• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Matriark

Jo79 - Jo det har du ju rätt i

Jag sitter och håller på att skriva ensidesrecensioner om alla butiker jag shoppat i, just för att komma ihg vad som skiljer dom åt...Har bl a jämfört priser och jösses vad olika dom tar t ex för Making memories scrapbook colors.. nån tar 29 kr flaskan.. nån 27... jag beställde idag 3 st för 23 och kände mig nöjd för att jag sparat på det, men nu ser jag att på vixxxan tar dom minsann bara 22!!
    Det är alltså 7 kr skillnad. Beställer man då tre som jag gjorde idag skiljer det 21 kronor mellan dyraste och billigaste butiken...

• Jo79

Jisses vilket jobb! MEN vad bra att ha...  för man glömmer ganska fort!

Mamma till KaramEllen
  • Matriark

Jo79 - det är det man gör.. "Vilka var det nu som hade den där punchen jag ville ha?", "vilka hade mina favoritpapper?", "vilka hade fraktfritt vid över 500?", "vilka kunde man spara sin kundkorg hos?" "Vilka hade cropper hopper mapparna?"
    Det där är bara några av frågorna jag har funderat över dom senaste dagarna. Sen har jag beställt, och kort senare sett att "typiskt, jag skulle beställt därifrån istället"

Därför tror jag det är värt att ta en kväl till det här projektet.
    Har fortarande inte lyckats lokalisera nån som har cropper hoppers paper holder i lager... Slut överallt Gråter

• snysop

finns det plastfickor till mindre format än 12x12? funderar på att börja med att scrappa ett receptalbum men pga ofta kladdiga fingrar vid matlagning så är plastfickor ett måste... Jag har kollat i många butiker men inte hittat något.

• Cheri
    snysop skrev 2006-04-26 22:37:23 följande:
    finns det plastfickor till mindre format än 12x12? funderar på att börja med att scrappa ett receptalbum men pga ofta kladdiga fingrar vid matlagning så är plastfickor ett måste... Jag har kollat i många butiker men inte hittat något.
    laminera!
  • Jo79

Snysop: Visst finns det mindre plastfickor! Jag var precis inne på scrapbutiken och där hade de både 8*8 och 6*6, och lettersize. Så det finns nog lite här och där...

Btw, gissa vem som är dagens scrappiz!!Cool

Weeeeheee!!  

Mamma till KaramEllen
  • bitte71

Frågar igen (eftersom jag kanske tänkte ta en sväng förbi Brunsons imorgon ): vilka bokstavsstämplar är bäst - magnetstämplar eller gummistämplar? 

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Loppan79

GRATTIS Jo79! Du är verkligen värd att bli dagens scrappiz. Du gör ju jättefina Lo:s!

• Skumpis

Grattis Jo79!!!!!

bitte71 - Jag har aldrig provat magnetstämplar.

• Cia o krabaten

Grattis JO79!!! Ska genast in där och kika lite

Svar på tråden Scrapträsket