• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • aell

Mitt bidrag är klart! Trodde aldrig det skulle bli något... Bra skiss MAMMSY, men svår tyckte jag att den var. En riktig utmaning! Nu gäller det bara att gubben skyndar sig hem med kameran (han har snott den igen...!) så jag får fota å sända den till tr3z.

• Skumpis

Mammsy - Självklart fotar vi på söndag. Ska ju hinna skicka in till Scrappiz också Får bara se till att sambon rensar på datorn. Får meddelande om att det knappt finns någon plats kvar

• tr3z
    Hej hej!
    Kul med bidrag som forsar in *hihi*
    Min journaling är dold. Ja, det står inget på lapparna än, för jag kan inte bestämma mig för vad jag ska skriva, men på söndag ska det stå nåt iaf
    Cheri - mottagit din LO (rolig!!! )
    Bidrag till FLs skissutmaning skickas till mig senast 2/4, perstorpsbor@yahoo.se
  • ZaraÖ

Ohlala jag fick embossing grejer idag på posten! såå kul!! så ni kan ju gissa vad ni får se på mina kommande lo:s..

• MAMMSY

tr3z ååå fusk vill oxå se allas LO:s

Varje gång jag har beställt bokstäver från scrapfun så blir jag såååå sugen på att äga en QK själv.. å lika sugen på det alfabetet jag beställt. Just nu suktar jag efter Katie alfabetet å förra gången var det handprint, varför är jag inte gjord av pengar!!!!!! Det e ju så himla dyrt med QK:s å så vill man u ha flera alfabet till å då blir det ju ännu dyrare å dessutom så ska dom ju höja sina priser med 20% *suck* snacka om lyxproblem egentligen..

• Cia o krabaten

Zara: Jag tycker du väljer en skiss...
    Vem vet, du kanske vinner och ska göra en till veckan efter också!!!

trez: Det var iingen dålig shoppinglista

Jag skickade en med syrran: Allt som är bra och till bra pris
    Vad sägs om den!!!

• ZaraÖ

Aha! är det så det fungerar? vinnaren får göra nya skissen? då var det ju tur att jag fick göra den nu då, blir probably första o enda gången   

embossoholic
  • ZaraÖ

En fråga: När man scrappar i lettersize, vilken storlek är det då?

• Skumpis

zara - Jag tycker också att du väljer skiss. Spar på de andra! Du kan låna en till mig när jag vinner tävlingen nästa vecka *big joke*

Får man diskuttera andra forum här??? I så fall undrar jag lite om skissutmaningen på scrappiz denna vecka. Den LO som leder är inte särskilt lik skissen. Så det är alltså okej att göra något som bara påminner om en skiss??? Jag själv röstade på den eftersom jag tycker den var så himla snygg men om jag tänker efter så kanske jag skulle rösta på någon som är mer lik skissen Fundersam . Eller hakar jag upp mig på detaljer??? Gammal naturvetare och orienterare som jag är har så himla svårt att göra något som inte ser exakt ut som skissen. Hur tråkigt är inte det då??? Förvånad Skrikandes

För övrigt så har jag jättesvårt att koppla ihop era nick från scrappiz och fl, så det kanske är någon här inne som gjort ovannämnda LO. Fast då ska du veta att jag ääääääälskar denna LO Mums

• Cia o krabaten

Skumpis: Jag tycker den är helt ok lik skissen, men hon kunde ha kostat på sig att runda fotona eftersom det var en huvuddel av skissen...
    Men annars så visst. Det är ju bara att inspireras av, inte följs slaviskt. Då skulle ju alla se likadana ut
    Det är ju tex helt fritt att dekorera hur man vill.

Zara: Letter är nästan A4. Lite kortare och tjockare tror jag.

Svar på tråden Scrapträsket