• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Jsv17
    Jilo skrev 2019-02-26 08:38:23 följande:

Vet inte vad min kropp och/eller ägglossningstesterna håller på med just nu...Igår på cd 13 kom äntligen blinkande gubbe (men nu ville jag inte ha den längre utan ställde mitt hopp till förra veckans glada gubbe). Samtidigt var det sista testet såklart, så köpte ny förpackning och testade igen på eftermiddagen - negativt?? Tänkte att datorn i behållaren kanske måste lära känna min kropp först? Så tog på kvällen, som jag alltid gör innan sängdags, med både gamla och nya. Nya var fortf neg men på den gamla var det en blinkande gubbe. Var sjukt arg på min sambo men då det var många dagar sen vi hade sex sist så vågade jag inget annat än spela med på hans invit igår, tack vare den blinkande gubbjäveln. I morse var båda testerna negativa....!!! Fattar noll men ställer mitt hopp till förra veckan.

Mina beter sig inte riktigt heller som jag vill... fick en stegring över 2 dagar men blev aldrig positivt och nu imorse var det blankt igen... skulle jag gå på känningarna i kroppen (älflytningar och känningar i magen) och inte testat då hade jag gissat på äl idag eller imorgon... men man kan ju bli så lurad av kroppen och utan ett helt positivt test så blir jag osäker... men så vet jag ju att vissa inte får full stegring på sådana stavar man ska tolka själv (loooovade mig själv att aldrig köpa sådana mer och här sitter jag haha) och eftersom mina verkligen är HELT blanka när jag inte har äl, alltså man får vinkla testet i ljuset för att se teststrecket, så tänker jag att kanske även en liten stegring då faktiskt är positivt för mig? Tar det sig inte nu då blir det definitivt digitala äl-test nästa månad! De har faktiskt aldrig strulat för mig, men jag använder bara de som endast ger fast gubbe ingen blinkande...

Så jobbigt när kroppen och testen och allt strular när man orkar med det som minst!
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17

Jag är sån som blir så himla peppad och glad av att se andra plussa, så är på riktigt bra humör idag! Trots att min äl-test och min kropp inte riktigt gör som jag vill just nu haha

Någon som vet att de har äl (typ tempar eller dylikt) men bara får svaga stegringar på sådana billiga stickor/stavar?

Mina stavar (från gravidkollen) var verkligen HELT blanka när jag började testa, alltså man fick vinkla dem i ljuset för att se teststrecket och det gick knappt att få på bild, sedan fick jag en stegring (men inte positivt) över 2 dagar och nu imorse var det så där blankt igen... så vet inte om jag ska tolka det som ett positivt just för mig eller om kroppen bara är lite kaiko efter MF... men jag har alla andra känningar på äl, hade jag inte testat hade jag sagt att jag hade äl idag eller senast imorn... så förvirrande detta!

Pojke 9-12-17
  • Liit
    Anonym (Kajsan86) skrev 2019-02-26 09:00:13 följande:

Håller tummarna, får man fråga hur länge ni har försökt? :) Kram!

Jag har haft två missfall sedan november, och första var oplanerat. Men har försökt sedan efter första missfallet. Hade mitt senaste för en månad sedan så jag hoppas det här lilla får stanna nu om det är något :|
  • Liit
    frugr95 skrev 2019-02-26 09:28:25 följande:

Det kan definitivt va positivt! Du har ju inte BM förrän om en vecka va? :D va kul!!

Jag var inte helt säker på datumet eftersom jag fick ett missfall för några veckor sedan och inte haft mens efter det. Så jag är osäker på hur långt gången jag är om det är något, hehe.
  • Jagerika
    Jsv17 skrev 2019-02-26 11:09:01 följande:

Jag är sån som blir så himla peppad och glad av att se andra plussa, så är på riktigt bra humör idag! Trots att min äl-test och min kropp inte riktigt gör som jag vill just nu haha

Någon som vet att de har äl (typ tempar eller dylikt) men bara får svaga stegringar på sådana billiga stickor/stavar?

