Etta skrev 2019-09-04 10:00:40 följande:
Har du pratat med bm? Hur ser SF-måttet ut? Jag har inte gått ner, men mår illa och har svårt att äta, vilket stressar mig för känns som det är viktigt för bebisen att få i sig. Mitt SF-mått har inte ökat i så snabb takt heller, min bm tyckte inte det var någon fara, men jag nojar! Mår rätt kasst såhär på upploppet, trött, illamående och en förkylning som aldrig vill släppa taget. Känner mig som en zombie på jobbet. Jobbar 1,5 vecka till bara som tur är, men känns tufft bara det!
Jag har inte varit hos BM sedan jag upptäckte att jag gått ner i vikt, men jag ska dit idag. De två gångerna som hon mätt har SF-måttet legat precis på normalkurvan. Vi gjorde även ett tillväxtultraljud för ca 4 veckor sedan och bebisen var helt normalstor även då.
Jag mår precis som du, trött, illamående och med en envis förkylning som verkar gå åt fel håll. Enormt trångt i magen nu och bebisen trycker på både magsäck och kissblåsa så jag verkligen besväras av det. Sover som en kratta också och vaknar varje timme med ont nånstans eller kissnödig. Fattar inte hur jag ska orka jobba fem veckor till.