• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • MAMMSY

Matriark Netto e en mat/alltmöjligt affär såg albumen där tror dom kostade 79 eller 98 kommer inte riktigt ihåg...

• Skumpis

Jag har också köpt saker på tradera som jag inte tror är syrafria trots att det stod på beskrivningen. Jag har lagt de grjerna i kort-lådan istället. Trist när man inte får det man trott sig köpt

• Diz82

Cia & krabaten > Har suttit lite med den idag. Får inte riktigt till det... framförallt blir jag inte nöjd med texten, hittar lixom ingenstans där den "passar in". Blir galen snart...

• Skumpis
    Snyft, jag har inga texter hemma Har ingen Qvaddetnuheter och inga foamstamps. Och inte hinner jag få hem något från scrapfun innan scrapträffen på söndag heller Kanske skulle prova klippa ut egna hemma... *funderar*
    Åh, vad jag önskar att det fanns en nätbutik som hade ALLT! Nu är det jättesvårt att välja butik eftersom man vill ha vissa grejer i en del butiker och andra saker i andra butiker. Frakten är ju ganska hög så det går ju inte att beställa hit och dit, hur som helst...

Lääääääängtar till scrapmässan i Gbg i september
  • Cia o krabaten

Matriark: Jag köpte sånt på Netto för 79:-.... Reagerade sedan argt i tråden när jag såg att de var på Tradera för 12 och över. Fult gjort tycker jag.
    Men jag håller med om att klistermärkena inte var ngt att ha direkt. Har du testat papperen och albumet??

Diz: Har du ngt man kan se? Om du var ute efter hjälp alltså

Skumpis: Skriv ut spegelvänt då!!
    Och skär ut med skalpell. Gjorde just det till en LO där jag ville ha större stil än jag har på mina Qk.

• Glyfen

Skumpis: Vad menar du med texter? Jag har inte heller nån Qvaddetnuheter eller några foamstamps Däremot har jag ett sjuhesikes tålamod med att sitta och klippa/skära ut en himla massa små bokstäver i papper... konstig hobby man skaffat sig

Kan inte du öppna en butik som har allt så looovar jag att handla hos dig! Jag tycker också det är jobbigt att handla grejer både här och där... ibland känns det som att hälften av pengarna går till frakt. Tänk vad mycket annat man skulle kunna "få" istället... deam on!

• Matriark

Cia - aha, då tjänar dom en hacka minsann... ifall du menar om jag testat syrafriheten så ja, varken papperen eller albumet innehöll syra. Den där ph-pennan är guld värd

• Skumpis
    Glyfen - Ja, jag menade naturligtvis rubriker/titlar. Jag har inte samma konstiga hobby som du
    Angående tradera och överpriser så tycker jag faktiskt inte de är fulare än vanliga butiker. De köper ju också in saker billigt som de sen säljer dyrare. Skillnaden är bara att de har f-skattesedel. Det är tyvärr så ett kapitalistiskt samhälle fungerar. Fast nu ska vi inte prata politik

Nu ska jag scrappa
  • Cia o krabaten

SKumpis: Tja, jag jämförde kasnke med att köpa på blocket... Inte nya saker.... Jaja, jag är FÖR ärlig för att sälja till såna överpriser iaf

DianaJ: Jag tror att det är så att Bk tar QK dies men inte tvärtom. Dessutom är BK diesen billigare. Så den låter ju bra men jag har aldrig testat. Jag har QK men börjar ångra att jag inte satsade pengar på en Wishblade direkt istället...

Svar på tråden Scrapträsket