Mina stavar (från gravidkollen) var verkligen HELT blanka när jag började testa, alltså man fick vinkla dem i ljuset för att se teststrecket och det gick knappt att få på bild, sedan fick jag en stegring (men inte positivt) över 2 dagar och nu imorse var det så där blankt igen... så vet inte om jag ska tolka det som ett positivt just för mig eller om kroppen bara är lite kaiko efter MF... men jag har alla andra känningar på äl, hade jag inte testat hade jag sagt att jag hade äl idag eller senast imorn... så förvirrande detta!

Vilken cykeldag är du på? Jag testar inte själv men sett tjejer som lagt ut på sina stickor och att dom fått en sån liten stegring runt CD15 men sen negativt till att bli positivt vid CD23 ungefär. Det kan ju vara att ÄL är senare pga ditt mf så jag skulle fortsätta testa om jag varit du :) jag brukar få ÄL mellan CD15-20 ca och det är normalt för mig. Har en cykel på 33 dagar.
  • Jsv17
    Jagerika skrev 2019-02-26 11:47:46 följande:

Vilken cykeldag är du på? Jag testar inte själv men sett tjejer som lagt ut på sina stickor och att dom fått en sån liten stegring runt CD15 men sen negativt till att bli positivt vid CD23 ungefär. Det kan ju vara att ÄL är senare pga ditt mf så jag skulle fortsätta testa om jag varit du :) jag brukar få ÄL mellan CD15-20 ca och det är normalt för mig. Har en cykel på 33 dagar.

Jag kommer absolut fortsätta testa, måste köpa fler test bara! Haha Ja, jag kan ju inte riktigt lita på kroppen just nu, men hoppades ju när jag fick stegringen att den skulle fortsätta har dessutom äl-känningar men det kan ju absolut bli så som du säger. Jag fortsätter testa helt enkelt så får vi se vad det blir
    Pojke 9-12-17
  • vwmamman

Inga känningar åt nått håll. haft ont i huvet vart yrslig å lätt anfådd annars inget förutom nå skumma flytningar.. bim om 3 dagar

• MaoaM
    babymys skrev 2019-02-26 09:26:26 följande:

Ååååååh herreguud! nu blev jag lycklig!! Grattis MaoaM!! var inte rädd, du har en hel hejarklack bakom dig! Lycka till och uppdatera oss om allt du går igenom:)

Tack va fint!
  • babymys
    Jilo skrev 2019-02-26 08:38:23 följande:

Vet inte vad min kropp och/eller ägglossningstesterna håller på med just nu...Igår på cd 13 kom äntligen blinkande gubbe (men nu ville jag inte ha den längre utan ställde mitt hopp till förra veckans glada gubbe). Samtidigt var det sista testet såklart, så köpte ny förpackning och testade igen på eftermiddagen - negativt?? Tänkte att datorn i behållaren kanske måste lära känna min kropp först? Så tog på kvällen, som jag alltid gör innan sängdags, med både gamla och nya. Nya var fortf neg men på den gamla var det en blinkande gubbe. Var sjukt arg på min sambo men då det var många dagar sen vi hade sex sist så vågade jag inget annat än spela med på hans invit igår, tack vare den blinkande gubbjäveln. I morse var båda testerna negativa....!!! Fattar noll men ställer mitt hopp till förra veckan.

Usch, dessa äl testerna gör hen helt gaaaalen! Hade blinkade gubbe i 9 dagar (!!!) fick fast gubbe lördag eftermiddag och nu har den blinkat sedan söndagen... man får nästan bara köra på som vanligt, ha sex så ofta man kan och vill och hålla tummarna, det är det i alla fall det som jag har ställt in mig på. Förstår till 100% att du blir uppgiven av dessa tester - du är definitivt inte ensam om det!!Hjärta
  • Anonym (Milla)

Måste skriva av mig lite här.

Efter att jag har förlorat min bebis i v22 i november förra året, försöker vi bli gravida igen. Väntade tills jag fick mens som är (5dagar, som vanligt) och började ÄL testa. Sen ÄL (på dag 18) och kort lutealfas( 9dagar). Tempar, testar med fertilitetsmonitor och teststickor, tar rosenrot och vitamin b. Nu den här månaden blev mensen i hela 9 dagar tills igår, Idag ser ut som jag brukar ha sista mens dag. Allting känns så hopplöst och tror att det blir ingenting den här cykeln heller.

Svar på tråden BIM Mars 2019