• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-14 16:42:46 följande:

Ja, premissen är ett antaget tillstånd där du är missnöjd med taktiken som användas mot SD.

Och vid vilken procent detta kan ske.

Finner det intressant att du inte ens tar upp någon premiss.

Och nej, det är inte mina tankar jag ska forcera på dig, utan frågan är rätt enkel.

Som när du anser att nuvarande taktik mot SD är fallerad.

Men sedan länge insett att detta är en fråga du undviker som pesten, och inte en enda sak du sagt ger någon förklaring till din vägran.

Då tex det är upp till dig och välja vilken premiss som helst och prata där.

Även så känner du nog en rädsla och dra till en siffra och sen se denna överskridas.

För det skulle betyda att du måste revidera allt du skrivit upp tills nu, det verkar finnas en patologisk rädsla för.

Jag önskar dock ni hittar en taktik som fungerar, annars sitter vi här med SD på tronen.

Sen är det ingen idé prata taktik som tillfälligt framgångsrika efter tex partiledarebyten.

Vi pratar om politisk taktik och strategi, men sure kanske man kan skicka på en ny partiledare i nått parti och få nån procent till.

Men kan lika gärna ge en signal nära ett val att nått är allvarligt fel med det partiet som måste sparka sin partiledare så nära ett val.

Var skriver jag allt det du påstår om mina tankar och känslor här?

Det är fortfarande dina egna tankar om någon och något du inte förstår eller ens ha frågat för att förstå.

Om din förklaring och ditt påstående verkar peka på en begränsad uppfattning om verkligheten så kommer den inte från mig. Kanske kommer den från dig som tydligen inte kan tänka sig att din verklighetsuppfattning inte delas av mig.

Det finns fler premisser. Vill du ha hjälp?
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-14 16:42:46 följande:

Ja, premissen är ett antaget tillstånd där du är missnöjd med taktiken som användas mot SD.

Och vid vilken procent detta kan ske.

Finner det intressant att du inte ens tar upp någon premiss.

Och nej, det är inte mina tankar jag ska forcera på dig, utan frågan är rätt enkel.

Som när du anser att nuvarande taktik mot SD är fallerad.

Men sedan länge insett att detta är en fråga du undviker som pesten, och inte en enda sak du sagt ger någon förklaring till din vägran.

Då tex det är upp till dig och välja vilken premiss som helst och prata där.

Även så känner du nog en rädsla och dra till en siffra och sen se denna överskridas.

För det skulle betyda att du måste revidera allt du skrivit upp tills nu, det verkar finnas en patologisk rädsla för.

Jag önskar dock ni hittar en taktik som fungerar, annars sitter vi här med SD på tronen.

Sen är det ingen idé prata taktik som tillfälligt framgångsrika efter tex partiledarebyten.

Vi pratar om politisk taktik och strategi, men sure kanske man kan skicka på en ny partiledare i nått parti och få nån procent till.

Men kan lika gärna ge en signal nära ett val att nått är allvarligt fel med det partiet som måste sparka sin partiledare så nära ett val.

Det är fortfarande dina egna tankar om någon och något du inte förstår eller ens ha frågat för att förstå.

Om din förklaring och ditt påstående verkar peka på en begränsad uppfattning om verkligheten så kommer den inte från mig. Kanske kommer den från dig som tydligen inte kan tänka sig att din verklighetsuppfattning inte delas av mig.

• klyban
    Padirac skrev 2018-08-14 18:38:37 följande:

Jag kanske har en tanke efter du svarat, då jag inte har en aning vad ditt svar är, pga du vägrar svara.
    Dock är det en mycket intressant fråga man kan ställa till en som är såpass kraftigt motståndare till SD.
    För jag tycker att man borde börjat fundera om man inte ska ändra taktik efter ett decennium av ökning av SD.
    Och till troligtvis rekord höga siffror, tom överstiger min prognos för 8 år sedan som var 22-24% till detta val.

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-14 18:38:37 följande:

Jo, påstår inget om dina känslor, dock en spekulering.

Inte heller mina egna tankar jag vill forcera på dig, utan en rätt enkel fråga även om det kan generera ett komplext svar.

hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-14 18:40:15 följande:

Påstår inget, på sin höjd en spekulation om dom.

