• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • klyban
    nihka skrev 2018-08-14 21:48:08 följande:

WOW! 28,8 % Det är helt otroligt. Dina YouGov-siffror är till och med bättre än YouGovs egna siffror smile2.gif

YouGovs senaste mätning visar en nedgång med nästan 3% till 25.7 från 28,5. Hur många konton har du själv i YouGovs självrekryterande panel?

Jag tycker Yougov är toppen. Deras glädjesiffror kommer uppmuntra fler att slänga sin röst på MED eller AFS i tron att de har en chans att klara fyraprocentsspärren. Det blir bra med 3,9 procent på båda som vi drar av från SDs 20% som gör att de landar på 12,2% smile2.gif

yougov.se/news/2018/08/10/okad-polarisering/

Ser på Yougov´s sida att det är 28,5% som gäller i närtid, men Januari 2016 så var det 28,8%.
    Så ett sant påstående i form av rapportering av Yougov och dessa 28,8%, men relevansen på den mätningen och idag existerar inte.
    Men idag har Yougov 28,5%(Juni) och den är svårt att inte kalla rätt aktuell även om en till kommit efteråt som ligger på 25,7%.
    Marginalen för fel är stora givetvis, i samma mätperiod så har vi 20,7% också.
    Men tanke på Bradley effekten, så gissar jag på att det är mot 30% just nu.

hur många meter var det?
  • Anonym (Folket.)

Så därför bygger MP cykelvägar och laddstolpar och fasar ut kärnkraften. Känns som en vettigt plan för att få ner co2 utsläppen.

Det har förövrigt varit en rekordsommar för just bi:n pga av värmen och att inte vägrenar etc klippts i samma utsträckning.

Plus att MP redan har skrivit på Parisavtalet där dom gav medgivande för att vi kan höja temperaturen med ytterliggare en grad.

• klyban
    Padirac skrev 2018-08-14 21:51:35 följande:
    Svaret blir missvisande om inte du inte har förstått vilka premisser din fråga grundas på. Det är som sagt meningslöst då du endera inte vill eller kan reda ut vad du menar och varför du menar det du bygger frågan på

Det blir inte missvisande du då äger rätten och svara som du vill på frågan.
    Och som jag sagt, jag bygger frågan på när du anser denna taktik är fallerad eller åtminstone mindre lyckad.
    Det vill säga vad du anser, inte att tvinga in dig och svara efter angivna premisser.
    Den rätten ger jag dig och inom ramen för frågan.
    Sen är du välkommen att lägga till annan information om du önskar, för det gör jag ofta även om jag svarar på nått helt annat också.

hur många meter var det?
  • nihka
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-08-14 19:36:30 följande:

WOW! 28,8 % Det är helt otroligt. Dina YouGov-siffror är till och med bättre än YouGovs egna siffror 

YouGovs senaste mätning visar en nedgång med nästan 3% till 25.7 från 28,5. Hur många konton har du själv i YouGovs självrekryterande webbpanel? Jag känner en person som har 10.

Jag tycker Yougov är toppen. Deras glädjesiffror kommer uppmuntra fler att slänga bort sin röst på MED eller AFS i tron att de har en chans att klara fyraprocentsspärren. Det blir bra med 3,9 procent på båda som vi drar av från SDs 20% som gör att de landar på 12,2% 

https://yougov.se/news/2018/08/10/okad-polarisering/

Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Folket.) skrev 2018-08-14 22:17:26 följande:

Så därför bygger MP cykelvägar och laddstolpar och fasar ut kärnkraften. Känns som en vettigt plan för att få ner co2 utsläppen.

Det har förövrigt varit en rekordsommar för just bi:n pga av värmen och att inte vägrenar etc klippts i samma utsträckning.

Plus att MP redan har skrivit på Parisavtalet där dom gav medgivande för att vi kan höja temperaturen med ytterliggare en grad.

