• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • nihka
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-08-14 19:36:30 följande:
    WOW! 28,8 % Det är helt otroligt. Dina YouGov-siffror är till och med bättre än YouGovs egna siffror 

Du kan ju slå dig ihop med klägget och leva i retro-2106
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • klyban
    nihka skrev 2018-08-15 19:17:23 följande:
    WOW! 28,8 % Det är helt otroligt. Dina YouGov-siffror är till och med bättre än YouGovs egna siffror 

Du kan ju slå dig ihop med klägget och leva i retro-2106

Men vi har i närtid också, så sent som Juni 2018, Juni 2018 känns inte så retro.
    yougov.se/news/2018/06/25/sd-storst/
    Och som du ser där så är SD siffra 28,5 då,(Endast 0,3% ifrån "retro" undersökningen).
    Det kommit en undersökning efter detta som ligger på i Juli där hade man siffror på 21,8%

hur många meter var det?
  • Tom Araya
    Anonym (P) skrev 2018-07-14 16:13:30 följande:

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

Främst är det för att sd är ett högerparti och jag står lite mer till vänster.

Den bruna bakgrunden och deras kristetkonservativa profilering har också stor betydelse.
  • nihka
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-08-14 19:36:30 följande:
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • klyban
    nihka skrev 2018-08-15 19:38:25 följande:

Jag såg siffror ifrån 2016 som visar exakt den siffran, så kan du förklara hur det är bättre än deras egna siffror?
    Så WoW?
    Vill du ha en medföljande länk också?

hur många meter var det?
  • Anonym (Folket.)
    nihka skrev 2018-08-15 14:09:59 följande:

Teflon någonstans?

www.sydsvenskan.se/2018-07-14/torkan-hot-mot-svenska-bin

Jag har nog läst de tidigare artiklarna om rekordskörd, sen för att dubbelkolla så gick jag in på biodlarnas hemsida och läste de sista artiklarna, inga talar om ett kris år utan ett bra/normal år.

En sida har alltid två mynt, de verkar vara blandad kompott.
  • Anonym (xyz)

På Aktuellt i SVT alldeles nyss:
    Ung Vänster har uppmanat sina medlemmar att störa SD's torgmöten, och man fick se hur de gjorde det mycket svårt för Jimmie att föra ut något budskap.

En polis i reportaget: "Man får inte hindra någon att föra fram sitt budskap, men man får uttrycka sina känslor när talaren är tyst".

Ung Vänsters representant: "Det handlar inte om att tysta någon, det handlar om att protestera mot rasism!"

Goddag yxskaft säger jag!
    Ung Vänsters medlemmar verkar helt hjärntvättade:
    "Vi tycker att ni är rasister och därför har vi rätt att göra vad vi vill!".

Vad Ung Vänster inte inser är att de ger SD ännu fler röster.
    Det är samma effekt som när de rev ner SD's affischer i en tunnelbanestation, man blir arg pga deras odemokratiska beteende. Helt klart gynnar det SD.

• klyban
    Anonym (xyz) skrev 2018-08-15 21:41:27 följande:
    På Aktuellt i SVT alldeles nyss:
    Ung Vänster har uppmanat sina medlemmar att störa SD's torgmöten, och man fick se hur de gjorde det mycket svårt för Jimmie att föra ut något budskap.

En polis i reportaget: "Man får inte hindra någon att föra fram sitt budskap, men man får uttrycka sina känslor när talaren är tyst".

Ung Vänsters representant: "Det handlar inte om att tysta någon, det handlar om att protestera mot rasism!"

Goddag yxskaft säger jag!
    Ung Vänsters medlemmar verkar helt hjärntvättade:
    "Vi tycker att ni är rasister och därför har vi rätt att göra vad vi vill!".

Vad Ung Vänster inte inser är att de ger SD ännu fler röster.
    Det är samma effekt som när de rev ner SD's affischer i en tunnelbanestation, man blir arg pga deras odemokratiska beteende. Helt klart gynnar det SD.
    Man får väl hoppas man returnerar tjänsten, så kommer man få reda på hur hemskt det är att störa demokratin.
    hur många meter var det?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?