• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • anilam

Vilka otroligt fina alster ni gör!!!
    Jag är impad!

Var köper ni allt material?
    Var/hur/när började ni?

Gör ni scrap med alla era kort eller bara speciella?
    Hur ser albumen ut?

Jag är jättenyfiken och sugen på att sätta igång. Berätta för mig...

• Matriark
    olika onlinebutiker -pysselpunkten, scraproom, papprika, scrapaddicted, scrapbook lifestories.....

Var/hur/när började ni?
    Svårt att säga. för 5 år sedan gjorde jag en "första bok" åt äldsta dottern. Köpte en helt vanlig pärm och kartong. Nu håller jag på att göra om hela med "riktigt" scrap-papper och syrafria produkter. Just "scrapbooking" har jag väl kallat mitt pysslande i 1½ år

Alla jag har lust med.. Alla kort är ju speciella på sitt sätt. Sen har jag så många kort att det skulle ta flera år att scrappa..

Hur ser albumen ut?
    får återkomma med nån bild
  • kela81

på skapa hobby, papprika, panduro, olika bokhandalr samt med beställningar på sambons tjänsteresor...

Var/hur/när började ni?
    Jag började i januari, med några semesterkort..

Jag gör de speciella...fotar som en tok och det skulle bli aldeles för mycket om jag gjorde allt...

Hur ser albumen ut?

mina sitter än så länge inklistrade i de vanliga albumet...

• Skumpis

Var köper ni allt material? Nätshoppar. http://www.selhammer.com/butiker.htm

Var/hur/när började ni? Gick en nybörjarkurs i slutet av november.

Gör ni scrap med alla era kort eller bara speciella? Scrappar bara ett fåtal av mina kort. Vilgot har ett vanligt album med 300 foton från sitt första halvår Jag har bara scrappat 9 LOs till honom.

Hur ser albumen ut? Vet ej, har inget album

• Diz82

Lycka2 > för att skriva smilieys ska du bara skriva in en viss "kod", typ... : - ) minus mellanslagen blir alltså
    Skickar ett GB inlägg till dig med allehopa smiliesarna...

Nu ska jag rensa köket, och sen ska jag se om jag kan få scrappat lite, har en halvfärdig idé som jag fastnat lite på. Hur gör man för att "lätta upp" när det är väldigt starka kontraster i bilderna? Färgerna är svart, vit och ärtgrön. Hur i hela fridens namn kan man mixa det snyggt utan att det blir psykedeliskt?

• MAMMSY
    Lite allt möjligt stanns.. men mest på alla web butiker som finns scraproom.se pysselpunkten.se scrapkammaren.se

Var/hur/när började ni?
    Började lite smått i oktober förra året, håller på med en Mina första år bok till min dotter

nä oj då skulle jag å scrappa 3-4 LO:s om dan det blir en del kort på lillskruttan, så jag väljer ut några som jag känner att dom här vill jag scrappa!

Hur ser albumen ut?
    Jag har ett postbound album ett album med plastfickor i som går att fylla på med nya plastfickor allteftrsom..
    Kram Malin
  • Cia o krabaten

Diz: Men det låter ju som läckra färger!!
    Men välj två av dem att kombinera då, kanske??
    S/V funkar ju alltid. Och grönt funkar ju med båda.

• Matriark

Jag var just ner och hämtade ett paket på Ica. Ett album jag bjudit på på Tradera. Det kryllar av just den här sorten där nu. Rätt fina är dom. Iaf står det att det är syrafria papper... MEN, det luktade så fränt (riktigt illa) när jag öppnade paketet att jag blev skeptisk på de medföljande klistermärksarken. Tog fram PH-pennan. Hann knappt röra papperet förrän färgen från pennan reagerat med klistermärkena, gott om syra i dom.... >
    Dock ingen större förlust, fula klistermärken.
    Men fult att det står syrafritt papper på albumets omslagspapper, när de medföljande klistermärkena alltså inte är syrafria!!

• MAMMSY

Matriark: Hur mycket fick du betala för albumet? det var nämligen ett album som dom sålde ut på netto för två veckor sedan..  Det är det som e så tråkigt med tradera det finns folk som inte e helt ärliga, sisst var det nån som sålde ldels stämplar för nära hundra lappen fastän dom kostade 30kr på lid´l (eller hur det nu stavas)

• Matriark

Mammsy - jo jag har sett nån som säljer grejer från panduro med. klippark som kostar 30 kr har gått för hundringen dom med.
    netto, är det nån affär?
    jag tog köp nu pris 150 kr. tog nästan för givet att jag gynnade köparen, men i vanliga fall köper jag ju panduros tråkiga 99-kronors....

Svar på tråden Scrapträsket