Hade ni gett bruden skuld?!?
Om er bästa killkompis blev så ledsen att han överväger självmord
Efter att hans brud vart otrogen
Hade ni då skyllt på bruden om han genomförde det?
Om er bästa killkompis blev så ledsen att han överväger självmord
Efter att hans brud vart otrogen
Hade ni då skyllt på bruden om han genomförde det?
Ni som inte tycker att man inte kan ge den otrogna skulden..
Har ni alltid varit trogna ? Aldrig varit otrogna?
Frågan lyder alltså, har ni alltid varit trogna ?
Frågan lyder alltså INTE om ni har varit med om att bli bedragna.
Det är INTE frågan!
Detta är en enkel JA eller NEJ fråga!
Om någon tagit livet pga om jag en dag är otrogen. Fy hur lever man ens med den skulden?!
Och har man då dåligt samvete då är det ju pga skuld. Då har man skuld. Skuldkänslor
Ni som inte tycker att man inte kan ge den otrogna skulden..
Har ni alltid varit trogna ? Aldrig varit otrogna?
Frågan lyder alltså, har ni alltid varit trogna ?
Frågan lyder alltså INTE om ni har varit med om att bli bedragna.
Det är INTE frågan!
Detta är en enkel JA eller NEJ fråga!
Läs gärna artikeln här nedan och notera resonemanget som pseudonymen "Makarow" använder sig av.
www.fristad.eu/2008/09/om-viljan-att-d/
Så du har ALDRIG varit otrogen enligt ditt / dina x syn att se det ?
Om du har läst tråden så förstår du vilken skuld jag pratade om.
Och har man då dåligt samvete då är det ju pga skuld. Då har man skuld. Skuldkänslor
Jag kan säga att man har Alltid ett val!! Man kan välja att dö, man kan välja att leva. Ibland kanske man inte ser att det är de två valen man har.
Jag har själv levt i en såpass destruktiv relation, där jag inte trodde att jag skulle ta mig levande ur den. Till slut blev det för mycket och jag gjorde ett allvarligt självmordsförsök, där oddsen för att jag skulle överleva och därefter kunna leva ett frisk liv inte var 100% direkt.
Men jag överlevde, och vad gjorde jag efter det? Jag valde att fortsätta leva! Den skuld jag känner är emot mig själv, att jag inte lämnat tidigare, att jag valde att försöka dö istället för att leva, få ett bra liv-se mina barn få växa upp osv.
Man har inte alltid ett friskt tänkande när man mår dåligt, och hellre flyr ifrån istället för få ordning på livet. Man tar inte hjälp av de resurserna och det nätverket man faktiskt har runt sig.
Istället för att sitta på familjeliv så borde du vara en bra vän och sitta på psykakuten med honom!
.Han kanske har blivit sårad, men förhållandet var kanske inte kanon ändå eftersom hon var otrogen? Men misstag händer, och trots denna handling så är konsekvenserna självmord inget normalt beteende.
Din vän behöver hjälp med att hantera känslor. Är detta något han överväger för att straffa henne? Han kanske själv inte varit så schysst mot henne, och mår dåligt över det?
Orsakerna kan vara många. Men prio är att din vän behöver hjälp. Ni kan inte lägga skuld på henne, det går faktiskt inte heller lägga skuld på dig om du inte gör i din makt för att få ordning på detta utan istället söker en syndabock. Detta handlar inte om skuld, det handlar om ett val.
Fast det har inte med kärlek att göra. Visst man kan älska sitt jobb men inte så som det sker mellan två individer.
Det du och nån enstaka drar upp om arbetet går inte att likställa ihop med en otrohet.