• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • malinka2

Sånna lådor har jag till barnens leksaker, jättesmidiga! fast visst det går säkert att ha papper i oxå, om man köper sånna hängmappar för annars viker dom sej nog..

• Anne81

Jag får inte stämplarna riktigt rena med diskmedel.

• Marajjah

Anne 81
    Jag köpte min på scraproom, typ 50:- eller så var det...

Mamma till Filip, väntar pyre2 i oktober 2006
  • Jo79

En sån har vi oxå leksaker i. Kanske ska slänga ut hennes grejer och ta den själv..?

Mamma till KaramEllen
  • esterr

Jag och Skogsflicka har fixat förvaring i varsin sån här från Ikea, www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=35136&langId=-11&parentCats=16198*16296*15776

Man skär ut skåror på sidan som man kan hänga mapparna i. Perfekt med lock så inte klåfingriga småbarn ( )kommer åt och så slipper man damm.

För att räkna om tum till våra cm, så multiplicera med 2,54.
    6 * 6 ------> 15,24 * 15,24
    8 * 8 ------> 20,32 * 20,32
    12 * 12 ------> 30,48 * 30,48
    8,5 * 11 ------> 21,59 * 27,94

• Jo79

Tänkte att jag skulle scrappa ett lite mindre album om en semester, är det någon som har gjort ett album i mindre storlek? Som då 8*8 eller kanske 9*9? Och vad tyckete ni om det isf?

Mamma till KaramEllen
  • Sagomamma

Anne81:

Prova våtservetter för bebisrumpor! Både alkoholfritt och parfymfritt (för det mesta...)! Sägs fungera bra för dem som stämplar!

• smulan001

En liten fråga - vad är det för skiss som gäller denna vecka?

Svar på tråden Scrapträsket