IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Tjocka flytningar kan va graviditetstecken!
Ja men det är för tidigt för gravtecken. Hade sådana när det inte tog sig också tyvärr :/ Tror det kan bero på ovitrelle.
Hur länge har ni försökt? Som du säger, man får tänka att de flesta ändå kommer till mål! Man får inte ge upp, trots att det är jobbigt..
Jag förstår det :( Så jäkla orättvist. Det borde finnas ett snitt i antal behandlingar så att vissa slapp kämpa så länge. Eller att man åtminstone fick veta om det någonsin kommer gå. Hur ser alternativen ut för framtiden?
Vi fick ut fem ägg ur sex blåsor varav endast två blev befruktade. Dessa var enligt embryologen dock jättefina och vi fick tillbaka båda i lördags. Känner inte mycket hopp alls denna gång och tänker faktiskt i ny e överdrivet mycket på det heller. Det glimmar till någon slags panik emellanåt men jag tror jag är för trött för att hoppas för mycket samtidigt som jag inte heller orkar gå runt i någon slags domedagsdimma heller.
Ja sån psykisk terror rent ut sagt. Hemskt! Det är jobbigt att leva veckovis.. Vänta på ÄL, gå igenom behandling, vänta och se om det gett resultat.. nä fy!
Vi började försöka sommaren 2015. Vi trodde, precis som de flesta, att det skulle gå rätt snabbt. Vi gjorde första försöket med IVF hösten 2016 och har sedan haft lite otur med behandlingarna. Vid de två första försöken lossnade de flesta äggen i förtid. Vid fjärde försöket dog alla ägg på labbet på grund av felhantering. Så det har, minst sagt, varit lite motigt.
Håller helt med om att det är väldigt jobbigt. Samtidigt tänker jag ofta på vilken fantastisk möjlighet vi har att få hjälp med att bli gravida när det inte vill sig på "vanlig" väg. Och så gott som kostnadsfritt! Även om det inte tagit sig för oss (än) är jag väldigt tacksam över att kunna få hjälp.
Tjocka flytningar kan va graviditetstecken!
Det har jag o så vaknade jag med huvudvärk i dag. Inga värktabletter hjälper.
Vi började försöka ungefär samtidigt, i början på 2015 började vi. Ni verkade få hjälp snabbt. Hela vår process har varit så lång eftersom man inte hittade spermier hos min sambo. Vilken himla otur du haft med dina behandlingar. Det kan bara bli bättre nu med andra ord! Måste bara säga att du har en väldigt positiv inställning! Starkt! Det är verkligen som du säger, vi ska vara tacksamma och glada för att det ens finns hjälp! Lätt att fastna i negativa tankar och bli bitter. Men det är så vi ska tänka!
Nu får ni allt peppa mig lite och berätta för mig hur ni har känt... tog min första gonal-f spruta nu för en halvtimma sen så nu är vi igång... nu blir jag orolig för massa biverkningar men vet inte om man behöver få det eller så... har inte velat läsa på så mycket om det för då hade jag bara gått och tänkt på det hela tiden... snälla stilla min rädsla och säg att det kommer att gå smärtfritt detta... =O