• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-09-20 18:17:02 följande:

Idag mår jag bättre det här är spänning huvudvärk jag har så måste gå o träna lätt i morgon på gymmet lite rehab övningar då jag har långa ledband o är överrörlig. Har fått lite rosa flytningar är det något som har så med?

jag hade lite lite rosa imorse. Samtidigt känns det som mensen är på G inom ett par dar. Tyvärr :(
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-09-20 18:17:02 följande:

Idag mår jag bättre det här är spänning huvudvärk jag har så måste gå o träna lätt i morgon på gymmet lite rehab övningar då jag har långa ledband o är överrörlig. Har fått lite rosa flytningar är det något som har så med?

Har du inte gjort nåt test ännu? Tror du är en dag före mig.
  • mammsen79
    Wonderfluff skrev 2018-09-20 18:46:17 följande:

Har du inte gjort nåt test ännu? Tror du är en dag före mig.

Ska göra den 28 sa läkaren, vill inte göra tidigare för att bli besviken
  • gammelpysen
    Ontopic skrev 2018-09-20 13:09:11 följande:

Tänk att det ska ta så lång tid för vissa att komma till mål.. Största rädslan nu är ju att inte lyckas alls, det finns ju inga garantier! Grattis till dig som nu har blivit gravid! Vad har du upplevt har varit det värsta?

Värst har varit alla försök, kort och gott. Att inte lyckas. Höra att det ser bra ut men ändå inte lyckas. Och se alla omkring få barn på löpande band.
  • Vildismamma
    Wonderfluff skrev 2018-09-20 17:00:56 följande:

Hej! Jag mådde väldigt bra av gonal-f :). Fick ett härligt rus i kroppen, blev skönt harmonisk och sov som en stock. Samtidigt glad och kärleksfull. Och hde fantastiskt sex, särskilt under de första dagarna :).

Oj det låter ju väldigt bra väldigt bra.. får hoppas att det går bra för mig oxå.. :)
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-09-20 19:22:53 följande:

Ska göra den 28 sa läkaren, vill inte göra tidigare för att bli besviken

Smart. Mina visar knappt nåt :(. Men man vet ju aldrig - senast jag blev gravid visade inte testen förrän lite senare.
  • Akira Öken
    mammsen79 skrev 2018-09-20 08:47:37 följande:

Min sambo masserade mig igår när jag kom hem från jobbet så idag än så länge känner jag ingenting o hade jag gjort det så skulle jag sjukanmäla mig idag för det var hemskt ha så ont i huvudet o vara på jobbet. Hoppas alla tar hand om sig nu när man går igenom den här processen. Kram >3

Låter skönt! Tänker att det är så otroligt viktigt att man stöttar och finns där för varandra. Tycker absolut att män kan sjukanmäla sig om man har väldigt ont i huvudet eller har svårt problem med biverkningar eller annat som följer med behandlingen. Hur mår du idag?
  • Akira Öken
    Ontopic skrev 2018-09-20 13:07:15 följande:

Ja men visst blir det så att hela livet påverkas.. Verkligen! Tyvärr hittade man inga spermier. Så bara att bearbeta det har ju varit tungt också.. Det var min värsta mardröm men så blev det och nu får man gilla läget helt enkelt. Det går ju inte att göra något åt liksom..

Vad skönt att ni kunde få hjälp snabbare med tanke på dina besvär. Schysst av läkarna att se till dig som individ!

Men du verkar ändå ha en bra grund att stå på, skönt! Jag har varit så trasig sen spermiebeskedet så det är egentligen först nu som jag försöker jobba på att tänka så som du.

Åh, vad tråkigt. Förstår att det varit tufft! Då använder ni donerade spermier?

Ja, det kändes bra att inte behöva vänta så länge. Tycker också det är schysst att inte allt behöver vara skrivit i sten utan att det finns en viss flexibilitet.

Mina känslor är också väldigt upp och ner. Vissa dagar är jag så ledsen över att det blev såhär och att det ska vara så svårt gör oss att få bilda familj. Vi har inte heller haft det så lätt i relationen och under en period hade vi så svårt att nå varandra att vi separerade och pratade om att skiljas. Men vi löste det och kom närmare varandra och fick en bättre förståelse och har arbetat mycket med hur vi kommunicerar.
  • mammsen79

Hej alla upptäckte nu en blödning har ringt rmc de ska ringa upp i eftermiddag, har inte ont mår bra o så. Någon som har erfarenhet. Är orolig men om det är missfall så borde man få ont i ryggslutet. Har haft det förr. Har ju två embryo där inne. Jag tänkte åka o köra lite rehabiliterings övningar.

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018