Som jag sagt vad, du får använda vilka premisser som du vill och inom ramen för frågan.
    Och att du en dag skulle inse att taktiken var fallerad.
    Inget svar kan inte ha en annan tolkning att detta aldrig kommer ske.

Är även perplex över ditt beteende, då du normalt svarar på det mesta.

hur många meter var det?
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-14 18:54:48 följande:

Påstår inget, på sin höjd en spekulation om dom.

Som jag sagt vad, du får använda vilka premisser som du vill och inom ramen för frågan.
    Och att du en dag skulle inse att taktiken var fallerad.
    Inget svar kan inte ha en annan tolkning att detta aldrig kommer ske.

Är även perplex över ditt beteende, då du normalt svarar på det mesta.

Kanske behöver du som jag skrivit ett antal gånger se över frågan och dess premisser - även om du visat ett flertal gånger att du endera inte vill eller kan presentera dessa premisser. Drömmer

Det är du som ställt frågan, du har gett dina premisser för frågan. Presentera dem.

Du har naturligtvis en uppfattning av verkligheten som du ställer frågan utifrån. Det är den (din) uppfattade verklighet som utgör dina premisser för frågan. 

Redogör för de premisser som frågan bygger på så vi kan fortsätta diskussionen. Jag har ingen anledning att gissa vad din verklighetsuppfattning är utan du får presentera grunden för frågan.

din spekulation om vad Inget svar betyder är precis som du säger inget annat än det du kan tänka dig utifrån din uppfattning om människor, dvs din egen spekulation 

.
  • Padirac
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-08-14 12:37:38 följande:
    Nu råder det nästan inbördeskrig i Göteborg och Trollhättan men vad gör polisen? Tar ett snack med föräldrarna som egentligen borde få betala för vad deras gangsterungar ställer till med. Enda räddningen för landet är en stark SD regering istället för dom som skapat kaoset och nu bara tävlar om vem som är mest förbannad.
    Det är enligt uppgifter ett drygt 20-tal unga i olika ålder upp till övre tonåren som håller på med detta. Polien kan tänka sig att bilbrännarna vill 'pinka in sitt revir' då polisen genom sitt arbete kommit närmare fått förtroende från de lokalt boende.

Inbördeskrig är betydligt mer än 20-talet kids som eldar. Verklighetsbeskrivningen haltar betänkligt. Är det okunskap eller en agenda som ligger bakom den grovt felaktiga beskrivningen?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-14 20:41:06 följande:
    Kanske behöver du som jag skrivit ett antal gånger se över frågan och dess premisser - även om du visat ett flertal gånger att du endera inte vill eller kan presentera dessa premisser. Drömmer

Det är du som ställt frågan, du har gett dina premisser för frågan. Presentera dem.

Du har naturligtvis en uppfattning av verkligheten som du ställer frågan utifrån. Det är den (din) uppfattade verklighet som utgör dina premisser för frågan. 

Redogör för de premisser som frågan bygger på så vi kan fortsätta diskussionen. Jag har ingen anledning att gissa vad din verklighetsuppfattning är utan du får presentera grunden för frågan.

Så din spekulation om vad Inget svar betyder är precis som du säger inget annat än det du kan tänka dig utifrån din uppfattning om människor, dvs din egen spekulation 

.

Det är du som gör frågan mer avancerad och besvärlig och svara på än vad som behövs.
    Men enda slutsatsen att det inte finns någon gräns för dig.

Återupprepa premisserna är meningslöst vid denna tidpunkt, eller att du har en hel del frihet i ditt svar du kan utöva som du vill.

hur många meter var det?
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-14 21:00:06 följande:

Det är du som gör frågan mer avancerad och besvärlig och svara på än vad som behövs.
    Men enda slutsatsen att det inte finns någon gräns för dig.

Återupprepa premisserna är meningslöst vid denna tidpunkt, eller att du har en hel del frihet i ditt svar du kan utöva som du vill.

Men du har inte redogjort för premisserna än - och jag tycker att premisserna för din fråga är av yttersta relevans för att kunna besvara frågan.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?