• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • mammsen79
    Cnia skrev 2018-09-26 22:33:40 följande:

Jaha ojdå, låter hemskt att vara med om! Men då ökade hcg nivåerna som vid en normal graviditet eller? Jag hade spottings i två dagar, sen full mens i 6dagar och efter det kommer det bara stänk av gammalt blod, tredje dagen idag. Endast smärta av min endometrios som sitter i tarmen. Tror jag haft ett missfall en gång tidigare efter spontan graviditet och då hade jag vansinniga smärtor i magen/livmodern sen kom det direkt efter ut en stor klump. Detta var ju inte alls som det, men om det var missfall jag hade för några år sen var den graviditeten längre gången (kan ju även ha varit en chokladcysta som sprack).

Det är sjukt, goggla på ofostrig graviditet så därför om jag får plus på stickan kan jag inte bli glad förrens ultraljudet. Själv har jag med blött i 6 dagar o kommer fortfarande lite blod, är lite illamående tror det är av progestereonet vill bara sluta med dessa tabletter. Fick du blödning i samband med när du brukar ha mens?
  • Florence123
    Mangoodream skrev 2018-09-26 07:32:57 följande:

Hej , jag hade äggplock igår och imorgon blir det insättning. Eftersom jag är 43 ska vi få tillbaka två stycken. Finns det flera som väntar på insättning? Jag har två barn sedan tidigare födda för 20 och 22 år sedan.

Då hade vi äggplock samma dag :) och imorgon är det dags för återföring för mig. Har en 5-åring från tidigare ivf. Lycka till vid återföringen idag!
  • Ellencassandra
    Percafluviatilis skrev 2018-09-26 16:45:32 följande:

Jag var helt tokig första försöket. Resterande två har jag inte vågat. Ligger nu och funderar på om jag ändå ska skjuta på det till imorgon :| hehe...

Har du tagit ett grav test?? <3
  • authentic
    Ellencassandra skrev 2018-09-26 20:06:34 följande:

Hoppas du får ett starkare test imorgon! <3

Inget mer rosa på pinnen varken på kvällslutinus igår eller morgonlutinus nu och ett klart bättre test. Hoppas man kan lita på dessa billiga italienska test ;)
  • authentic

Glömde bilden. Den nedersta är den från imorse. Nu gäller det bara att den blir starkare och starkare då. Testdag på lördag.

• Inalina
    authentic skrev 2018-09-27 07:50:21 följande:

Glömde bilden. Den nedersta är den från imorse. Nu gäller det bara att den blir starkare och starkare då. Testdag på lördag.

Jättestort grattis!!! Vad härligt =) jag såg strecket igår kväll också och var säker på att det skulle bli klart o tydligt idag!! Och 2 små också- så spännande :)
  • authentic
    Inalina skrev 2018-09-27 07:52:49 följande:
    Jättestort grattis!!! Vad härligt =) jag såg strecket igår kväll också och var säker på att det skulle bli klart o tydligt idag!! Och 2 små också- så spännande :)
    Tack <3 nu känner jag iaf att jag är med i matchen igen. "Pregnant until proven otherwise." ;)

När är din testdag nu igen? Du har säkert skrivit det tidigare men jag har glömt bort det, man får ju sånt tunnelseende i sådana här stressande situationer och glömmer allt och alla andra.
  • Inalina
    authentic skrev 2018-09-27 07:59:06 följande:

Tack <3 nu känner jag iaf att jag är med i matchen igen. "Pregnant until proven otherwise." ;)

När är din testdag nu igen? Du har säkert skrivit det tidigare men jag har glömt bort det, man får ju sånt tunnelseende i sådana här stressande situationer och glömmer allt och alla andra.

Jag kikar bara in i den här tråden för jag tycker det är så roligt när fler lyckas plussa! Kom till ?vi som är gravida efter ivf tråden? när du känner dig mogen så hörs vi mer där :) bättre så än att göra detta till en gravid-tråd:) förstår att du fick en liten chock- den bästa man kan få!!
  • Ellencassandra
    authentic skrev 2018-09-27 07:50:21 följande:

Åh va härligt :) grattis! Skönt å se att det var starkare :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018