• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Ellencassandra
    mammsen79 skrev 2018-09-21 10:58:42 följande:

Ligger här o gråter över oro.

Förstår att du är orolig :( men det kan ju blöda som många brukar säga ändå trots att man e gravid. Sen kan det ju va så att du e gravid med tvillingar å den ena tyvärr inte klara sig. Än är det inte kört! Håller tummarna för dig.

Jag grät hela kvällen igår för var så trött på å ruva å all den här ivf skiten :( idag slutade brösten ömma så äl sprutan är ute ur kroppen.
  • mammsen79
    Ellencassandra skrev 2018-09-21 11:19:48 följande:

Förstår att du är orolig :( men det kan ju blöda som många brukar säga ändå trots att man e gravid. Sen kan det ju va så att du e gravid med tvillingar å den ena tyvärr inte klara sig. Än är det inte kört! Håller tummarna för dig.

Jag grät hela kvällen igår för var så trött på å ruva å all den här ivf skiten :( idag slutade brösten ömma så äl sprutan är ute ur kroppen.

Tack det värmer >3 förstår dig denna eviga väntan o alla sprutor o skit. Blöder man som en vanlig mens då om man förlora den ena? Är inte risken stor man förlorar båda? Jag har inga symtom mer än att kroppstempen är upp o ner o det brukar vara så innan mensen ska komma o magen svullen som den var igår kväll och så har jag fått hemorrojder och det brukar jag få i samband med graviditet.
  • Ellencassandra
    mammsen79 skrev 2018-09-21 11:35:04 följande:

Tack det värmer >3 förstår dig denna eviga väntan o alla sprutor o skit. Blöder man som en vanlig mens då om man förlora den ena? Är inte risken stor man förlorar båda? Jag har inga symtom mer än att kroppstempen är upp o ner o det brukar vara så innan mensen ska komma o magen svullen som den var igår kväll och så har jag fått hemorrojder och det brukar jag få i samband med graviditet.

Jag vet faktiskt inte, men har läst om de som trott att mensen kommit men att det visa sig att ena embryot inte klarade sig men den andra gjorde det. Tror inte risken är stor att förlora båda. Hoppas din blödning beror på nåt sånt eller känsliga slemhinnor :)

Men det låter ju lovande att du fått hemorrojder, inte för att det är så roligt men hoppas det beror på grav!

Jag ska ev testa i helgen om jag vågar.. brukar fega ur.
  • mammsen79
    Ellencassandra skrev 2018-09-21 11:49:34 följande:

Jag vet faktiskt inte, men har läst om de som trott att mensen kommit men att det visa sig att ena embryot inte klarade sig men den andra gjorde det. Tror inte risken är stor att förlora båda. Hoppas din blödning beror på nåt sånt eller känsliga slemhinnor :)

Men det låter ju lovande att du fått hemorrojder, inte för att det är så roligt men hoppas det beror på grav!

Jag ska ev testa i helgen om jag vågar.. brukar fega ur.

Lycka till >3
  • Akira Öken
    mammsen79 skrev 2018-09-21 10:58:42 följande:

Ligger här o gråter över oro.

Förstår oron och hoppas den är obefogad! Är du hemma eller på jobbet? Har du någon hos dig? Kram
  • Ontopic
    gammelpysen skrev 2018-09-20 19:39:20 följande:

Värst har varit alla försök, kort och gott. Att inte lyckas. Höra att det ser bra ut men ändå inte lyckas. Och se alla omkring få barn på löpande band.

Det är verkligen en tuff resa alltså...
  • Ontopic
    Akira Öken skrev 2018-09-21 10:14:25 följande:

Åh, vad tråkigt. Förstår att det varit tufft! Då använder ni donerade spermier?

Ja, det kändes bra att inte behöva vänta så länge. Tycker också det är schysst att inte allt behöver vara skrivit i sten utan att det finns en viss flexibilitet.

Mina känslor är också väldigt upp och ner. Vissa dagar är jag så ledsen över att det blev såhär och att det ska vara så svårt gör oss att få bilda familj. Vi har inte heller haft det så lätt i relationen och under en period hade vi så svårt att nå varandra att vi separerade och pratade om att skiljas. Men vi löste det och kom närmare varandra och fick en bättre förståelse och har arbetat mycket med hur vi kommunicerar.

Ja fy det var det värsta av allt det här. Att spermierna inte fanns. Så ja vi använder donerade spermier...

Det var verkligen schysst. Tycker sjukvården annars verkar vara ganska oflexibla och mer tänka att allt ska vara rättvist. Så det måste ju varit jätteskönt att de gav er den möjligheten.

Hade ni det lite körigt innan allt mellan er eller kom det efter? Tycker det tär på relationen att leva i den här situationen. Verkligen härligt att höra att ni istället har vuxit er starkare i hop!
  • mammsen79
    Akira Öken skrev 2018-09-21 12:22:20 följande:

Förstår oron och hoppas den är obefogad! Är du hemma eller på jobbet? Har du någon hos dig? Kram

Jag är ledig idag är hemma själv men min sambo slutar om 1 h och de ska ringa från rmc om 1 h.
  • Wonderfluff

Ruvardag 11. Lite konstig känsla idag i magen. Mensvärk, blandat med lite stick i äggstockarna, nästan som vid ägglossning. Har ju knappt kännt nåt i dem tidigare, sedan ÄP. Har oxå noterat att det kommer lite rosa då jag för in lutinus. Så som det känns kommer mensen igång ikväll eller imorgon, vilket oxå är BIM. Brösten mindre och inte längre ömma. Har nattsvettats några dar oxå vilket jag alltid gör dagarna före mens. Fortfarande bara lite skuggor på gravtesterna. Ganska säker på att det inte tagit sig :(.

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018