IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Jo jag förstår vad du menar. Är det befruktningen som e problemet så vill man ju inte förbruka ett försök å att det inte blir nåt. Mitt första ivf försök blev bara 1 ägg befruktat å det var en dålig befruktning sa dom.. vad som nu menas med det :P iallafall så är ofta första försöket en slags testomgång
Jo det var ovanligt långt ner på detta testet, verkar kunna variera, hela vita fältet kallas för testområde.
jag ser också strecket men väldigt vagt såklart - kanske dags att testa med ett sånt där testa-tidigt-test istället? vet inte vad de heter men är i en vit förpackningen med rosa text? =) när jag testade med dem var det ingen tvekan sen!! lycka till!
Att du ska göra allt du kan för att sluta testa och ta det lugnt ett par dagar. Man/jag blir bara knäpp av att testa så där och vinkla och inbilla sig osv.
Ja, det är riktigt tufft när det inte går som man vill och man får genomgå behandling efter behandling. Men jag försöker trösta mig med tanken att de flesta lyckas till slut.
Fick hem brev om frysförvaring idag. 2 st 2dagars är nedfrysta så känns bra. Men så låg det ett litet kuvert i brevlådan också å då är det ifrån en kompis med inbjudan till dop. Deras andra barn som de har hunnit få medans man försökt. Då känns det bara förjävligt. Jag är så trött på å gå på dop. Har tvingat mig till det men den här gången orkar jag bara inte. Känner mig så deppig idag. Hur lätt mina vänner har blivit gravida å trots att de vet vad jag går igenom så har dom typ kläckt ur sig vad jobbigt det är å försöka bli med barn (de hade försökt i tre månader å blev gravid månaden därpå) vet att dom kanske inte tänker sig för å klart dom också kan få tycka att saker å ting är jobbiga men känns bara som de kunde låtit bli å prata med mig om det. Min allra bästa vän har precis fått tillbaka sin mens efter amning av sitt andra barn å jag är typ LIVRÄDD å stressad att hon ska komma igen å säga att hon e gravid. Vet inte hur jag reagerar då.. förlåt för rambling men behövde skriva av mig! ;P
Skulle ju kunna vara en nidblödning eller liknande så det behöver inte vara kört. Man är ju aldrig garanterad något vilket är jobbigt, alla tecken kan vara bra och dåliga.
Jag tror du har hopp fortfarande!
Precis. Nr 4.. man börjar bli en van ruvare vid det här laget xD oj okej.
Konstigt att det har varit sån skillnad på den privata å Sahlgrenska. Undra vad det kan bero på. Har du kört samma protokoll på båda ställena eller är det nån ändring med medicinerna? :o fast såklart att det kan variera ändå. Har du fått till frysen nån gång?
Tack för lugnande ord. Inte kommit något mer en denna flytning. Lutinus är vitt. Var precis som en ägglossningsflytning.