• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Loppan79

jo79 - är inte heller helt duktig på det där, men jag tror att den längsta sidan max får vara 500, vad den andra sidan är spelar nog mindre roll. Eller har jag fattat helt fel?
    Sen är det väl bara att förminska/förstora till det är max 500 punkter. Enkelt, eller hur!

• Cheri
    Jo79 skrev 2006-04-18 13:40:47 följande:
    Hrm.... med fyrkantigt menar jag då 30x30.... insåg när jag läste vad jag hade skrivit... A4 är ju oxå fyrkantigt... Mamma till KaramEllen
    a4 e inte fyrkantigt
    a4 e rektangulärt

gör höjden max 500 så blir det bra, bredden blir vad den blir

men var försiktig med att förstora för mkt, det kan vara svårt att förstora utan kvalitetsförlust!
  • Meli

Cheri

Jo, A4 är fyrkantigt, fyra kanter/hörn, men det är INTE kvadratiskt utan rektangulärt

• Matriark

Oj, en Ellen-mamma till! Grattis pyret78 till Ellen och till god smak ;)

• Cheri
    Meli skrev 2006-04-18 13:45:29 följande:
    Cheri Jo, A4 är fyrkantigt, fyra kanter/hörn, men det är INTE kvadratiskt utan rektangulärt
    Inte inom typografi
  • Cheri

Ber om ursäkt för att jag öht var tvungen att kommentera den saken.. ni vet den där djävulen på vänster axel har heeeelt tagit över kontrollen över ängeln.. måste skicka ängeln på karatekurs lr nåt så den kan spöa den där förbannade djävulen snart... Jag bara MÅSTE veta bäst jämt *MORR*

Så... nu har jag tagit ett steg framåt.. nu ska jag bara fortsätta såhär i resten av mitt liv.. *pratar i gåtor* e så trött på mig själv, när f*n blev jag en sån besserwisser? Att ni orkar med mig?! FörvånadFörvånad

• Porslinsdockan
    Åh köpte en gammal trälåda igår på loppis + en gammal bok med fin skrift i, hittade även massa små tyg rosor, köpte ca 150 st för 15:-,ibland kan man fynda rehjält. Loppis e ju toppen med gammla fina lådor/askar.

sitter du och scrappa ihop lite, lägger ut en bild senare på resultatet

e ju roliga att scrappa lådor osv än vanliga "bilder"
    Skrattande
  • smulan001

Men herregud vad ni skrivit mycket i dag!!!! Orkar inte läsa igenom allt!
    Grattis pyret till din lilla tjej!
    Har ni lagt upp nån ny skiss för denna vecka? Jag missade den förra snyft!

Svar på tråden Scrapträsket