• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Porslinsdockan
    ÄNTLIGEN är min minnesbox klar
    ha gjort min första scrapping på en gammal trälåda

gå gärna in å titta ni som är proffs och bedöm

undrar även hur ni gör när ni får t ex bokstäver att bli så mörka runt kanterna? så att de ser gamla ut?

vääääldigt tacksam för svar
  • Matriark

porslinsdockan - fin låda, jag blev också sugen att göra nåt liknande

Jag tror den effekt du menar är den man får av fluid chalk. Jag har precis köpt min så inte hunnit använda den så mycket än, men jag fullkomligt ÄLSKAR den och ska definitivt köpa flera Det är som en liten ögonformad svamp som man "borstar" kanterna med.

• Porslinsdockan
    Matriark skrev 2006-04-18 23:18:24 följande:
    porslinsdockan - fin låda, jag blev också sugen att göra nåt liknande Jag tror den effekt du menar är den man får av fluid chalk. Jag har precis köpt min så inte hunnit använda den så mycket än, men jag fullkomligt ÄLSKAR den och ska definitivt köpa flera Det är som en liten ögonformad svamp som man "borstar" kanterna med.
    okey vart köpte du din sån då?

tack föressten
  • Matriark

Porslinsdockan - finns länkar till bra online butiker på första sidan i den här tråden. Fluid chalk är nåt som nästan alla har mer eller mindre av.

Cheri - stickles är glitterlim för scrapbooking (duh!). Panduro har nåt liknande som hetter just "glitter"

• Cheri

hmm.. jag har glitterlim.. funkar det? Är väl inte syrafritt förståss...vart kan jag köpa???

• Cheri

mäh.. ingen??

Jag vill köpa det Nuuuuuuu Gråter

• Matriark

Cheri - jag letar som en galning, men vad svårt att hitta. På scraproom har dom två olika, guld och ice om du kollar under limprodukter, och dekolim.

• Matriark

jag har föressten själv vanligt glitterlim. Testade att klämma ut lite som jag lät torka och drog med syrapennan över, och det klarade testet utan problem. Likaså testade jag vanligt multicopy skrivarpapper, det gick bra.. men när jag testade i ett gammalt fotoalbum var det fullt med syra.. tur jag inte hade foton i det

Svar på tråden Scrapträsket