• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Meli

AKT

Vet inte hur mini ditt album är, men jag gör ett semesteralbum i 8*8 som finns i mitt galleri

• Meli

MAMMSY

Klart man ska spara spillet, annars måste man kanske ta ett helt nytt ark för att trycka ut ett litet fotohörn

• AKT

Meli - jösses vilka fina!!!!!!!!!!!!!!!!! jag är så impad!

• morningsunlight

Ja, man kan inte bli annat än imponerad av era fina bilder.

Man skulle kanske börja...

Flyttar ner frågan jag ställde högre upp; Finns det inga startpaket? Som nybörjare är det ju svårt att veta vad man behöver ha...

• Meli

morningsunlight

Det man behöver är några mönstrade papper, i samma serie så man vet att de matchar, lite cardstock (enfärgat) en svart penna. Sen kan inte jag leva utan chalk, för att svärta kanterna med, och dekorationer jag använder mig mycket an är brads och band, och blommor.

• Meli

morningsunlight

Man ska inte köpa för mycketr i början, du kanske, kanske inte tycker det är så kul. Sen ändrar man dessutom stil efter ett tag, och då kan de papper man köpte först kännas fula och tråkiga.

• morningsunlight

Meli:
    Tack. Jag får ge mig ut på jakt.

• morningsunlight

Meli

Jag får ge mig ut och kika lite.
    Det bästa (för mig iaf) vore nog om man kunde hitta något startpaket med lite saker för en nybörjare som inte är jättedyrt.

Svar på tråden Scrapträsket