• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • LadyBallistic

BIM lista;

1/3 Malin888, vwmamman, Mezzy, Elinanorden, Funderar, MaoaM, Anonym(syskonlängtan), Rhubarb82

2/3 Love5, ETOVA, Seseli, Cis

3/3 Eveh

4/3 Minnie768, Liit

5/3 Editb, NervösAnonym,

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019, sockertoppen90, Förälskadilivet

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika, CH90

9/3 Siri88, höstmamma, babymys

10/3 Kakan32, Senistarten, Jsv17

11/3 Geranium, RedAngel

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, jamåduleva

13/3 evi82, Tirin

14/3 Anonim(Milla)

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123

16/3 Hallonsaft24

17/3 Ängelby

18/3 Grumpycavat

23/3 Nicciz

26/3 Malin888, Ladyballistic

PLUS lista;

23/2 Elinanorden bim -5

26/2 MaoaM bim -4

• Grumpycavat
    babymys skrev 2019-02-26 09:23:37 följande:
    Haha åh det låter roligt med monitor! om det inte tar sig denna månaden ska jag också köpa en - det kanske får mig att bli morgonpigg ;) hur går det för dig? har du fått en stegring ännu? {#emotions_dlg.flower}
    Det tycker jag verkligen att du ska göra. Och ja, man stiger faktiskt upp på morgonen med lite lättare steg. Jag är själv extremt morgontrött. men senast imorse tänkte jag "Äh, nu går jag upp, jag får ju testa med monitorn direkt" haha. 

Men ingen stegring ännu, fortfarande "Låg" på cykeldag 9. 

Det är ju inte konstigt alls egentligen, stegringen bör komma först i slutet av veckan, kanske i början av nästa. 

Men det hade varit kul om den ändrade sig snart. :)
  • jamåduleva
    Asparaghus skrev 2019-02-25 06:05:55 följande:
    Åhhh du visste vad EDS är för något. En liksom förutsätter att ingen vet. Men ja det är EDS, klassisk typ. Så det är ju rätt mycket påverkat "inuti" kroppen så att säga

Haha ja, ja vi kommer ju absolut inte gå under av sömnbristen. Bara ett välkommet sällskap om den dryga natten

Ja, hör jag nåt om nån sjukdom eller medicin så fastnar det, lite märkligt för inget annat fastnar i huvudet på mig, haha. Kanske ska satsa på en karriär inom medicin. Tycker det är så lätt att lära sig, det är så intressant tycker jag, det är väl det som är skillnaden till att det fastnar. 

Men blev symtomen värre under din första graviditet iom att de kunde "hitta" den? 

Haha, lite mysigare med en bebis än att umgås med en ljudbok under natten, förutsatt att ungen inte skriker djävulen ur sigSkrattande Men shit vad jag längtar, längtar efter bajsexplosioner till och med, vill ha en bebis helst igår!

• Anonym (Syskonlängtan)
    MaoaM skrev 2019-02-26 06:31:17 följande:

Bah! Jag smäller aaaav!

Så jäkla skönt herregud! Innan jag tog testet mådde jag illa å tänkte att jag va så trött på min kropp som bara jäklas. Bim - 4 enligt flo

Angående mola är jag inte rädd för det, rädd för missfall. Kommer ha ångest inför varje ultraljud, rädslan att se en tom livmoder igen är stor. Men ännu värre se nån vars hjärta sluta slå.

Någon mer som ska testa idag?

Men åh vad härligt!! Stort stort grattis! Håller tummarna av hela mitt hjärta att det går hela vägen för dig <3

Vad jag hoppas att det blir min tur att få se samma resultat i helgen! :)
  • Liit
    Jsv17 skrev 2019-02-26 11:09:01 följande:

Jag är sån som blir så himla peppad och glad av att se andra plussa, så är på riktigt bra humör idag! Trots att min äl-test och min kropp inte riktigt gör som jag vill just nu haha

Någon som vet att de har äl (typ tempar eller dylikt) men bara får svaga stegringar på sådana billiga stickor/stavar?