Vi har bin på gården och hettan som har torkat ut blommande växter innan de har kommit igång eller alldeles för tidigt har varit ett problem för dem. Likaså bristen på fukt på blad som bina dricker från. Att det inte har klippts beror på att det torkat ut så det inte funnits något att klippa. Gräsmattorna där det normalt växer klöver är knasterbruna.
  • nihka
    Anonym (Folket.) skrev 2018-08-14 22:17:26 följande:

Vi har bin på gården och hettan som har torkat ut blommande växter innan de har kommit igång eller alldeles för tidigt har varit ett problem för dem. Likaså bristen på fukt på blad som bina dricker från. Att det inte har klippts beror på att det torkat ut så det inte funnits något att klippa. Gräsmattorna där det normalt växer klöver är knasterbruna.
  • Anonym (Folket.)

Hur det än ser ut på din gård så är det ett bra år för bin i Sverige 2018.

• klyban
    nihka skrev 2018-08-14 22:32:21 följande:

WOW! 28,8 % Det är helt otroligt. Dina YouGov-siffror är till och med bättre än YouGovs egna siffror 

YouGovs senaste mätning visar en nedgång med nästan 3% till 25.7 från 28,5. Hur många konton har du själv i YouGovs självrekryterande webbpanel? Jag känner en person som har 10.

Jag tycker Yougov är toppen. Deras glädjesiffror kommer uppmuntra fler att slänga bort sin röst på MED eller AFS i tron att de har en chans att klara fyraprocentsspärren. Det blir bra med 3,9 procent på båda som vi drar av från SDs 20% som gör att de landar på 12,2% 

I Juni var undersökningen på 28,5% och Januari 2016 var det 28,8%.
    Så påståendet stämmer av Olle.p.

Även får vi inte glömma bradley effekten.
    Även får vi inte heller glömma att Yougov väljer vem som ska få svara på dessa undersökningar.

F. Hur kan ni förhindra att människor – exempelvis med extrema politiska åsikter av ett eller annat slag – går med i YouGovs panel för att påverka era resultat?

S. När vi genomför politiska opinionsundersökningar är de allra flesta deltagarna sådana som vi rekryterar via andra noga utvalda källor. Vi granskar dessutom noga den minoritet som spontant registrerar sig på YouGovs webbplats, och om vi skulle upptäcka några plötsliga avvikelser i deras beteendemönster har vi möjlighet att utesluta dem ur våra undersökningar.
    Man bör betänka att en organisation som vill ”flytta” våra resultat väsentligt åt något håll skulle behöva infiltrera mer än 1 000 respondenter. Ett sådant försök skulle vi avslöja direkt.

F. Hur kan jag lita på att YouGovs undersökningar genomförs på ett korrekt sätt?

S. YouGov är medlem i branschorganisationerna SMIF och ESOMAR och följer dess regelverk.

hur många meter var det?
  • klyban
    nihka skrev 2018-08-14 22:32:21 följande:

F. Hur kan ni förhindra att människor ? exempelvis med extrema politiska åsikter av ett eller annat slag ? går med i YouGovs panel för att påverka era resultat?

S. När vi genomför politiska opinionsundersökningar är de allra flesta deltagarna sådana som vi rekryterar via andra noga utvalda källor. Vi granskar dessutom noga den minoritet som spontant registrerar sig på YouGovs webbplats, och om vi skulle upptäcka några plötsliga avvikelser i deras beteendemönster har vi möjlighet att utesluta dem ur våra undersökningar.
    Man bör betänka att en organisation som vill ?flytta? våra resultat väsentligt åt något håll skulle behöva infiltrera mer än 1 000 respondenter. Ett sådant försök skulle vi avslöja direkt.

F. Hur kan jag lita på att YouGovs undersökningar genomförs på ett korrekt sätt?

S. YouGov är medlem i branschorganisationerna SMIF och ESOMAR och följer dess regelverk.

Endast för göra det tydligt mellan fråga och svara av Yougov och dessa undersökningar.
    hur många meter var det?
  • nihka
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-08-14 19:36:30 följande:
Svar på tråden SD varför är du för / emot?