp alla symtom som jag känner varje dag (om jag känner något) och igår o idag har jag haft spänningar i brösten som attans ! Har ju bim 22/7. Så bara 12 dagar mellan äl o bim. Kan man ha det?

Det bästa är att vi har mkt skoj kommande dagar o nästa vecka ska vi iväg , skönt då går tiden snabbare än att man bara tänkter o känner efter om man blivit gravid hela tiden!!

Hade du äl igår så kan du inte ha gravidsyntom idag. Det tar 7-10 dagar för ägget att fästa och inte förs efter det som kroppen börjar producera hormon som ger symtom :) så antingen äl du fått spänningar av eller så är det huvudet som spökar för dig :)

Haha ja det gäller att hålla sig sysselsatt annars blir nog vem som helst knäpp tillslut av att vänta. Tiden har nog aldrig gått så långsamt som nu :D
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Thorax
    Tinna92 skrev 2018-07-11 08:16:16 följande:

Hej allihop!

Hur går de för er?

Många som plussat?

Jag är gärna med i tråden. BIM 13/7 Possitivt ÄLtest 27/6

Lycka till allihop ?????

Några men tror inte alla skrivit upp sig på listan :)

Spännande, då kan du testa snart :) tänkte du vänta till bim?

Själv är jag på äl+9 om jag gissar rätt. Bim den 20/7 så länge kvar men känns som mensen är på g tyvärr.
  • Tinna92
    Thorax skrev 2018-07-11 09:07:40 följande:

Några men tror inte alla skrivit upp sig på listan :)

Spännande, då kan du testa snart :) tänkte du vänta till bim?

Själv är jag på äl+9 om jag gissar rätt. Bim den 20/7 så länge kvar men känns som mensen är på g tyvärr.

Jag tog ett test imorse. CB med veckoindikator, stod att de kunde visa 5 dagar innan missad mens, men de stod ? inte gravid? :(

Så nu väntar jag till lördagmorgon & håller tummarna för oss båda att mensen inte kommer.

Har ni försökt länge?
  • Jevi87
    Nicciz skrev 2018-07-11 05:26:34 följande:

God morgon! Tog nyss ett digitalt test som visade ?Gravid 2-3?, så jag måste haft ÄL tidigare denna månad och plussade alltså igår på ÄL+14 typ. Flera av er nämnde detta redan igår då strecket var såpass starkt, och det stämde! Tack för all pepp i tråden. Vi lyckades på andra försöket med första barnet och vi är superglada Detta blev en perfekt första semesterdag! Hoppas det går hela vägen (försöker slå bort alla negativa och oroliga tankar). Håller tummarna för er andra <3

Så härligt!! Stort grattis igen! :)
  • nist
    Tinna92 skrev 2018-07-11 08:16:16 följande:

Hej allihop!

Hur går de för er?

Många som plussat?

Jag är gärna med i tråden. BIM 13/7 Possitivt ÄLtest 27/6

Lycka till allihop ?????

Börjar halft ge upp hoppet. 
    Bim 14/7 men hade sen ÄL denna månad runt 3 Julli så idag är de äl +8 bara. 
    testade mig i morse men det visade negativt. Antingen spelar kroppen ett spratt för jag har alltid 29 dagars cykel eller så har jag bara sen ÄL, vad vet jag. Får se vad som händer i kroppen. lycka till..
  • Nicciz
    mammatill2boys skrev 2018-07-11 07:28:33 följande:

Jätte grattis till dig!! Va härligt:) Ni har en helt fantastisk resa framför er! Räknat ut BF?:)

Tack! Jag hoppas det Alla appar säger olika men typ 17-22 mars.
  • hannaejendal

Hoppar in jag med!

Blinkande gubbe på ÄL test igår, fast gubbe idag.

Första försöket på andra barnet. Räknar inte med att det ska ta sig direkt men gick relativt fort med nr 1, oplanerad men hade slarvat med piller i 4 månader typ. Så vet inte om jag ska räkna det som 4 försök då det inte försöktes aktivt runt ÄL osv.

• Thorax
    hannaejendal skrev 2018-07-11 09:21:00 följande:

Hoppar in jag med!

Blinkande gubbe på ÄL test igår, fast gubbe idag.

Första försöket på andra barnet. Räknar inte med att det ska ta sig direkt men gick relativt fort med nr 1, oplanerad men hade slarvat med piller i 4 månader typ. Så vet inte om jag ska räkna det som 4 försök då det inte försöktes aktivt runt ÄL osv.

Välkommen in i värmen :)
    nist skrev 2018-07-11 09:17:32 följande:

testade mig i morse men det visade negativt. Antingen spelar kroppen ett spratt för jag har alltid 29 dagars cykel eller så har jag bara sen ÄL, vad vet jag. Får se vad som händer i kroppen. lycka till..

Oj fast på +8 är det extremt jätteovanligt att plussa. Några få gör det på +10 men flesta på +14.

Så ge absolut inte upp redan. Förmodligen har ägget inte ens fäst än :)
    Tinna92 skrev 2018-07-11 09:15:50 följande:

Jag tog ett test imorse. CB med veckoindikator, stod att de kunde visa 5 dagar innan missad mens, men de stod ? inte gravid? :(

Så nu väntar jag till lördagmorgon & håller tummarna för oss båda att mensen inte kommer.

Har ni försökt länge?

Kan ju fäst sent så hormonerna är för låga än. Jag har också beställt två st med veckoindikator. ALdrig testat en innan.

Kanske ska testa på lördag också, kan inte hålla mig haha.

Tror de är 3e eller 4 e försöket. Jag har inte hållt räkningen :) för er då? :)
  • Tinna92

Lycka till du med!

Besviken man blir när testet är negativt.

Har ni försökt länge?
  • nist
    Thorax skrev 2018-07-11 09:36:06 följande:
    Välkommen in i värmen :)

Oj fast på +8 är det extremt jätteovanligt att plussa. Några få gör det på +10 men flesta på +14.

Så ge absolut inte upp redan. Förmodligen har ägget inte ens fäst än :)Kan ju fäst sent så hormonerna är för låga än. Jag har också beställt två st med veckoindikator. ALdrig testat en innan.

Kanske ska testa på lördag också, kan inte hålla mig haha.

Tror de är 3e eller 4 e försöket. Jag har inte hållt räkningen :) för er då? :)
    Haha vet men brukar alltid ja 29 dagars cykel men de skulle betyda att jag bara  har 11 dagar mellan ÄL o mens. Vi får se i helgen.  Andra försöket här :)  när har du bim? 
Svar på tråden BIM juli 2018