• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Matriark

Jag tror jag ska ta och uppsöka IKEA Apropå IKE så ligger mina spillpapper just i en sån där eeeh.. Ikea-grej.. sån med tre skjutbara hyllor på ställning, inte vet jag vad den heter....

Nu har jag lagt ut en ny LO i mitt galleri. Det är min första helt utan foton, tillhörande ett album om "Våran historia". Min och min sambos historia alltså.

• kela81
    Vill ochså ha masssssssooooorrrrr med grejer,....så dår mycket så att jag behöver ett helt rum ..fast då behöver jag ett rum ochså
    Allt jag har får plats i en mapp för papper och i en liten kartong...inte alls mycket alltså!
  • Cheri
    Matriark skrev 2006-04-20 12:23:20 följande:
    Jag tror jag ska ta och uppsöka IKEA Apropå IKE så ligger mina spillpapper just i en sån där eeeh.. Ikea-grej.. sån med tre skjutbara hyllor på ställning, inte vet jag vad den heter....Nu har jag lagt ut en ny LO i mitt galleri. Det är min första helt utan foton, tillhörande ett album om "Våran historia". Min och min sambos historia alltså.
    Naaaaw så fiiin!

Och shit! Vill ha dina pennor!!! Hemlis
  • Matriark

Haha, jag la in en beställning på pysselpunkten igår och beställde bland massa annat hela tre pennor till Oskyldig får inte nog....
    "Amor vincit omnia" betyder föressten "kärleken övervinner allt". Hittade en bra sida med latinska citat igår, om det är fler som vill använda latin på sina LO´s (det ser ju så intellektuellt ut )
    http://hem.passagen.se/ovisen/latin.htm?k

Jag bara spottar ur mig länkar idag

• Jo79

Nu har jag suttit och limmat fast mina små rubriker... vilket pilleri!! Jag har alldeles ont i huvudet av koncentation...

Nu är det sådär jobbigt att jag tycker att jag inte har några papper... vilken tur att jag har beställt lite som kanske eventuellt kommer imorgon. Men jag hade velat ha dem ikväll... Åka och möta postlastbilen på vägen...?

Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Cheri: Ja, i a4 plastfickor. MEN, de börjar bli ruskigt fulla, så det ligger mycket i skokartongen där jag har de oklippta... så jag borde nog ta mig en fundrerare och kanske tom en tur till IKEA... får passa på när sambon jobbar eller fiskar så han inte märker att jag är borta och spenderar mer pengar...

Mamma till KaramEllen
  • morningsunlight

*tittar in här*
    Man blir ju sugen på att börja när man ser alla era fina alster.

Finns det inga startpaket man kan köpa någonstans?

• Cheri
    Jo79 skrev 2006-04-20 13:16:02 följande:
    Cheri: Ja, i a4 plastfickor. MEN, de börjar bli ruskigt fulla, så det ligger mycket i skokartongen där jag har de oklippta... så jag borde nog ta mig en fundrerare och kanske tom en tur till IKEA... får passa på när sambon jobbar eller fiskar så han inte märker att jag är borta och spenderar mer pengar... Mamma till KaramEllen
    aaaaahja ok.. flera plastfickor
  • MAMMSY

Haha skönt å höra att det inte e bara jag som sparar  på allt spill, sparar (nästan) varje liten pluttebit, för vem vet nånstans kanske den skulle passa in. Jag har en hel byrålåda med spillbitar

• AKT

Hej! Har just börjat scrappa så det är därför jag springer runt i era gallerier hela dagarna.... Det är lite svårt att komma igång, det blir ju fel hela tiden (!) det är därför jag snokar runt för att få lite tips och hjälp.

Just nu gör jag ett minialbum till Charlies mormor - nån som har gjort ett som har bilder på det i galleriet?

Tacksam för svar!
    Anette

Svar på tråden Scrapträsket