• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • authentic
    Akira Öken skrev 2018-09-26 19:09:50 följande:

Man vet inte, rosa är bara rosa. Förstår (verkligen) oron, men ta inte ut något i förskott!

Sprang hem till hotellet i panik. Klarade inte av att sitta med min kollegor och le med paniken inombords.

Tog ett test och ett jäkla spökstreck var vad jag fick. Det lär nog inte bli mer än så trots att jag bara hade kissat 30 minuter innan testet och testdagen är på lördag först.

• Hontmail
    Akira Öken skrev 2018-09-26 19:07:47 följande:

Vi har samlat information och funderar på hur vi går vidare. Men inget helt bestämt än.

Ah, vi fick information igår om att man för närvarande använder danska spermier i landstinget. Vet inte om det på något sätt hänger ihop med den lagändring du skriver om. Har du mer info/länk? Vore intressant att läsa!

Ja precis! De köper in så mycket som behövs från Danmark så det inte blir kö. Här kommer länken till Livio där det står om lagändringen:

livio.se/
  • authentic

I ren desperation för att gripa efter halmstrån så tog jag en ny bild och ändrade kontrasten.
  • Ellencassandra
    authentic skrev 2018-09-26 19:41:17 följande:

I ren desperation för att gripa efter halmstrån så tog jag en ny bild och ändrade kontrasten.

Förstår att du är orolig <3 vilken rd är du på? Kan ju bli svagt när man kissat precis!
  • authentic
    Ellencassandra skrev 2018-09-26 19:46:43 följande:
    Förstår att du är orolig <3 vilken rd är du på? Kan ju bli svagt när man kissat precis!
    ruvardag 10 och kissade 25 minuter innan testet togs
  • Ellencassandra
    authentic skrev 2018-09-26 19:47:54 följande:

ruvardag 10 och kissade 25 minuter innan testet togs

Det är ju fortfarande tidigt så kan vara svagare pga det och att du precis kissade innan. Testa imorgon bitti! Du fick två st va?
  • authentic
    Ellencassandra skrev 2018-09-26 19:58:57 följande:
    Det är ju fortfarande tidigt så kan vara svagare pga det och att du precis kissade innan. Testa imorgon bitti! Du fick två st va?
    Ja precis, jag fick 2 stycken embryon tillbaka.

Får helt enkelt springa och köpa fler test.
  • Ellencassandra
    authentic skrev 2018-09-26 20:03:50 följande:

Ja precis, jag fick 2 stycken embryon tillbaka.

Får helt enkelt springa och köpa fler test.

Hoppas du får ett starkare test imorgon! <3
  • Hoppomliv
    Hontmail skrev 2018-09-26 17:35:44 följande:

Ok. Vi har gjort två med återförening båda gångerna. Ska göra sista försöket via landstinget med uppstart på nästa mens. Har du fått testa olika mediciner under de olika försöken?

Bra tecken att ni kommit till återföring båda gångerna, vi kom till återföring på vårt tredje försök. Ja det har jag fått, först Gonal-f och senare Menopur. Menopur verkar helt klart bäst för mig! Har du fått olika på dina behandlingar?
  • Cnia
    mammsen79 skrev 2018-09-26 18:19:26 följande:

Hur många dagar blödde du? Ofostrig graviditet är när kroppen fortfarande tror att den är gravid, det finns en moderkaka magen växer och kroppen producerar hcg, det finns en hinnsäck men inget foster o så kan det bli vid tidigt missfall. Hade du även ont någonstans när du började blöda? Kram >3

Jaha ojdå, låter hemskt att vara med om! Men då ökade hcg nivåerna som vid en normal graviditet eller? Jag hade spottings i två dagar, sen full mens i 6dagar och efter det kommer det bara stänk av gammalt blod, tredje dagen idag. Endast smärta av min endometrios som sitter i tarmen. Tror jag haft ett missfall en gång tidigare efter spontan graviditet och då hade jag vansinniga smärtor i magen/livmodern sen kom det direkt efter ut en stor klump. Detta var ju inte alls som det, men om det var missfall jag hade för några år sen var den graviditeten längre gången (kan ju även ha varit en chokladcysta som sprack).
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018