Mina stavar (från gravidkollen) var verkligen HELT blanka när jag började testa, alltså man fick vinkla dem i ljuset för att se teststrecket och det gick knappt att få på bild, sedan fick jag en stegring (men inte positivt) över 2 dagar och nu imorse var det så där blankt igen... så vet inte om jag ska tolka det som ett positivt just för mig eller om kroppen bara är lite kaiko efter MF... men jag har alla andra känningar på äl, hade jag inte testat hade jag sagt att jag hade äl idag eller senast imorn... så förvirrande detta!

Jag kör bara digitala test. De är så mycket tydligare (men dyrare)....
  • Emmissss

Är det bara jag som känner att jag knappt har några flytningar trots förväntad ÄL? Samma förra månaden.. hade mycket mer när jag åt p-piller och precis efter jag slutat. (September) Någon som känner igen sig???

• jamåduleva
    Emmissss skrev 2019-02-26 14:04:05 följande:

Är det bara jag som känner att jag knappt har några flytningar trots förväntad ÄL? Samma förra månaden.. hade mycket mer när jag åt p-piller och precis efter jag slutat. (September) Någon som känner igen sig???

Jag tycker inte jag har det heller. Slutade med p-piller i november, när jag gick på dem så hade jag flytningar men nu är det ganska torrt. Oroar mig för att jag inte blir gravid pga det. Var en som sa att det kan ta sex månader innan flytningarna kommer tillbakaObestämd hoppas det inte gör så jättestor skillnad på att bli gravid. 
  • babymys

Vet att detta är löjligt men är det någon av er som har känt sjukt tidiga grav symptom? Med tanke på att äl har varit lite märklig denna månaden (fick dock fast cb gubbe i lördags) så går jag bara och funderar lite. Har sjukt mensvärk redan, brösten har svullnat upp som bara den och bröstvårtorna dödar mig så ont dom gör något som inte händer förrän närmer BIM för min del. Går inte runt och känner efter alltså, vill ju såklart vara gravid men om det händer denna månaden eller nästa spelar inte så stor roll. Anyway, någon som har erfarenheter? puss på nosarna{#emotions_dlg.flower}

• CH90
    babymys skrev 2019-02-26 16:01:32 följande:

Vet att detta är löjligt men är det någon av er som har känt sjukt tidiga grav symptom? Med tanke på att äl har varit lite märklig denna månaden (fick dock fast cb gubbe i lördags) så går jag bara och funderar lite. Har sjukt mensvärk redan, brösten har svullnat upp som bara den och bröstvårtorna dödar mig så ont dom gör något som inte händer förrän närmer BIM för min del. Går inte runt och känner efter alltså, vill ju såklart vara gravid men om det händer denna månaden eller nästa spelar inte så stor roll. Anyway, någon som har erfarenheter? puss på nosarna{#emotions_dlg.flower}

Har lite samma just nu! Hade ÄL i lördags, enligt test och NC. Nu har jag haft känningar i magen, inte riktigt som mensvärk, men nästan- från och till. Och spända bröst också! Känns sjukt för tidigt, men hoppas ju på det bästa nu :)
  • Kstadtjej87

1/3 Malin888, vwmamman, Mezzy, Elinanorden, Funderar, MaoaM, Anonym(syskonlängtan), Rhubarb82

2/3 Love5, ETOVA, Seseli, Cis

3/3 Eveh

4/3 Minnie768, Liit

5/3 Editb, NervösAnonym,

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019, sockertoppen90, Förälskadilivet

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika, CH90

9/3 Siri88, höstmamma, babymys

10/3 Kakan32, Senistarten, Jsv17

11/3 Geranium, RedAngel

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, jamåduleva

13/3 evi82, Tirin