• Anonym (P)

SD varför är du för / emot?

Jag har ingen aning hur partierna ser ut det enda jag hört om är att folk antingen hatar eller älskar SD that's it

Vore kul att höra folk som är emot SD vad ni utgår från för argument? och ni som är neutral mot SD eller stöttar SD varför ni gillar de?

• Svar på tråden SD varför är du för / emot?
  • nihka
    Anonym (Folket.) skrev 2018-08-14 14:28:34 följande:
    Du missar hela poängen.

Jag pratar om varför jag tror folk röstar på SD, du argumenterar mot de saker som jag presenterar som felaktiga. Att du har bättre koll på SD än flera av deras väljare betvivlar jag inte men det är inte i detaljerna det styrs utan i huvudfrågorna. Vem bryr sig om FI förespråkar planekonomi när man är kvinnokämpar och feminister, el att MPs klimatsatsning är mestadels laddstolpar det är en torr sommar och då är miljön viktig, jag röstar på miljöpartiet. Väljaren orkar inte kolla detaljer, på något parti.

Sen gällande gängskjutningar så görs detta till största delen av unga män med invandrarbakgrund. Så du skjuter inte på något sätt undan SDs svar på åtgärd. Att säga att gängskjutningar är ofrånkomligt och det var bara en tidsfråga känns tunnt. Då är väl allt ofrånkomligt och vi kan lägga ner poliiken för allt händer ändå.

Varför kan 25 procent av befolkningen tänka sig rösta på SD, det är frågan, inte om de har rätt el fel i sin syn på svergie. Men de flesta verkar ha det som förklaring vilket då indirekt påskiner att de är lågintelligenta .

Och ang EU så spelar ingen roll för man använder inte den retoriken. Ett ej föraktfullt svar borde enkelt vara att vi är för Eu, just nu ser vi att den stora majoriteten är för ett EU och att en folkomröstning skulle visa samma sak. Att partierna vill vara i Eu är inte samma sak som folket, se artikel.

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/qlj4L/fyra-av-tio-vill-ha-ny-folkomrostning-om-eu

Så inte bara SD:are och V som tycker illa om EU.
    Du missar att jag sa varför folk röstar på SD. SD lovar guld och gröna skogar bara vi stoppar invandringen.

Organiserad brottslighet är ett globalt problem, inte ett svenskt invandrarproblem. Det hjälper inte att kasta ut invandrarna. Det kommer alltid att vara någon som står längst ner på samhällsstegen och där det finns något att hämta kommer det att finnas
     kriminalitet. Om du plockar bort någon fylls det genast på med något nytt drägg oftast direkt eller indirekt underställda internationella ligor. De som springer omkring med en puffra och gör upp på gatan är de kriminella element som befinner sig längst ner i den kriminella näringskedjan och de är högst utbytbara. Knarkkungar däremot bor inte i Hjällbo. För att komma åt den organiserade brottsligheten som har internationella förgreningar behövs MER samarbete över gränserna - inte SDs isolering och tanke om att kriminalitet sitter i generna/nationaliteten.

Din artikel bekräftar bara det jag sa: en majoritet vill inte ha en folkomröstning om EU. Så både V och SD kan tjata sig hesa om det om de vill.

Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • klyban
    nihka skrev 2018-08-14 21:24:00 följande:
    Du missar att jag sa varför folk röstar på SD. SD lovar guld och gröna skogar bara vi stoppar invandringen.

Organiserad brottslighet är ett globalt problem, inte ett svenskt invandrarproblem. Det hjälper inte att kasta ut invandrarna. Det kommer alltid att vara någon som står längst ner på samhällsstegen och där det finns något att hämta kommer det att finnas kriminalitet. Om du plockar bort någon fylls det genast på med något nytt drägg oftast direkt eller indirekt underställda internationella ligor. De som springer omkring med en puffra och gör upp på gatan är de kriminella element som befinner sig längst ner i den kriminella näringskedjan och de är högst utbytbara. Knarkkungar däremot bor inte i Hjällbo. För att komma åt den organiserade brottsligheten som har internationella förgreningar behövs MER samarbete över gränserna - inte SDs isolering och tanke om att kriminalitet sitter i generna/nationaliteten.

Din artikel bekräftar bara det jag sa: en majoritet vill inte ha en folkomröstning om EU. Så både V och SD kan tjata sig hesa om det om de vill.
    Andra partier lovar istället inget, inget av dom är bra.
    hur många meter var det?
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-14 21:12:34 följande:
    Men du har inte redogjort för premisserna än - och jag tycker att premisserna för din fråga är av yttersta relevans för att kunna besvara frågan.

