Anonym (Påslakantjuven) skrev 2018-10-10 09:01:06 följande:
1. IT MEANS YOU KNOW WHAT YOU
WANT.It shows you?re not the type of girl to sit around and wait for things to come to you. It says a lot about you when you can recognize a good thing when you see it. At this point, you?ve probably dated enough people to know exactly what you?re looking for. And why would you sit there and let him get away? After all, who doesn?t like
a girl who knows what she wants, and more importantly, goes after it?
Återrigen denna absurda fokus på första steget. Under min singelperiod för många år sedan var det massor av tjejer som tog någon form av första steg och visade ett intresse. Ofta rätt försiktigt, ibland väldigt subtilt. Tog jag sedan fatt i tråden kunde det sen växa sig vidare.
I samband med en jobbfest så stod jag och en manlig kollega och hängde. Han var olycklig singel och visste inte hur han skulle göra. Han sa ungefär det som du säger "Om bara tjejer vågade ta kontakt". Plötslig stod en kvinnlig kollega bredvid oss, vänd mot honom, och sa något i stil med "Vilken bra musik" samtidgt som hon rörde sig i takt med musiken och fluktade på dansgolvet.
Hans svar var då något i stil med "Nej - jag gillar inte schlager" och fortsatte att prata med mig. Hur dum får man vara - hon tog en tydlig första kontakt med honom, visade intresse och han ser det inte ens. Jag förökte ta upp det med honom sen men han var helt låst i detta "Tjejer tar inte första kontakten" och "Schlager är inte bra" Han fortsatte att vara singel en lång tid.