• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Hontmail
    Goingen skrev 2018-09-26 15:58:44 följande:

För att man är så otålig???? Samt att jag vill veta om det inte är något för då kan de ge mig mer smärtstillande nu när jag är inlagd för ÖS.

Men förstår dig- det är dumt att göra det????

Tror majoriteten tjuvtestar hejvilt. Jag gör det iaf.
  • Hoppomliv
    Hontmail skrev 2018-09-26 01:37:47 följande:

Är det bara jag som inte ska ha bebis i hela tråden?

Känns så otroligt hopplöst! Jag har aldrig haft svårt att bli gravid tidigare förän jag träffade min man. Han har kraftigt nedsatt antal. Nu velar jag och han mellan en sista ivf eller ej med hans spermier eller gå över till spermiedonation direkt.

Nej du är inte ensam! Vi är inte i närheten än...
  • Percafluviatilis
    Hontmail skrev 2018-09-26 16:26:00 följande:

Tror majoriteten tjuvtestar hejvilt. Jag gör det iaf.

Jag var helt tokig första försöket. Resterande två har jag inte vågat. Ligger nu och funderar på om jag ändå ska skjuta på det till imorgon :| hehe...
  • Hontmail
    Hoppomliv skrev 2018-09-26 16:34:37 följande:

Nej du är inte ensam! Vi är inte i närheten än...

Va skönt jag inte är ensam. <3

Hur många ivf har ni eller du gjort och hur har det gått?
  • Hoppomliv
    Hontmail skrev 2018-09-26 17:05:54 följande:

Va skönt jag inte är ensam. <3

Hur många ivf har ni eller du gjort och hur har det gått?

Vi har gjort tre ivf och ska starta vårt fjärde så fort vi valt klinik nu efter landstingets försök är förbrukade. Hr många har ni gjort?
  • Hontmail
    Hoppomliv skrev 2018-09-26 17:15:53 följande:

Vi har gjort tre ivf och ska starta vårt fjärde så fort vi valt klinik nu efter landstingets försök är förbrukade. Hr många har ni gjort?

Ok. Vi har gjort två med återförening båda gångerna. Ska göra sista försöket via landstinget med uppstart på nästa mens. Har du fått testa olika mediciner under de olika försöken?
  • mammsen79
    Cnia skrev 2018-09-26 11:35:58 följande:

För jag har haft rikliga blödningar och kändes precis som mens. Dessutom borde veckoindikatorn på gravtestet visa 2-3v nu. Vad räknas som ofosterlig graviditet? Är det samma som missed abortion? Eller är det fosterdöd, alltså efter v.22(tror jag gränsen är)? Kram

Hur många dagar blödde du? Ofostrig graviditet är när kroppen fortfarande tror att den är gravid, det finns en moderkaka magen växer och kroppen producerar hcg, det finns en hinnsäck men inget foster o så kan det bli vid tidigt missfall. Hade du även ont någonstans när du började blöda? Kram >3
  • authentic

Rosa på lutinuspinnen och paniken sprider sig i kroppen. Att det aldrig ska vara våran tur då :(

• Akira Öken
    Hontmail skrev 2018-09-26 13:15:01 följande:

Va skönt jag inte är ensam! <3

Har ni funderat på när ni vill göra fler försök och hur nästa behandling kommer se ut?

De rekommenderade att fortsätta med egna en gång till. Det var min mans förslag och jag känner att jag också vill testa donerade eftersom hans inte är bra och jag blivit gravid lätt med andra partners men ibland börjar jag tvivla på att ivf är en metod för mig. Vi ska testa byta medicin en gång eftersom hemortsläkare vägrar skriva ut något annat än Menopur utan att någonsin testat mitt lh.

Det är ingen kö i Falun till donerade spermier men man måste vänta till januari för att få använda dem till ivf. Det är olagligt året ut för privata kliniker att använda donerade vid ivf och de får bara inseminera. Väldigt bakvänt så det är bra att lagen ändras.

Vi har samlat information och funderar på hur vi går vidare. Men inget helt bestämt än.

Ah, vi fick information igår om att man för närvarande använder danska spermier i landstinget. Vet inte om det på något sätt hänger ihop med den lagändring du skriver om. Har du mer info/länk? Vore intressant att läsa!
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-09-26 18:22:08 följande:

Rosa på lutinuspinnen och paniken sprider sig i kroppen. Att det aldrig ska vara våran tur då :(

Man vet inte, rosa är bara rosa. Förstår (verkligen) oron, men ta inte ut något i förskott!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018