• Jagerika

BIM Mars 2019

Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

Försök 14 tror jag :)

Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

BIM LISTA

6/3- Jagerika

• Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Jsv17

Flyttar min Bim då jag äntligen fått äl bekräftat och det blev lite senare än jag gissade Så ny BIM 13:e Mars!

BIM-lista

1/3 Malin888, vwmamman, Mezzy, Elinanorden, Funderar, MaoaM, Anonym(syskonlängtan), Rhubarb82

2/3 Love5, ETOVA, Seseli, Cis

3/3 Eveh

4/3 Minnie768, Liit

5/3 Editb, NervösAnonym,

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019, sockertoppen90, Förälskadilivet

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika, CH90

9/3 Siri88, höstmamma, babymys

10/3 Kakan32, Senistarten,

11/3 Geranium, RedAngel

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, jamåduleva

13/3 evi82, Tirin, Jsv17

14/3 Anonim(Milla)

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123

16/3 Hallonsaft24, Kstadtjej87

17/3 Ängelby

18/3 Grumpycavat

23/3 Nicciz

26/3 Malin888, Ladyballistic

27/3 Annaaa

PLUS lista;

23/2 Elinanorden bim -5

26/2 MaoaM bim -4

27/2 Edith

27/2 Liit

Pojke 9-12-17
  • Swn

BIM - lista

1/3 Malin888, vwmamman, Mezzy, Elinanorden, Funderar, MaoaM, Anonym(syskonlängtan), Rhubarb82

2/3 Love5, ETOVA, Seseli, Cis

3/3 Eveh

4/3 Minnie768, Liit

5/3 Editb, NervösAnonym,

6/3 Honsomlängtar, Birdiz, Nr2år2019, sockertoppen90, Förälskadilivet

7/3 QueenS, Missempi, frugr95, Lejon90

8/3 Sjp30, Bebislängtan, Jagerika, CH90

9/3 Siri88, höstmamma, babymys

10/3 Kakan32, Senistarten, Jsv17

11/3 Geranium, RedAngel

12/3 EliMil, Emmissss, Pluppa, jamåduleva

13/3 evi82, Tirin

14/3 Anonim(Milla)

15/3 Em0ma, Kajsan86, Räkan123

16/3 Hallonsaft24, Kstadtjej87

17/3 Ängelby

18/3 Grumpycavat

23/3 Nicciz

25/3 swn

26/3 Malin888, Ladyballistic

27/3 Annaaa

PLUS lista;

23/2 Elinanorden bim -5

26/2 MaoaM bim -4

27/2 Edith

27/2 Liit

• Swn

Hej alla! Hoppar in här från februari tråden om det är okej. Mensen kom idag så nu ställer jag om och tar nya tag.

Kul att se att det redan är plus i tråden :) grattis!

• Funderar81
    Anonym (Senistarten) skrev 2019-02-27 06:33:04 följande:
    Jag förstår dig precis då jag är i.samms sits ( insemination o donator) man har liksom bara en chans. Gäller att pricka rätt o ha stenkoll på ägglossningen. Vid första graviditet så tog det sig på första försöket för mig men denna gången verkar svårare. Har i ju för Sig insemineras i januari där jag fick ägglossning sex dygn försent så det sket sig men hoppas på denna månad. När har du BIM? Glömde säga att jag använder samma donator
    Hej, vad kul med fler igång med samma process. Jag har BIM på fredag. Har känt av mina äggstockar i 3 dagar nu så känns som dumma mensen är på väg. Har använt samma donator 2 gånger. Tror i för sig det blev prickat rätt första gången, men jag är rätt säker på att jag drack för mycket kaffe - det hämmar visst implantation och fick i mig alldeles för mycket b-vitamin.
    Nu andra gången fick jag en trigger och blev inseminerad dagen efter. Väldigt tidigt, jag vet, men läkarn tyckte att hellre lite tidig med sperma så att de ligger o väntar på ägget än omvänt.
  • Funderar81
    MaoaM skrev 2019-02-27 08:48:19 följande:
    Hur menar du med pressar männen?

Hur går det till med donator? Jag är nyfiken så berätta gärna om du vill :)
    Pressar med prestationen, bäbidansen runtomkring äl. Kan vara en annan tråd jag läste det i. Lite roligt iallafall.

Donator så väljer du folk utifrån olika egenskaper och familjehistorik (Jag gick på en man som jag skulle tycka var attraktiv i verkligheten). Köper ett strå som nog ofta motsvarar 10 miljoner spermaceller. Har koll på äl eller åker in till ultraljud på CD10. Då kollar läkarn hur folliklerna ser ut. I mitt fall hade jag en follikel på 20 mm, vilket såg bra ut så han valde att trigga den med en Hcg spruta. Då vet man att LH toppar samma dag och ägget släpper som vanligt efter en LH-topp. Inseminationen fick jag redan dagen efter. Man sätter in en tunn plastkateter i livmodern och placerar sperman där. Så ligger de bara och väntar på ägget. Proceduren e som en vanlig gyn-undersökning, själva katetern kände jag inte alls.
  • Funderar81
    Malin888 skrev 2019-02-27 08:09:16 följande:
    Och vi är i exakt samma sits

Till och med på samma försök! Nr 2 här också och mens kommer garanterat imorgon eller fredag
    Då är vi några stycken! Så roligt
    Har känt av mina äggstockar i flera dagar nu. Surt...
  • Honsomlängtar

Bim den 6e mars, tror inte jag lyckats blivit gravid denna gång. Prickade ju ägglossning rejält med sambon och körde flera dagar. Vet ej varför jag känner såhär kanske är försvarsmekanism efter ma. Sen vågar jag inte tro att jag lyckades plussa på första försöket efter ma.

• frugr95
    Jsv17 skrev 2019-02-27 08:50:44 följande:

Äntligen! Jag räknar äl som idag då jag är ganska säker att det var gränsfall positivt redan igår så tror ägget släpper ikväll

Skönt att du äntligen får bekräftad med tester! Nu får du ligga ännu mera ju, underbart ;) vi har inte haft sex ALLS sen ÄL (okej det är en vecka sen haha) men vi båda orkar knappt ta i varann haha :D
  • frugr95

Tempdipp ÄL+5. Motvärk sen ÄL+4 och småblödning som pendlar mellan rött och rosa och inget på flera timmar sedan ÄL+3.. vad tror ni? Vågar man hoppas ändå? Sålänge tempen inte går under medellinjen så har jag väl en chans? :) så svårt att hitta andra gravid kurvor så vet inte hur de ska se ut.
  • frugr95

Får lägga till att jag är ÄL+7 också då haha :) mycket förkortningar och sånt hit å dit

Svar på tråden BIM Mars 2019