• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • Anonym (Folket.)

Jag vill väl påstå att största delen sveriges rasister röstar SD, och jag förstår att just SD drar just deras röster.

Restoriska frågor om vilka etablissemanget är kan du likaväl ställa till Hakelius, om en av de bättre krönikörerna i Sverige använder utrycket så behöver jag nog inte förklara det. Jag uppfattar dig som en intelligent person så du har nog en väldigt bra uppfattning om vad jag menar. Du kan inte missat att media/politiker/kändisar etc föraktar SD.

Jag tror SDs väljare är extremt väl upplysta om SD rasistiska rötter och diverse skrivelser i partiprogrammen. Det är det media/de andra partierna fokuserar på, svårt att missa det även för den mest nyhetsföraktande rasisten om man har ex Fb.

Därimot tror jag inte de frågorna om diverse mindre skrivelser i partiprogramen anses som prioiterade. I verkligheten så pushar man för att man tycker invandrare ska kunna prata svenska, fixa arbeten och ställa motkrav. Om sen partiet i framtiden försöker flytta fram retoriken/politiken än mer, så drar bort sin röst, de extrema har redan till stor del gått vidare till ex afs och liknande.

Jag tror just nu SDs väljare vill stoppa invandring och hantera situationen så det blir lag och ordning, trötta på identitetspolitiken överlag ,skuldbeläggandet och åsiktskorridoren där det är dubbla måttstockar för Media Vänstern och SD.

Kolla på ett klipp på youtube med alexander bard där han förklarar trump fenomenet som i princip kan översättas direkt till SD. Jenny Sjöström sitter och rynkar näsan åt hela resonemanget, ungefär som stora delar av Sverige sen efter valet kommer de inte förstå vad som hände.

• Anonym (Folket.)

Ett ex med SD och deras vilja att gå ut ur EU, så man säger att man vill ha en omröstning om det. Inte att man ska gå ur utan man kan tänka sig få folket att säga sitt.

Större delen av de andra partierna går i taket, jag vill inte stänga europa bla bla. Media blåser upp det osv.

Men då är frågan, tycker inte de andra partierna att man ska styra efter folkets röster dvs enligt en demokrati. Blir väldigt lätt att tolka det som att de anser att här är ett område där demokratin inte ska gälla, se på England där folket fick rösta och de röstade fel!

Blir mkt svårt att argumentera detta utan att visa ett visst förakt mot väljarna.

• Anonym (xyz)

Jag håller med klyban i det mesta, men i stället för att försöka övertala några partier eller deras anhängare till att byta taktik/politik så tänker jag helt enkelt rösta på SD tills något annat parti inser vad jag och en stor del av svenska folket vill.

I tråden finns massor av argumentation för att inte rösta på SD, men av någon anledning utelämnas den verkliga orsaken till att de kommer få massor av röster. En stor del av svenska folket vill nämligen ha ett kraftigt minskat flyktingmottagande, och så länge SD anses vara det enda partiet som garanterat kommer rösta för en sådan politik så kommer de öka i opinionen.
    Övriga partier har visat att de kan rösta hur som helst i de flesta frågor, bara det på något sätt utestänger SD. Vem trodde vid förra valet att allianspartierna skulle se till att vi fick en regering med S+MP ?

Varför ska vi först ta emot 10 gånger fler flyktingar än andra länder och sedan lika många? Det är rimligt att minimera flyktingmottagandet tills vi kan ta hand om de som redan kommit hit. Sedan kan man diskutera vilken nivå vi bör ligga på.

• Padirac
    klyban skrev 2018-08-13 23:53:00 följande:

Premissen är vilken gräns du anser taktiken inte längre är fungerande.

Så en premiss är då, är denna taktik fungerande eller icke fungerande vid 50,1% till SD?

Annars jag ställer en fråga, och då får jag bara frågor tillbaka och aldrig nått svar.

Jag förstår detta är en EXTREMT jobbig fråga för dig, kanske du ska tänka på den ett par dagar och resonera ut ett svar till slut?

För bara ställa mer frågor som aldrig kommer leda fram till ett svar är nått vi kan klara sig utan.

Och det bästa med att du svarar, är ju du kan bestämma under vilka premisser du vill.

Men såklart du måste ju skriva dom också.

Och du är en sådan person som svarar frågor med nya frågor.

OK, jag är säker nu.
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-14 06:48:34 följande:
    OK, jag är säker nu. smile2.gif

Okey, så när anser du taktiken är n kör är misslyckad då?

Då under premissen dålig taktik att hindra SD framfart,  när du anser det var en dålig eller icke fungerande taktik ni kört?
    Vi förstår att 25-30% på SD inte är tillräckligt för ens ta tanken på detta, därför blir frågan än mer intressant.

Men jag förväntar mig inget svar, då jag förstår du hamnar i en situation där du bara kan förlora.
    Och även har du gjort det uppenbart med alla dina långa inlägg där du berättar att du vägrar svara också.
    Kan ha nått med det och göra.

