• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Pyret78

Meli: Självklart ska jag göra ett album åt Ellen, men än har jag inte framkallat de första korten. jag håller fortfarande på med vårt resealbum o det är bäst att göra klart det först Är ju nästan färdig nu, så snart kan jag alternera med Ellens album o vårt bröllopsalbum

• Jo79

åååååå Ellen som är världens finaste namn...Kyss Grattis!!

Mamma till KaramEllen
  • kela81

Jo på microsoft photo editor... så kan man göra bildernma större tror jag om man går på redigera bilder-ändra storlek så finns det flera klara allternativ där...

• Jo79

Men hur stora ska jag göra dem för att de ska passa i omröstningstråden? Jag har hittat hur jag gör dem större, men vet ju inte hur stora jag ska göra... Tänk om jag hade varit bra på detta.... *suck*

Mamma till KaramEllen
  • kela81

hum...det vaet jag inte heller....är inte så duktig på det där jag med...var det inte prat om nått 400x400???

• kela81

testa dig fram och se om du får bilden till det, går ju alltid att göra om..eller så kanske du kan få hjälp av nån här som kan det där

• Jo79

.... men för att göra det krångligare så är ju mina scrappisbidrag oftast än så länge i a4... då kan det väl inte vara 400x400? För det är väl fyrkantigt...?

Hujedamej.... vilka dumma frågor...

Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Hrm.... med fyrkantigt menar jag då 30x30.... insåg när jag läste vad jag hade skrivit... A4 är ju oxå fyrkantigt...

Mamma till KaramEllen
  • kela81

Jo-det är mina ochså...elelr lite större än a4 är de...men gör 400x nånting då, det gjorde jag, man kan ju inte göra dem fyrkantiga, då ser det ju knäppt ut...men om ena längden är 400 och den andra något annat så kan det ju inte bli helt galet

• Marajjah

Jo
    Lärare som jag är så ska jag för dig berätta att det inga dumma frågor finns. Så det så! Sen att jag inte kan svara på din fråga är en annan sak!

Hoppas att det löser sig!

Mamma till Filip, väntar pyre2 i oktober 2006
Svar på tråden Scrapträsket