Jag gett dig en, svara ur den då!
    Och mot punkten där du en dag är kanske skulle komma till slutsatsen att taktiken var icke fungerande.
    Och som jag sagt du får även skapa dina egna premisser inom ramen för svar på frågan.

hur många meter var det?
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-14 21:34:00 följande:

Jag gett dig en, svara ur den då!
    Och mot punkten där du en dag är kanske skulle komma till slutsatsen att taktiken var icke fungerande.
    Och som jag sagt du får även skapa dina egna premisser inom ramen för svar på frågan.

Det finns fler premisser - rada upp dem så ska vi fortsätta diskussionen , fram till det leder vidare diskussioner uppenbarligen inte till något.  

Jag tror uppriktigt att du inte förstår vad premisser är eller vilka premisser din fråga bygger på.

Jag kan inte hjälpa dig med med detta, tyvärr.
  • klyban
    Padirac skrev 2018-08-14 21:37:42 följande:
    Det finns fler premisser - rada upp dem så ska vi fortsätta diskussionen , fram till det leder vidare diskussioner uppenbarligen inte till något.  

Jag tror uppriktigt att du inte förstår vad premisser är eller vilka premisser din fråga bygger på.

Jag kan inte hjälpa dig med med detta, tyvärr.

Om du inte kan svar på en, vad är meningen med flera?

Du har frihet och svara på den hur du vill, vet inte vad som gör dig så rädd och svara på frågan med premisser eller utan.
    Enda jag hör av dig är "jag vill inte svara".'
    Du ignorerade frågan i säkert 5-7 ggr, vilket tyder på du inte gillar frågan från början.
    Då alla inlägg har varit långa berättelser ur du inte ska svara.

Det ser faktiskt väldigt konstigt ut och väldigt onormalt för dig som normalt svarar på det mesta utan uppmaning.

hur många meter var det?
  • Anonym (Folket.)

Det är ju nästan så jag får lust att lägga en proteströst på SD bara av att läsa Padiracs antisvar och löjliga nivå på att undvika frågan.

• nihka
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-08-14 19:36:30 följande:

WOW! 28,8 % Det är helt otroligt. Dina YouGov-siffror är till och med bättre än YouGovs egna siffror

YouGovs senaste mätning visar en nedgång med nästan 3% till 25.7 från 28,5. Hur många konton har du själv i YouGovs självrekryterande panel?

Jag tycker Yougov är toppen. Deras glädjesiffror kommer uppmuntra fler att slänga sin röst på MED eller AFS i tron att de har en chans att klara fyraprocentsspärren. Det blir bra med 3,9 procent på båda som vi drar av från SDs 20% som gör att de landar på 12,2%

https://yougov.se/news/2018/08/10/okad-polarisering/

Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    klyban skrev 2018-08-14 21:42:57 följande:

Om du inte kan svar på en, vad är meningen med flera?

Du har frihet och svara på den hur du vill, vet inte vad som gör dig så rädd och svara på frågan med premisser eller utan.
    Enda jag hör av dig är "jag vill inte svara".'
    Du ignorerade frågan i säkert 5-7 ggr, vilket tyder på du inte gillar frågan från början.
    Då alla inlägg har varit långa berättelser ur du inte ska svara.

Det ser faktiskt väldigt konstigt ut och väldigt onormalt för dig som normalt svarar på det mesta utan uppmaning.

Svaret blir missvisande om inte du inte har förstått vilka premisser din fråga grundas på. Det är som sagt meningslöst då du endera inte vill eller kan reda ut vad du menar och varför du menar det du bygger frågan på
  • Padirac
    Anonym (Folket.) skrev 2018-08-14 21:45:14 följande:
    Det är ju nästan så jag får lust att lägga en proteströst på SD bara av att läsa Padiracs antisvar och löjliga nivå på att undvika frågan.
    Var och en får ju handla efter eget förstånd - ja det är en förutsättning för demokratinSolig

Att du ger just _mig_ makt över din röst, ja det är kanske lite jagsvagtDrömmer
  • Anonym (Mp)

SD är så jävla passé, vi har viktigare saker att tänka på nu som vår överlevnad pga klimatet.!

Är det torka hela sommarhalvåret förstörs alla skördar. Över hela jorden. Extrem svält, krig pga brist på naturresurser. Orkaner, tsunamis, översvämningar, värmeböljor på 50 grader med STIGANDE TEMPERATURER FÖR VARJE ÅR.

Bin som dör = Växter slutar föröka sig, djur måste nödslaktas. Grundvattnet sinar. Osv.

SD vill inte göra nåt åt det här, det finns ett annat parti som tar detta på allvar.

Så, mitt svar på frågan är VAKNA.

Mp2018

Svar på tråden SD varför är du för / emot?