• Sheltielife

BF oktober 2019!

Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

Välkomna hit och grattis till plusset! :D

• Svar på tråden BF oktober 2019!
  • Etta
    Förstabarnet33 skrev 2019-09-02 08:04:16 följande:

I måndags kväll kom våran lilla tjej till världen! Efter en omtumlande start är vi nu inlagda på neonatalavdelningen och får vård i världsklass!! Vi hoppas lite smått på att få komma hem om en vecka förutsatt att lilltjejen mår bra.

Wow, grattis!! Första bebisen i tråden! :) Men förstår att det var lite chockartat, när var du beräknad?
  • Scintilla

Har sett att vi är några stycken som börjat må illa igen såhär på upploppet. I helgen kräktes jag för första gången sedan typ vecka 11. Mindre kul, men något som bekymrar mig mer är att jag tappat i vikt senaste veckorna. Sedan förra vägningen för ca tre veckor sedan har jag gått ner 2,5 kg. Detta trots att illamåendet kommit först de senaste dagarna. Jag är i vecka 32+1. Någon mer som gått ner istället för upp? Borde man oroa sig?

• Förstabarnet33
    Etta skrev 2019-09-02 08:29:11 följande:

Wow, grattis!! Första bebisen i tråden! :) Men förstår att det var lite chockartat, när var du beräknad?

11/10, hon är född 33+2. Ingen katastrof som sagt, men hon hade en kraftig infektion så hon behövde lite intensivvård. Men nu mår hon mycket bättre, och vi får åka hem på lördag!
  • Etta
    Scintilla skrev 2019-09-02 10:31:10 följande:

Har sett att vi är några stycken som börjat må illa igen såhär på upploppet. I helgen kräktes jag för första gången sedan typ vecka 11. Mindre kul, men något som bekymrar mig mer är att jag tappat i vikt senaste veckorna. Sedan förra vägningen för ca tre veckor sedan har jag gått ner 2,5 kg. Detta trots att illamåendet kommit först de senaste dagarna. Jag är i vecka 32+1. Någon mer som gått ner istället för upp? Borde man oroa sig?

Har du pratat med bm? Hur ser SF-måttet ut? Jag har inte gått ner, men mår illa och har svårt att äta, vilket stressar mig för känns som det är viktigt för bebisen att få i sig. Mitt SF-mått har inte ökat i så snabb takt heller, min bm tyckte inte det var någon fara, men jag nojar! Mår rätt kasst såhär på upploppet, trött, illamående och en förkylning som aldrig vill släppa taget. Känner mig som en zombie på jobbet. Jobbar 1,5 vecka till bara som tur är, men känns tufft bara det!
  • Mia86a

Åh vad avis jag blir på er som är nära bf nu. Själv jobbar jag drygt 6 veckor till om inte lilleman bestämmer sig för att komma tidigare. Men men, tiden går fort, snart har vi allihop våra bebisar här.

• Etta
    Mia86a skrev 2019-09-04 22:24:14 följande:

Åh vad avis jag blir på er som är nära bf nu. Själv jobbar jag drygt 6 veckor till om inte lilleman bestämmer sig för att komma tidigare. Men men, tiden går fort, snart har vi allihop våra bebisar här.

Haha, skönt att du säger det, jag har 27 dagar kvar och tycker det känns som en evighet... ;) När har du BF?
  • Scintilla
    Etta skrev 2019-09-04 10:00:40 följande:

Har du pratat med bm? Hur ser SF-måttet ut? Jag har inte gått ner, men mår illa och har svårt att äta, vilket stressar mig för känns som det är viktigt för bebisen att få i sig. Mitt SF-mått har inte ökat i så snabb takt heller, min bm tyckte inte det var någon fara, men jag nojar! Mår rätt kasst såhär på upploppet, trött, illamående och en förkylning som aldrig vill släppa taget. Känner mig som en zombie på jobbet. Jobbar 1,5 vecka till bara som tur är, men känns tufft bara det!

Jag har inte varit hos BM sedan jag upptäckte att jag gått ner i vikt, men jag ska dit idag. De två gångerna som hon mätt har SF-måttet legat precis på normalkurvan. Vi gjorde även ett tillväxtultraljud för ca 4 veckor sedan och bebisen var helt normalstor även då.

Jag mår precis som du, trött, illamående och med en envis förkylning som verkar gå åt fel håll. Enormt trångt i magen nu och bebisen trycker på både magsäck och kissblåsa så jag verkligen besväras av det. Sover som en kratta också och vaknar varje timme med ont nånstans eller kissnödig. Fattar inte hur jag ska orka jobba fem veckor till.
  • Scintilla
    Mia86a skrev 2019-09-04 22:24:14 följande:

I feel you! Jag har 51 dagar till BF och jobbar i fem veckor till.
  • Mia86a
    Etta skrev 2019-09-05 08:18:48 följande:

Haha, skönt att du säger det, jag har 27 dagar kvar och tycker det känns som en evighet... ;) När har du BF?

Haha åh vad jag hade kunnat tänka mig att byta med dig! Jag har bf 21 oktober, så 1,5 månad kvar...
  • Mia86a
    Scintilla skrev 2019-09-05 11:23:39 följande:

I feel you! Jag har 51 dagar till BF och jobbar i fem veckor till.

Ja då ligger vi ganska lika, jag har 46 dagar kvar nu... om man inte ska gå över tiden två veckor också, den som lever får se Rent krasst kan man ju mycket väl få en novemberbebis istället, november känns låååångt bort!
Svar på tråden BF oktober 2019!