IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Just det ja, jag hoppas ju så kart att du slipper leta och betala privat så klart. Jag hoppas att det går vägen men både ett och två barn för dig nu med dem du har i kroppen och frysen
Jag vet inte var i landet du bor men Carl Von Linne i Uppsala har jag gått hos och kommer nog gå hos fortsättningsvis. Det verkar vara många som gillar CvL. Jag bor inte i närheten utan gör UL på hemorten och sen reser dit ca tre timmar i bil i vardera riktning men det är det värt.
Jag har ju fått plus med syskon men så har vi ju eskimåer i frysen så vi har inte pratat om nåt, Men efter alla hormoner och sprutor och grejer så vill jag nog prova eskimåerna också i framtiden.
Panodil innehåller paracetamol, men Ibumetin innehåller ibuprofen vilket inte rekommenderas. Å andra sida så verkar det finnas lite olika åsikter kring detta, så ta mig inte helt på orden. Jag har fått information från min klinik om att inte använda andra smärtstillande än Alvedon eller motsvarande. När jag googlar lite ser jag att kvinnor som vill bli eller är gravida uppmanas att använda smärtstillande i låg grad.
Det är lång tid. Det blir så mycket fokus på en sak, som tar energi från andra delar. Tur att man inte riktigt visste i början hur tufft det kan vara.
Hittade de spermier?
Jag har länge lidit av svår pms och pratade med min gynekolog om min oro inför att sluta med p-piller då de har hjälp väldigt bra mot pms:en. Blev då lovad att vi kunde få hjälp med utredningen redan efter 6 månader och vi inte lyckades inom den tiden.
Jag försöker vara positiv, men det är ju inte varje dag de känslorna dominerar, om man säger så. :) Vissa dagar är jag otroligt bitter.
Även vi började hösten 2015. Sista äggplocket var på dagen två år efter första besöket för insemination. Nu har det äntligen tagit sig, men som ni säger, frågan är om man hade gett sig in i leken om man vetat hur tufft det skulle vara.
Nu får ni allt peppa mig lite och berätta för mig hur ni har känt... tog min första gonal-f spruta nu för en halvtimma sen så nu är vi igång... nu blir jag orolig för massa biverkningar men vet inte om man behöver få det eller så... har inte velat läsa på så mycket om det för då hade jag bara gått och tänkt på det hela tiden... snälla stilla min rädsla och säg att det kommer att gå smärtfritt detta... =O
Det har jag o så vaknade jag med huvudvärk i dag. Inga värktabletter hjälper.
Ok! Jag hade fruktansvärd huvudvärk i förrgår och igår. Vågade inte ta värktabletter. Hoppas du mår bättre!