IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu får ni allt peppa mig lite och berätta för mig hur ni har känt... tog min första gonal-f spruta nu för en halvtimma sen så nu är vi igång... nu blir jag orolig för massa biverkningar men vet inte om man behöver få det eller så... har inte velat läsa på så mycket om det för då hade jag bara gått och tänkt på det hela tiden... snälla stilla min rädsla och säg att det kommer att gå smärtfritt detta... =O
Jag har aldrig känt av någonting av sprutorna! Oavsett vilken av alla jag har tagit så har jag inte märkt av det! Lycka till????
Jag har aldrig känt av någonting av sprutorna! Oavsett vilken av alla jag har tagit så har jag inte märkt av det! Lycka till????
Nu får ni allt peppa mig lite och berätta för mig hur ni har känt... tog min första gonal-f spruta nu för en halvtimma sen så nu är vi igång... nu blir jag orolig för massa biverkningar men vet inte om man behöver få det eller så... har inte velat läsa på så mycket om det för då hade jag bara gått och tänkt på det hela tiden... snälla stilla min rädsla och säg att det kommer att gå smärtfritt detta... =O
Vi började försöka ungefär samtidigt, i början på 2015 började vi. Ni verkade få hjälp snabbt. Hela vår process har varit så lång eftersom man inte hittade spermier hos min sambo. Vilken himla otur du haft med dina behandlingar. Det kan bara bli bättre nu med andra ord! Måste bara säga att du har en väldigt positiv inställning! Starkt! Det är verkligen som du säger, vi ska vara tacksamma och glada för att det ens finns hjälp! Lätt att fastna i negativa tankar och bli bitter. Men det är så vi ska tänka!
Hoppas att det är positivt! Tänk på att bara använda värktabletter med paracetamol.
Ok- nu är det ruvardag 3. Är så arg över att alla tankar går till ruvningen, att känna efter, att inte våga träna fast jag så gärna vill, att äta och vara hungrig och gått upp massor av behandlingen- för vadå? Visst hoppas vi, men känns så orättvist när/om man inte plussar och ägnat all sin tid och månader av medicinering till kroppen.
Usch vad orättvist allt är mot oss känner jag idag! Vill bara vakna upp på testdagen så man slipper all väntan???? Någon mer som är runt dag 3-4? När testar ni andra? Har tidigare plussat på dag 9 men löser typ att alla plussar ännu tidigare...?
Smileyn blev visst frågetecken..
Ok- nu är det ruvardag 3. Är så arg över att alla tankar går till ruvningen, att känna efter, att inte våga träna fast jag så gärna vill, att äta och vara hungrig och gått upp massor av behandlingen- för vadå? Visst hoppas vi, men känns så orättvist när/om man inte plussar och ägnat all sin tid och månader av medicinering till kroppen.
Usch vad orättvist allt är mot oss känner jag idag! Vill bara vakna upp på testdagen så man slipper all väntan???? Någon mer som är runt dag 3-4? När testar ni andra? Har tidigare plussat på dag 9 men löser typ att alla plussar ännu tidigare...?
Är ibumetin ok och Panodil?
Usch, man vill ju verkligen inte vara van vid att ruva :/ Hoppas detta är sista gången för er åtminstone med första barnet (ifall ni önskar fler).
Nej, första gången på Sahlgrenska körde vi långt på menopur och lite gonal f. Denna gången korta med gonal f och lite menopur. Hos privata kliniken har vi kört något lägre dos med endast gonal f. Äggreserven kan ju ändras men jag är bara 28 och har svårt att tro att den ändrats så fort eller att kvaliteten sjunkit så mycket. Kan ju bero på mycket och tänker att sista landstingsfinansierade försöket kanske kommer visa en trend i sådana fall. Kanske skiljer sig hanteringen av ägg och spermier mellan kliniker också? Men jag tror mest det beror på medicineringen faktiskt. Nästa gång ska jag be om att få göra exakt samma protokoll som hos den privata kliniken. Hos den privata har vi fått två återföringar (ett tvådagars och ett tredagars) samt två blastocyster och en tredagars till frys. Detta på två behandlingar där de fick ut 6 mogna ägg. Alltså 5 av 6 överlevande embryon (de två återförda tog ju sig dock inte)! På Sahlgrenska har vi fått ut sju ägg men bara två av dessa befruktades och återfördes. Sorry för rörigt inlägg... :)