• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Skumpis

Då är det nog jag som är äldst och klokast då

• Amelié77

Malinka2, jag bor i Vasa, Finland så jag har inte möjlighet att delta i era träffar. Det hade varit kul, men jag får väl vänta tills hobbyn sprider sig här omkring.

• Loppan79

Jag känner inte heller nån som scrappar Förstår inte varför folk inte har insett hur roligt det är

• Marajjah

Jag känner en som scrappar förutom jag och hon bor 110 mil bort - jobbigt med träffar då.

Själv blir jag 29 i år. Usch!

Mamma till Filip, väntar pyre2 i oktober 2006
  • smulan001

Grattis mammsy
    Jag tillhör väll inte heller "ungdommarna" trots att jag tror det! Blir nog aldrig äldre än 25! (på körkortet är jag dock 38!) Pust - vart tog alla åren ivägen?
    Nu ska jag ut i solen med bebben och fota lite

• malinka2

jag känner inte heller nån, ska träffa ett gäng tjejjer jag aldrig sett förr *nervös*

på tal om nåt helt annat, en sak jag funderat på. Jag har scrappat lite mer än ett år nu o har väl samlat på mej en del grejjer, tycker jag har alla "måste" ha saker + en massa mer. men på tal om träffar o så så verkar ju alla ha ENORMT mycket saker o får knappt plats att packa. Får inte ihop det där riktigt, papper, album o QK osv tar ju stor plats men resten är ju mest småplock? Eller har jag fel? Jag handlar lite för mycket o visst min scraphörna växer för varje månad men så extremt mycket saker är det inte...
    Hur har ni andra? Har ni så ni fyller ett helt rum? Jag har en hörna o den passar bra för mej...

• Arctura

Om man vill vara med i en skiss tävling och ska skicka in sitt bidrag, måste man scanna in det då? Finns det scanner som är så stor som en 12x12s Lo? Konstig fråga kanske men jag kan inget om sånnt här data "grejs"

• Loppan79

Arctura - du kan ta kort med digitalkamera också, de som scannar gör det två gånger om jag har förstått det rätt och fixar ihop bilderna i datorn.

• bitte71
    Hej hopp...

Grattis MAMMSY säger jag också!

Jag måste fråga en sak här, har lite att göra med det malinka2 var inne på med pysselhörna osv. Det är ju så att nu har jag ju fastnat i scrapträsket jag med och köpt på mig lite grejer. Det har en tendens att bli ganska....hmm...MYCKET om jag säger så Hur gör ni andra med förvaring av era grejer? Papper och sånt hur förvarar ni det? Som det är nu så har jag allt i en papplåda inhandlad på IKEA... Pysselhörna har jag ju, men där har jag alla mina andra saker som symaskin, tyger osv (eftersom jag är pyssloman på det området oxå ). Men som sagt: förvaringstips mottages tacksamt!
    Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Skumpis

Arctura - Jag scannar inte utan fotar utan blixt i dagsljus istället. Funkar bra tycker jag.

Jag känner egentligen inte heller någon som scrappar. De jag scrappar med har jag lärt känna genom fl Fl är bra till mycket

Svar på tråden Scrapträsket