Personligen om jag hade fått denna fråga, så hade jag nog redan vid 2010 börjat fundera på varför SD ökar så.
    I det läget kanske man kunde tro att det var till stor del rasister i SD och sätta dom på ignore.
    Men vid 2014 så borde det varit uppenbart att den taktik man kört inte fungerade så bra.
    Och när man sen är uppe och sniffar på ~25-30%, så skulle jag se det som ett enormt misslyckande så tätt in på valet.
    Men det ger ingen reaktion ens om ens nuvarande taktik är mer eller mindre fallerad.

Jag säger bara ha det skoj med SD, jag tror ni behöver detta för att prioritera om allt och rätt.
    Man kan inte strunta i folket, det borde historien sedan länge bevisat.
    Men kanske man är historielös.

hur många meter var det?
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-14 07:07:03 följande:

Okey, så när anser du taktiken är n kör är misslyckad då?

Då under premissen dålig taktik att hindra SD framfart,  när du anser det var en dålig eller icke fungerande taktik ni kört?
    Vi förstår att 25-30% på SD inte är tillräckligt för ens ta tanken på detta, därför blir frågan än mer intressant.

Men jag förväntar mig inget svar, då jag förstår du hamnar i en situation där du bara kan förlora.
    Och även har du gjort det uppenbart med alla dina långa inlägg där du berättar att du vägrar svara också.
    Kan ha nått med det och göra.

Personligen om jag hade fått denna fråga, så hade jag nog redan vid 2010 börjat fundera på varför SD ökar så.
    I det läget kanske man kunde tro att det var till stor del rasister i SD och sätta dom på ignore.
    Men vid 2014 så borde det varit uppenbart att den taktik man kört inte fungerade så bra.
    Och när man sen är uppe och sniffar på ~25-30%, så skulle jag se det som ett enormt misslyckande så tätt in på valet.
    Men det ger ingen reaktion ens om ens nuvarande taktik är mer eller mindre fallerad.

Jag säger bara ha det skoj med SD, jag tror ni behöver detta för att prioritera om allt och rätt.
    Man kan inte strunta i folket, det borde historien sedan länge bevisat.
    Men kanske man är historielös.

Du missförstår vad premisser är och vet inte vilka premisser din fråga är byggd på. 
    nihka skrev 2018-08-13 18:52:40 följande:
    Det är inte jag smile2.gif
    Jag är också säker nu

Helt Säker
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-14 09:49:53 följande:
    Du missförstår vad premisser är och vet inte vilka premisser din fråga är byggd på. 

Jag är också säker nu smile2.gif

Helt Säker smile2.gif

Nä, jag gav dig en premiss och det var när du anser taktiken är fallerad.
    Eller försöker du berätta för mig detta aldrig kommer ske, inte ens vid 50,1%-100% av rösterna på SD?

Även skulle det vara intressant vad det är för premisser som gör taktiken man har som bra och eventuellt framgångsrik och vid dessa högre procent.

Detta är ganska enkla frågor, och svaren kan du styra upp hur du vill nästan.

Men då vet jag nu då att du aldrig kommer se denna taktik som fallerad eller dåligt.
    Så det är huvudet i sanden som gäller och det senaste decenniet som fortsätter och gälla med vilken taktik man ska köra mot SD.

hur många meter var det?
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-14 11:25:59 följande:

Nä, jag gav dig en premiss och det var när du anser taktiken är fallerad.

Eller försöker du berätta för mig detta aldrig kommer ske, inte ens vid 50,1%-100% av rösterna på SD?

Även skulle det vara intressant vad det är för premisser som gör taktiken man har som bra och eventuellt framgångsrik och vid dessa högre procent.

Detta är ganska enkla frågor, och svaren kan du styra upp hur du vill nästan.

Men då vet jag nu då att du aldrig kommer se denna taktik som fallerad eller dåligt.

Så det är huvudet i sanden som gäller och det senaste decenniet som fortsätter och gälla med vilken taktik man ska köra mot SD.

Du får naturligtvis tro och tolka min tystnad i fråga om din fråga hur du vill och efter egen förmåga.

Om du tittar på vd jag skrivit till dig så ser du också att det du tror är helt och hållet baserat på dina egna tankar och uppfattningar.

Frågans premisser har jag däremot gett dig både svar och förklaringar på, men dessa har jag inte sett dig kommentera.
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-14 11:37:01 följande:
    Du får naturligtvis tro och tolka min tystnad i fråga om din fråga hur du vill och efter egen förmåga.

Om du tittar på vd jag skrivit till dig så ser du också att det du tror är helt och hållet baserat på dina egna tankar och uppfattningar.

Frågans premisser har jag däremot gett dig både svar och förklaringar på, men dessa har jag inte sett dig kommentera.

Du har friheten att svara som du önskar på det efterfrågade, så kom inte dragandes med att jag frågar dig om mina tankar.
    Utan jag frågar när du anser den taktiken är fallerad, och inget svar är samma som aldrig.

Jag gett dig den en premiss, klarar du inte ens svara på en premiss, vad ska det då vara för mening ge flera?

hur många meter var det?
  • Anonym (Olle.P)

Nu råder det nästan inbördeskrig i Göteborg och Trollhättan men vad gör polisen? Tar ett snack med föräldrarna som egentligen borde få betala för vad deras gangsterungar ställer till med. Enda räddningen för landet är en stark SD regering istället för dom som skapat kaoset och nu bara tävlar om vem som är mest förbannad.

Svar på tråden SD varför är du för / emot?